اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۶۶۷۰
مدیرعامل باشگاه پیکان گفت:هدف ما ابتدا ماندن در لیگ و حضور در میانه جدول بود تا در این فصل به یک ثبات رسیده باشیم که خوشبختانه امروز جلوتر از برنامه های خود هستیم.
۱۸:۰۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| به نقل از  سایت باشگاه پیکان، محمود شیعی مدیرعامل باشگاه پیکان در گفتگو با سایت باشگاه از اهم برنامه های خود در ورزش قهرمانی و نیز کارگری سخن گفت که باهم می خوانیم.

*با فوتبال شروع کنیم شاگردان مجید جلالی در پایان نیم فصل نخست با تفاضل گل در سکوی چهارم ایستادند آیا از نتیجه گیری تیم راضی بودید؟

مسلما از نتایج با این شرایط که دوباره از لیگ یک به لیگ برتر برگشتیم و در اولین سال برگشت در نیمه بالای جدول قرار داریم ، راضی هستم. ما در سالهای قبل هرگاه به لیگ برتر برمی گشتیم نتایج خوبی نمی گرفتیم ولی امسال از ثبات ویژه ای برخورداریم و یک روند رو به رشد داشتیم.

*آیا از ابتدا هم حضور در این مکان برنامه ریزی شده و هدفمند بود؟

قاعدتا هر باشگاهی کارش را هدفمند شروع می کند و برنامه های خاصی برای موفقیت دارد ماهم مستثنی از این قضیه نبودیم. هدف ما ابتدا ماندن  در لیگ برتر و حضور در میانه جدول بود تا در این فصل به یک ثبات رسیده باشیم تا سپس در سالهای بعد به دنبال حضور در جایگاه بالاترباشیم که خوشبختانه امروز جلوتر از برنامه های خود هستیم.

*با این اوصاف برنامه های باشگاه برای موفقیت در نیم فصل دوم چیست و آیا به رتبه های بالاتر فکر هم می کنید؟

حضور در جمع چهار تیم بسیار راضی کننده است ولی مسلما به ماندن در این جایگاه بسنده نمی کنیم، توقع من و هیات مدیره بالاتر رفته چرا که وقتی عملکرد و  ظرفیت تیم را می بینم متوجه می شوم می توانیم از این هم بهتر باشیم  پس باید تلاش مضاعفی به خرج دهیم تا بتوانیم جایگاه پیکان در لیگ فوتبال ایران را اثبات کنیم.

*برنامه باشگاه برای موفقیت در نیم فصل دوم چیست؟

کادرفنی نقاط ضعف و قوت تیم را شناسایی و بررسی کرده و قرار است بر اساس برنامه ریزی آنها، تیم را با توجه به  بنیه مالی  باشگاه و در حد معقول مثل ابتدای فصل در یک چارچوب مشخص که همگن با وضع فعلی باشد ،تیم را تقویت کنیم. چرا که همدلی و آرامش هدف اصلی باشگاه و تیم است.

*چه بازیکنانی جذب می شوند و چه کسانی از تیم می روند؟

تیم در اردوی کیش حضور دارد کادرفنی و سرمربی قرار است بعد از این اردو و بررسی هایی که دارند لیست نهایی ورود و خروج خود را به  باشگاه بدهند تا در خصوص جذب بازیکنان جدید اقدام کنیم. در خصوص لیست خروجی ها هم باید بگویم همین گونه عمل می کنیم و منتظر لیست کادرفنی خواهیم ماند البته باید بگویم مدافع برزیلی از تیم ما جدا شد و در مقابل یک مدافع از لیگ یک به نام مهران موسوی را جذب کردیم که جای اور را پر خواهد کرد. اما در خصوص نفرات بعدی باید منتظر لیست کادر فنی باشیم.

*این روزها صحبت از جدایی آرش برهانی است،گویا در لیست مازاد است؟

آرش بازیکن بزرگی بوده که امسال با مصدومیت های بسیاری مواجه شده و انطور که باید و شاید نتوانست به تیم کمک کند. خود او هم از این موضوع ناراحت است اما در خصوص وضعیت نهایی او کادر فنی و آقای جلالی نظر نهایی را خواهند داد، که با او ادامه دهیم یا از جمع ما جدا شود در هر حال باید شان  بازیکنی مثل او حفظ شود.

*پرسپولیسی‌ها سخت خواهان گادوین منشا هستند آیا او در پیکان می ماند یا اینکه رضایت نامه اش را برای پرسپولیس صادر می کنید؟

منشا بازیکن پیکان است، مطمن باشید هرگز او را ازدست نمی دهیم چونکه ما خودمان با توجه به فشردگی و سخت شدن رقابتها در نیم فصل دوم به او احتیاج مبرم داریم. با منشا صحبت کردیم و قرار است قرارداد او را در نیم فصل دوم تمدید کنیم او از حضور در پیکان راضی است و نمی خواهد جدا شود. به لحاظ مالی هم با او مشکلی نداریم و شرایط خوبی بین باشگاه و او حاکم است. خلاصه برای شما بگویم او گادوین پیکان است.

*مجید جلالی چقدر در موفقیتها تاثیر گذار بوده و رضایت باشگاه را جلب کرده است؟

مجید جلالی مربی بزرگی است و استخوان خرد کرده فوتبال است. من و اعضای هیات مدیره باشگاه از او راضی هستیم البته نه تنها ازاو بلکه از کل کادر فنی راضی هستیم چرا که آنها یک کار گروهی انجام می دهند و باید بگویم یک مجموعه موفق هستند. باشگاه به اندازه توانش بهترین امکانات را برای او فراهم کرده و متعاقبا اوهم با استفاده بهینه از امکانات و محیط آرامی که باشگاه برای او فراهم کرده توانسته تاثیر گذار باشد. 

*از فوتبال جدا شویم، والیبال صدرنشین لیگ برتر است، عملکرد این تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟

والیبال امسال همچون سالهای گذشته شرایط خوبی دارد، اما درعین حال رقابتهای لیگ برتر نسبت به سالهای قبل سخت تر شده و از کیفیت بالاتری برخوردار است وباید بگویم رقابت تیم ها نزدیک و دشواراست. تیم های شهرستانی هم سرمایه گذاری خوبی کرده اند خصوصا اینکه بازی در شهرستانها با حضور انبوه تماشاگران آنها سخت تر می شود حالا در این کارزار وقتی شما در صدر جدول قرار می گیرید کار بزرگی انجام دادید.

*آیا در ادامه راه و نیم فصل دوم مانند فوتبال برنامه ای برای تقویت تیم دارید؟

نیم فصل دوم شروع شده و در زمان نقل و انتقالات هستیم طبق لیست کادرفنی یک سرعتی زن مجرب که در جام باشگاه های آسیا به عنوان یار کمکی  کنار ما بود وعنوان بهترین بازیکن آسیا را کسب کرد، را از تیم صالح ورامین جذب کردیم و او کسی جز سعید مصطفی وند نیست. در کنار او نیز قراراست یک دریافت کننده خارجی را با نظر کادر فنی جذب کنیم البته این بازیکن قراراست به تهران بیاید و بعد از قبول شدن درتست های پزشکی و فنی جذب شود.

*والیبال سال گذشته در آستانه فینال به خاطر آن حادثه ناگوار فوت مرحوم رضا ابراهیمی  نتوانست دربازی فینال حاضر شود و ناچارا به نایب قهرمانی بسنده کرد آیا امسال قهرمان خواهید شد ؟

جا دارد بازهم این ضایعه را به خانواده رضا ابراهیمی  و جامعه والیبال تسلیت بگویم ما یک عضو موثر خود را از دست دادیم. مطمن باشید ما امسال به جز قهرمانی به چیز دیگری فکر نمی کنیم و می خواهیم با توجه به ظرفیتی که داریم و نیز سرمایه گذاری که در حد معقول و منطقی  با واست خدا انجام دادیم  قهرمان شویم و این جام را به رضا ابراهیمی و کارکنان و کارگران ایرانخودرو تقدیم کنیم.

*پیمان اکبری چقدر در این موفقیتها نقش دارد؟

پیمان اکبری شاخصه یک مربی و یک مدیر کامل و ورزشی است. او نه تنها در پیکان بازیکن و مربی بزرگی بوده بلکه در تیم ملی هم یک بازیکن و مربی بزرگ و تاثیر گذار بوده است. پیمان خارج از زمین هم یک فرد مودب  و جنتلمن است او تحصیلات عالیه دارد و به زبان انگلیسی هم تسلط دارد. مطمئن باشید او سهم به سزایی در موفقیت های تیم والیبال پیکان دارد و خواهد داشت.

* عملکرد سعید معروف بعنوان کاپیتان تیم ملی و تیم پیکان را چگونه ارزیابی می کنید؟

وقتی از نزدیک با سعید برخورد و کار می کنید، شخصیت، توانایی و حرفه ای بودن او چیزی نیست که از آن بگذرید . او که در دامن مردمی غیور و مهد والیبال ایران پرورش یافته و بزرگ شده اکنون در پیکان متعهدانه اصالت خود را نشان می دهد و الگوی مناسبی برای دوستداران مکتب والیبال است.

*از ورزش قهرمانی که بگذریم باید اشاره ای هم به ورزش کارگری داشته باشیم برنامه ها و فعالیت های باشگاه در این خصوص چه بوده و چه هست؟

در کنار ورزش قهرمانی هیچگاه از رسالت اصلی خود ورزش کارگری غافل نبوده ایم. به طور مثال از سال گذشته مسابقات سراسری کارگری را با نام جام ((هایما)) برگزار کردیم که امسال هم با کمک ایرانخودرو خراسان مرحله مقدماتی را در تهران و سپس مسابقات نهایی را با بیش از 100 ورزشکار  در رشته های مختلف ورزشی در مشهد مقدس با همکاری و مساعدت شرکت ایران خودرو خراسان و شخص آقای مهندس زاهدی فر مدیر عامل محترم آن شرکت برگزار کردیم.در همین راستا قصد داریم این مسابقات را هرساله با نام المپیاد کارگری در ایران خودرو نهادینه کنیم واینکه هرسال گسترده تر از سال گذشته برگزار شود. آقایان در 25 رشته ورزشی و بانوان در 10 رشته فعالیت دارند و سعی داریم که این را گسترش دهیم و اینکه چه برنامه جدیدی داریم باید بگویم به مناسبت 22 بهمن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مسابقات ورزشی را میان کارکنان و کارگران در چند رشته ورشی  دردو بخش خانم ها و آقایان برگزار کنیم. البته این مسابقات محدود به کارمندان و کارگران نمی شود چراکه جشنواره فرزندان آنها هم در دو بخش پسران  دختران را اجرایی خواهیم کرد. ورزش کارمندان و کارگران همیشه در اولویت بوده وهست چراکه ما برای سلامت و نشاط آنها و خانواده هایشان اهمیت خاصی قائل هستیم.

*برنامه های باشگاه برای تیم های پایه چیست ؟

هماطور که تیم های بزرگسال فوتبال و والیبال برای باشگاه اهمیت دارند تیم های پایه به مراتب مهم ترو از حساسیت ویژهای برخوردارند. آنها سرمایه های باشگاه هستند و در آینده شالوده و اساس تیم های بزرگسالان را تشکیل می دهند.در والیبال در رده نوجوانان، جوانان قهرمان هستیم و برای رشد و توسعه این ورزش به صورت اکادمیک سرمایه گذاری کردیم و هر ساله از داشته های خودمان در تیم های بزرگسال استفاده می کنیم.در فوتبال هم همینگونه عمل می کنیم از مدرسه فوتبال گرفته تا تیم های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امیدها همه به صورت آکادمیک کار می کنند و همواره جزو سه تیم اول مسابقات بوده و هستیم.

*آیا از این سرمایه گذاری هم تا کنون استفاده کرده اید؟

بله بازیکنانی مثل شهریار مقانلو یا فراز امام علی که از تیم های پایه خودمان به بزرگسالان اضافه شده است و چند نمونه دیگر که سال به سال با توجه به شرایط موجود به تیم اضافه می شوند. الان هم آقای جلالی با برنامه ریزی که کرده اند و از جایی که تمرینات تیم های پایه را زیر نظر دارند و مسابقات آنها را از نزدیک تماشا می کنند باید بگویم قرار است در نیم فصل دوم 3 بازیکن از تیم امید به ترکیب بزرگها اضافه شوند و در کنار انها تمرین کنند تا باعث ایجاد انگیزه در نزد همه بازیکنان تیم های پایه شود.البته لازم به ذکر است،آقای جلالی سرمربی تیم امید را در کنار خود در تیم بزرگسالان به کار گرفته تا با این ارتباط تنگاتنگ انگیزه مضاعفی در بازیکنان جوان ایجاد شود و بدانند چقدر به آنها بها می دهیم.

*قرار دادهای مالی در این سطح چگونه است؟

یکی از کارهای خوبی که در این زمینه انجام شده این است که ما کل قراردارد بازیکن  پایه را تقسیم بر زمان فعالیت او کرده ایم، به همین جهت آنها حقوق ماهانه می گیرند و زمانی که قراردادشان تمام می شود تمام پولشلن را گرفته اند و خود به خود با آنها تسویه حساب شده و باشگاه دیگر تعهد مالی عقب افتاده نخواهد داشت. 

*از حضور در هیات ریسه فدراسیون فوتبال بگویید؟

خوشبختانه حضور در فدراسیون به کارهای اجرایی در باشگاه لطمه نمی زند چون جلسات هیات ریسه هر چند وقت یکبار برگزار می شود و از سوی دیگر برنامه های کاری ما در فدراسیون اجرایی نیست چون کارها در آنجا در حد کلان و تصمیم گیریهای بزگ برای فوتبال است. من هم با توجه به تجاربی که دارم تجربیاتم را در حوزه مدیریت فوتبالی، باشگاهداری و....و بحثها و تصمیم گیری های کلان در اختیار فدراسیون می گذارم حالا در این خصوص آیا تا کنون موثر بودم  یا نه باید دیگر دوستان در هیات ریسه و رییس فدراسیون اظهار نظر کنند.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری