اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۷۵۴۲
سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: هنوز از زمین تمرین بیرون نرفته در رسانه من را برکنار و یک نفر را جایگزین کردند که این موضوع یک دسیسه است.
۱۲:۵۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| صمد مرفاوی در خصوص آخرین شرایط صبای قم و اتفاقاتی که بین کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ رخ داده است صحبت‌های زیر را انجام داد.

*استاندار قول داد مشکلات حل شود

مرفاوی با اشاره به وضعیت تیمش گفت: روز گذشته نشستی را با استاندار قم برگزار کردیم و قول‌هایی به ما داده شد که ان‌شاءالله در آینده عملی شود. بلافاصله بعد از این اتفاق هم آقای کشوری‌فرد در تمرین حاضر شده و موضوع را به بازیکنان تیم منتقل کردند. ان‌شاالله که مشکلات مالی بازیکنان در این یکی دو هفته حل شود. بازیکنان تیم هم صحبت‌های مدیرعامل باشگاه را شنیدند و تصمیم گرفتند دوباره تمرین کنند و ما هم کارمان را آغاز کردیم.

*کجا استعفا دادم که نه خودم خبر دارم و نه مدیرعامل

سرمربی صبا در خصوص صحبت‌ها و شایعاتی که پیرامون استعفای وی مطرح شده است، گفت: واقعا استعفایی در کار نبود. من نمی‌دانم این استعفا را از کجا آوردند. من به چه شخصی گفتم که استعفا دادم. من تنها یک گلایه درون خانوادگی را مطرح کرده بودم و تعجب می‌کنم که بحث استعفا از کجا آمد؟ در جلسه تمرینی مسائل درون خانوادگی را به بازیکنان تیمم منتقل کردم چون واقعا ناراحت بودم و نمی‌توانستم به بازیکنان دروغ بگویم. بازیکنان تیم هر روز یا سر تمرین یا از طریق تلفن با من صحبت می‌کردند و در خصوص مشکلات مالی‌شان و مشکلاتی که برای آنها به وجود آمده صحبت می‌کردند. خیلی از بازیکنان فقط تا امروز 20 درصد مطالبات خود را دریافت کردند و آنها مدعی بودند اگر باشگاه نمی‌تواند منابع مالی را تامین کند رضایتنامه بگیرند. این مسائل هر روز برای ما اتفاق می‌افتاد و من باید پاسخ بازیکنان را می‌دادم. خود آقای کشوری‌فرد هم این مشکلات را می‌دانست و قبول دارم که او هم پیگیری مشکلات را می‌کرد ولی به تنهایی نمی‌شد همه چیز خوب پیش برود.

*کشوری‌فرد تنها است

مرفاوی تاکید کرد: تیم برای استان است و متاسفانه کشوری‌فرد به تنهایی دنبال مسائل مالی تیم بود. ما هم تا آنجایی که لازم بود کمک می‌کردم که مشکلات را کمتر کنیم و حتی من بارها با بازیکنان صحبت کردم و آنها در این 6-7 ماه گذشته نه بی‌احترامی کردند و نه اعتصابی انجام دادند. آنها به احترام من حرفی نمی‌زدند ولی اگر قرار باشد دوباره چنین اتفاقاتی بیفتد قطعا تیم دچار مشکل خواهد شد. من هم در تمرین به آنها گفتم چنین مشکلاتی وجود دارد و ما باید همه صبور باشیم و البته به مدیریت باشگاه هم اعلام کردم که اگر برای حل مشکلات بازیکنان پیگیری صورت نگیرد تیم وارد چالش خواهد شد. ما از هفته اول تا هفته هفتم فقط یک شکست مقابل پرسپولیس داشتیم و چه اتفاقی افتاد که از هفته هفتم به بعد تیم سیر نزولی پیدا کرد. بازیکنان همین مقدار کمی را هم که از باشگاه می‌گرفتند در روحیه آنها تاثیرگذار بود چون طبعا آنها مسئولیتی نسبت به خانواده‌هایشان دارند. کشوری‌فرد در این مدت واقعا تنها بود و تا آنجا که می‌توانست تلاش کرد که بتواند منابعی پیدا کند تا به بازیکنان پرداخت کند. از سویی دیگر من رو در روی بازیکنان بودم و آنها را درک می‌کردم. من هم گلایه خودم را از باشگاه به بازیکنان گفتم و به آنها اعلام کردم که شاید این صحبت‌ها برای خیلی‌ها خوشایند نباشد.

* از تمرین بیرون نرفته یک نفر را جایگزینم کردند!

سرمربی صبای قم در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس به تشریح اتفاقی که در تمرین این تیم رخ داده، گفت: بعد از اینکه شرایط باشگاه را به بازیکنان گفتم با آنها خداحافظی کردم و گفتم فعلا با هم خداحافظی می‌کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد حتی سرپرست تیم ما هم شاهد است. من این حرف را می‌زنم که بگویم شاید فردا با بازیکنان خداحافظی کردیم اما هنوز از در زمین تمرین بیرون نرفته فورا اعلام شد که مرفاوی استعفا داد و حتی یک نفر را هم جایگزین من کردند. متاسفانه یکی از سایت‌ها این خبر را منتشر کرد و همان خبر به همه سایت‌های دیگر سرایت کرد. خودم تعجب کرده بودم که کجا استعفا دادم. من روز قبل از اینکه در تمرین با بازیکنان صحبت کنم با مدیرعامل جلسه داشتم و می‌توانستم استعفا بدهم و خیلی منطقی می‌توانستیم از هم جدا شویم اما جالب است نه مدیرعامل می‌دانست من استعفا دادم و نه من اطلاعی داشتم. جالب است بعضی‌ها کاری را انجام می‌دادند که خود مسئولین باشگاه اطلاع نداشتند. واقعا این مدلش را در فوتبال دیگر ندیده بودم که یک  رسانه مربی را برکنار کند و یک نفر را جایگزین در حالی که روح باشگاه از این موضوع بی‌اطلاع بود.

*از وقتی علیپور رفت فوتبال جولانگاه برخی‌ها شده است!

وی در ادامه تاکید کرد: وقتی من استعفا ندادم و مدیرعامل باشگاه هم از مذاکره با یک شخص دیگر بی‌اطلاع است به نظر شما اینگونه خبرها از کجا آب می‌خورد. به نظر من این فقط یک دسیسه است و غیر از این چیز دیگری نمی‌تواند باشد. متاسفانه زد و بندهایی در این فوتبال است که هر چند وقت یک چیز جدید می‌بینیم و شاهدش هستیم. یک زمانی شخصی به نام علیپور در فدراسیون فوتبال کار می‌کرد که با این اتفاقات مبارزه می‌کرد و یکسری آدم‌ها از او می‌ترسیدند چون او خیلی جدی با این گونه اتفاقات برخورد می‌کرد و تقریبا با زد و بندها آشنا شده بود ولی الان که او نیست دیگر جولانگاه شده است.

*مگر می‌شود فساد در فوتبال سازمان یافته نباشد؟

مرفاوی در پاسخ به این سؤال که روز گذشته نشست مبارزه با فساد در فوتبال برگزار شد و آیا از وی برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمد یا خیر، گفت: از من دعوت نکردند ولی من یک سؤال دارم این فوتبال به کجا می‌رود؟ یعنی نیمکت یک تیم آنقدر ارزش دارد که خیلی راحت یک نفر را جایگزین می‌کنند؟ جالب است باشگاه چیزی نمی‌داند اما در یک رسانه خبر حضور یک نفر به جای من منتشر می‌شود. این چه نظارتی است و این چه روشی است؟ چه کسی روی این مسائل نظارت می‌کند؟ اصلا نظارتی وجود ندارد. مگر می‌شود یک سایت هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد و یک نفر را جایگزین یک مربی کند؟ آیا این اتفاقات رصد می‌شود؟ به نظر من که اصلا نظارتی روی این سایت‌ها نیست. جالب است 3 روز از آن ماجرا گذشته هنوز عنوان می‌کنند صمد مرفاوی استعفا داده است. کدام استعفا؟ آیا من مصاحبه‌ای کردم یا نامه‌ای به کسی دادم که مرتب می‌نویسند مرفاوی استعفا داده بود؟ معلوم است پشت این مسائل یک جریانی است که اتفاقا این جریانات بسیار بزرگ است اما رصد نمی‌شود. روز گذشته تاج عنوان کرد که فساد در فوتبال سازمان یافته نیست اما جریاناتی وجود دارد که ما می‌بینیم. چگونه می‌شود اینگونه فسادها سازمان یافته نباشند؟

*قرار بود بختیاری‌زاده دستیار من شود نه سرمربی!

وی با اشاره به مبحث حضور سهراب بختیاری‌زاده در صبا گفت: ماجرا به این شکل که عنوان شد،‌نبود. حدود 10 روز پیش من نشستی با کشوری‌فر داشتم و درخصوص مسائل تیم با او صحبت کردم. در آن زمان در خصوص انتخاب دستیار با من صحبت شد که سهراب بختیاری‌زاده قبلا در صبا بود و من هم تجربه‌ای داشتم که زمانی در صبا بودم و سهراب هم به عنوان بزرگ تیم به ما کمک زیادی کرد. در آن 2 سال ما موفق بودیم و کمک زیادی صورت گرفت. وقتی این صحبت با من مطرح شد با توجه به اتفاقات گذشته پذیرفتم که به عنوان دستیار به من کمک کنند. بلافاصله قرار شد او از اهواز به تهران بیاید. روز بعد او به تهران نیامد و عنوان کرد 2 پیشنهاد سرمربیگری در لیگ دسته یک دارد و نمی‌توانم به صبا بیایم. این موضوع تمام شد تا اینکه 2 روز پیش این مسائل بر سر زبان‌ها افتاد. در صورتی که من نمی‌دانم این مسائل از کجا آب می‌خورد و برای من هم عجیب است و خیلی دوست دارم بدانم چرا؟

*حضور بختیاری‌زاده به عنوان دستیار من منتفی است

وی در خصوص اینکه آیا حضور بختیاری‌زاده به عنوان دستیار هم در صبا منتفی شده است، گفت: حضور او در صبا منتفی شد چون خودش عنوان کرد که از لیگ یک 2 پیشنهاد سرمربیگری دارد و ما هم دیگر مذاکرات را ادامه ندادیم. من دیگر با او صحبت نکردم و فکر می‌کنم کشوری‌فر هم همین شرایط را داشت.

*اجازه جدایی به بقیه بازیکنان را نمی‌دهیم

مرفاوی در خصوص آخرین نقل و انتقالات تیمش گفت: حامد لک از جمع ما جدا شد و کریم اسلامی هم قطعا از تیم ما جدا شد. نفرات دیگری هم خواستار جدایی هستند ولی ما به تعدادی از بازیکنان نیاز داریم. دقیقا بازیکنانی که پول نگرفتند خواستار جدایی هستند ولی باشگاه قول داده مشکلات آنها را حل کند. وقتی ما بازیکنی را از دست می‌دهیم قطعا به فکر پر کردن جای خالی او هستیم.

*نمی‌شود گفت برانکو مقصر است یا کی‌روش

این روزها اختلافات برانکو و کی‌روش به بحث اول فوتبال ایران تبدیل شده است. مرفاوی در این باره می‌گوید: هر مربی برای خودش برنامه‌ای دارد و دوست دارد برنامه‌هایش را پیاده کند. کی‌روش و برانکو هر دو در سطح ملی و باشگاهی می‌خواهند برنامه‌هایشان را پیاده کنند. طبیعتا طرفداران پرسپولیس از برانکو انتظار دارند و دوست دارد به این روند موفقیتش ادامه دهد. نمی‌شود در این شرایط گفت چه کسی محق است اما فدراسیون باید مدیریت قوی‌ای انجام می‌داد که خدای ناکرده فوتبال‌مان ضرر نکند. تیم ملی ما شرایط خوبی برای صعود به جام جهانی دارد و باید خوب مدیریت شود. به نظرم اگر برنامه‌ای تائید شده و همه پذیرفتند باید نسبت به آن پایبند بود اما جوری که برانکو در برنامه 90 عنوان کرد مدعی بود این برنامه در تقویم سازمان لیگ گنجانده نشده است. به نظر من این باید به شکلی مدیریت می‌شد که برنامه تیم ملی و باشگاه‌ها به هم نریزد. من فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال باید در این مسئله خیلی قوی عمل کند که فوتبال ما ضرر نکند. قبول دارم که پرسپولیس هم باید به لیگ قهرمانان آسیا برود و برنامه‌ها نباید اینگونه با هم ادغام شود.

*فدراسیون باید بین کی‌روش و برانکو تعامل ایجاد کند

وی در خصوص انتقاداتی که برانکو پیرامون عدم برگزاری بازی دوستانه در اردوی امارات انجام می‌دهد، گفت: وقتی یک تیمی اردو می‌گذارد قطعا باید مسابقه‌ای در آن گنجانده شود.اگر مسابقه نباشد که اردو زیر سؤال می‌رود. ولی این را هم باید بپذیریم مربی دوست دارد برنامه‌هایش عملی شود. بالاخره باید تعامل شود اگر بازی وجود ندارد چه اشکال دارد که بازیکنان در اختیار باشگاه‌هایشان باشند. پرسپولیس در لیگ قهرمانان حضور داد و باید به تیم‌های عربی بجنگد و همه از این تیم موفقیت می‌خواهند. این تیم هم نماینده ایران است. پس آنها هم حق دارند ولی اینجا تعامل خیلی مهم است که بین این دو مربی باید به وجود بیاید.

*مشکلات مالی حل شود موفق می‌شویم

وی در خصوص اینکه آیا صبا می‌تواند در لیگ باقی بماند، گفت: اگر مشکلات حل شود و بازیکنان بتوانند با روحیه مناسب بازی کنند مطمئنا می‌توانیم موفق شویم. آن چیزی که در فوتبال ما تیم‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند مسائل مالی و روحی روانی است. وقتی تیمی دچار مشکل باشد طبعا دچار چالش خواهد شد و از طرفی اگر از طرف باشگاه ساپورت شود در ادامه راه می‌تواند موفق باشد.
منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: صبای قم مرفاوی
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین