اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۶۸۹۶
سرمربی سابق سرخپوشان گفت: «اگر پرسپولیس این پول را داشت که بازیکن میلیاردی جدیدی بخرد، قطعا بدهی هایش را می داد.»
۰۳:۲۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| شروع تعطیلات نیم فصل یعنی شروع کلی تغییرات در تیم های لیگ برتری و به خصوص پرسپولیس که این روزها صحبت درباره لیست ورودی و خروجی این تیم خیلی زیاد است.

رفتن احمد نوراللهی و امید عالیشاه به عنوان سرباز به تیم رقیب یعنی تراکتورسازی، سوژه اصلی نقل و انتقالات پرسپولیس بود. آنها سروش رفیعی را هم از تراکتور می خواهند که انگار این مسئله هم روز به روز پیچیده تر می شود.

حمید درخشان درباره وضعیت پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات به اظهارنظر پرداخته که در ادامه می خوانید:

* پرسپولیس 5 بازیکنش را از دست داده و الان باید جایگزین کند.

- اینکه چه بازیکن هایی باید بگیرد به خواسته های مربی برمی گردد که چه بازیکن هایی را می خواهد و برای اینکه نیازش را برطرف کند باید لیستی را تهیه کند و در اختیار مدیریت باشگاه قرار بدهد تا مدیریت باشگاه برای جذب آن بازیکن ها تلاش کند.

* فکر می کنید گزینه هایی وجود دارد برای اینکه این لیست را تهیه کند؟

- نه متاسفانه. الان اصلا فصل خوبی برای بازیکن گرفتن نیست. هر باشگاهی اگر هم بازیکن خوبی داشته باشد قطعا آن بازیکن را برای خودش نگه می دارد. چون حتما برای ادامه فصل به آن نیاز خواهد داشت.

* الان مثلا سروش رفیعی سربازی اش تمام شده و می تواند از تراکتور برود.

- این فقط یک گزینه است که آن هم به احتمال زیاد تراکتورسازی تمام تلاشش را برای نگه داشتنش خواهد کرد. باید دید قراردادش را با تراکتور تمدید می کند یا نه.

* خودش دوست دارد فوتبالش را در خارج از کشور ادامه بدهد.

- البته این خواست او بستگی به این دارد که تیمی در خارج از کشور پیدا کند که خواهان به خدمت گرفتن او باشند. وگرنه باید یا قراردادش را با تراکتورسازی تمدید کند و یا اینکه با یک تیم داخلی به توافق برسد.

* به نظر می رسد الان همه باشگاه ها در فصل نقل و انتقالات زمستانی مشکل داشته باشند.

- بله. الان به نظر من تنها باشگاهی که از نظر بازیکن غنی است باشگاه تراکتورسازی است که حتی مازاد هم دارد.

* آن هم به خاطر قانون خدمت وظیفه است.

- بله همینطور است. فکر نمی کنم پرسپولیس در این فصل نقل و انتقالات توفیق چندانی داشته باشد. چون همانطور که گفتم بازیکن آزاد نداریم و باشگاه ها هم بازیکن هایشان را نیاز دارند. اگر هم بخواهند بازیکنی را به باشگاه دیگری بدهند قطعا رقم بالایی طلب می کنند.

* پرسپولیس توانایی پرداخت رقم بالا را دارد؟

- خیر. اگر پرسپولیس این پول را داشت که بازیکن میلیاردی جدیدی بخرد، قطعا بدهی هایش را می داد. الان بازیکن هایی هستند که از پرسپولیس طلب دارند، اگر پولی داشت که طلب اینها را می داد.

* از لیگ یک می تواند بازیکن بگیرد؟

- جذب بازیکن از لیگ یک منوط به این است که از هفته ها قبل یک نفر بازی های این لیگ را زیر نظر گرفته باشد و همه بازیکن ها را بشناسد و استعداد ویژه ای در یکی از آنها کشف کند تا بتواند به پرسپولیس بیاورد. درباره لیگ یک هم این نکته صدق می کند که آنها هم به این راحتی ها بازیکن از دست نخواهند داد چون آنها هم بازیکنانشان را نیاز دارند. مگر اینکه پرسپولیس رقم بالایی بدهد یا اینکه بازیکنان آن تیم ها طلب های زیادی از باشگاه هایشان داشته باشند. مثل بازیکنان استقلال صنعتی که همه فریادشان از بی پولی در آمده بود.

* اگر این اتفاق ها نیفتد و پرسپولیس نتواند بازیکن های مورد نیازش را جذب کند....

- قطعا به مشکل خواهد خورد. این را در نظر داشته باشید که پرسپولیس در این نیم فصل باید هم در جام باشگاه های آسیا بازی کند و هم در لیگ برتر.

* پرسپولیس و تراکتورسازی برای صدرنشینی رقابت نزدیکی دارند. عالیشاه و نوراللهی دو بازیکن خوب پرسپولیس الان به تراکتورسازی رفته اند.

- این کار را برای پرسپولیس خیلی دشوار خواهد کرد.

* با همین بازیکنانی که دارد می تواند در کورس قهرمانی بماند؟

- خیلی سخت است. این بازیکن ها مصدومیت و محرومیت دارند و از طرفی همانطور که گفتم پرسپولیس هم جام باشگاه های آسیا را دارد و هم لیگ برتر را. باید هر جور شده نواقصش را جبران کند و در پست هایی که بازیکن از دست داده بازیکن بگیرد.

* خودتان گفتید که الان خیلی سخت بازیکن آزاد پیدا می شود.

- این دیگر به مدیریت باشگاه برمی گردد. کسی که مدیریت باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس را به عهده می گیرد قطعا فکر همه این مشکلات را می کند. اگر ابتدای فصل این دو بازیکن خارجی بی کیفیت را نمی گرفت، الان اینقدر مشکل نداشت.

* منظورتان این است که می توانست بازیکن خارجی بگیرد؟

- نه. حداقل اول فصل با این پولی که پرداخت کرده بازیکن های خارجی بهتری می گرفت. بازیکن هایی که هیچ کارآیی برای پرسپولیس نداشته اند و تا الان حتی یک درصد برای این تیم سود نداشته اند را گرفتند و الان اینطور گرفتار بی بازیکنی شده اند.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری