اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۷۵۱۳
بي شك مقنن در امور قانونگذاري فيفا حتي تخيل اردوي بدون بازي دوستانه و آن هم خارج از چارچوب فيفا دي به مخيله اش خطور نمي كرده.
۰۵:۲۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| مهدی تاج چهارشنبه به صراحت اعلام کرد که حرف‌های برانکو ایوانکوویچ علیه تیم ملی، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خلاف دو ماده قانونی کمیته انضباطی و اخلاقی فیفاست.

عبدالصمد ابراهیمی وکیل فعال در باشگاه پرسپولیس در این خصوص جوابیه ای را منتشر کرده که در ادامه می خوانید:

«جناب آقاي مهندس مهدي تاج

رياست محترم فدراسيون فوتبال

باسلام و احترام اينجانب به عنوان عضوي كوچك از جامعه بزرگ هواداران پرسپوليس در پاسخ به اظهارات حضرتعالي مبني بر اينكه اظهارات برانكو مغاير با ماده دو آيين نامه هاي انضباطي و اخلاقي ايران و فيفاست و طبعا مستحق مجازات، موارد ذيل را معروض داشته و اميد است مورد عنايت قرار گيرد:

الف- در هيچ قانون و آيين نامه اي در سراسر دنيا ماده دو آن نه جرم و تخلفي را احصاء و تعريف مي كند و نه مجازاتي را براي آن در نظر مي گيرد. مواد اوليه همه مقررات، تعريف عبارت، هدف و دامنه كاربرد آن را در بر مي گيرد و در آيين نامه انضباطي ايران، هدف آن و در آيين نامه فيفا دامنه كاربردي آن شرح داده شده و هيچ ارتباطي با اظهارات سرمربي محبوب ما ندارد.

ب- در آيين نامه اخلاق و كدهاي اخلاقي و رفتاري فيفا هم اين مورد وجود ندارد و مشخص نيست استناد حضرتعالي به كدام آيين نامه بوده و از چه موادي شاهد آورده ايد.

ج- حال كه تنور استنادات قانوني داغ است به عرض مي رساند دستورالعمل فيفا در خصوص آزادسازي بازيكنان براي حضور در ديدارهاي بين المللي به پيوست به حضورتان ايفاد مي گردد.

چنانكه ملاحظه مي فرماييد براي ديدارهاي دوستانه (منطبق با تقويم فيفا/فيفا دي) چهل و هشت ساعت قبل از مسابقات و براي ديدارهاي رسمي واقع در همان كنفدراسيون چهار روز و خارج از آن كنفدراسيون پنج روز قبل از بازي ها، باشگاه ها مكلف به آزادسازي بازيكنان خود هستند.

بي شك مقنن در امور قانونگذاري فيفا حتي تخيل اردوي بدون بازي دوستانه و آن هم خارج از چارچوب فيفا دي به مخيله اش خطور نمي كرده و بالطبع براي آن اصلا خود را به زحمت نگارش قانون هم نيانداخته است. شاهد اين بند، نحوه رفتار باشگاه هايي است كه لژيونرهاي ما در آنها عضوند.

د- قرار نيست كسي براي ما پرسپوليسي ها به تدريس واحدهاي لزوم حمايت از تيم ملي بپردازد. ما اين واحدها را در سال هفتاد و شش و جايي كه چهارده بازيكن ملي پوش داشتيم و در راستاي حمايت از تيم ملي در راه جام جهاني نود و هشت حاضر به كنار رفتن از ليگ شديم پاس كرده ايم و كتاب و جزوه هايش را از بر بوده و حاضر به تدريس براي سايرين هستيم. طحال پاره شهريار و زانوي پردرد عقاب مثال هاي خوبي براي اثبات عشق مان به تيم ملي است.

ه- حمايت مجدد جامعه پرسپوليسي از تيم ملي را يادآور شده و لزوم حمايت از ارتش سرخ و ساير نمايندگان باشگاهي ايران در ليگ قهرمانان را اعلام و رفع تنش هاي بيهوده و اهتمام جدي در رعايت قوانين را در سايه مديريت حضرتعالي خواستاريم.

زياده عرضي نيست- عبدالصمد ابراهيمي عضو خانواده بزرگ پرسپوليس»

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری