اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۶۵۶۶
مجتبی حسینی، برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه نویی سه سرمربی لیگ برتری هستند که در پایان بازی های دور رفت لیگ شانزدهم توانستند بهترین میانگین امتیازی را از آن خود کنند.
۰۵:۰۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| پس از پایان دور رفت بازی های لیگ شانزدهم، 19 مربی روی نیمکت تیم های لیگ برتری نشستند و در این میان سه سرمربی تیم های ذوب آهن، پرسپولیس و تراکتورسازی موفق شدند بهترین میانگین امتیازی را به نام خود بزنند.


اول – سیدمجتبی حسینی، ذوب آهن
سرمربی فعلی ذوبی ها پس از مدت ها همکاری با یحیی گل محمدی با استعفای این مربی بالاخره از زیر سایه وی درآمد و از هفته هشتم و از دیدار حساس و سنتی ذوبی ها برابر سپاهان روی نیمکت سبزها نشست، او در 8 دیداری که روی نیمکت ذوبی ها نشست موفق شد عملکرد فوق العاده ای به نمایش بگذارد و با 6 پیروزی، 1 شکست و 1 تساوی نیم فصل اول را به پایان رساند. حسینی در مجموع 8 دیدار خود موفق به کسب 19 امتیاز شد و در این میان تنها پنج امتیاز را از دست داد تا با میانگین 2.37 عنوان بهترین مربی نیم فصل اول لیگ شانزدهم را به نام خود بزند. ذوبی ها اکنون در رتبه سوم جدول رده بندی قرار دارند.


دوم – برانکو ایوانکوویچ، پرسپولیس
مرد اول نیمکت پرسپولیسی ها در ادامه روند رو به رشد تیمش، در نیم فصل اول لیگ نیز موفق شد امتیازات خوبی جمع کند، او که به همراه پرسپولیسی ها با ناکامی در تفاضل گل قهرمانی فصل قبل را از کف رفته می دید، از ابتدای دیدارهای لیگ شانزدهم در پی جمع آوری امتیاز است تا تجربه تلخ قبلی را به فراموشی بسپارد. برانکو و همراه پرسپولیسی ها در 15 دیدار ابتدایی لیگ موفق به کسب 32 امتیاز شدند تا این مربی با میانگین 2.13 امتیاز در رده دوم جدول مربیان(از نظر متوسط امتیازی) قرار گیرد. برانکو و تیمش نیم فصل اول لیگ برتر را با قهرمانی به پایان رساند.


سوم – امیر قلعه نویی، تراکتورسازی
پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر، در ادامه نیم فصل دوم فصل قبل، در لیگ فعلی نیز کار خود را با تراکتوری ها ادامه داد و با توجه به هدف گذاری های خود این تیم را به عنوان یکی از مدعیان کسب قهرمانی مطرح کرد، قلعه نویی و تبریزی ها که این روزها در رده دوم لیگ برتر قرار دارند، از 15 بازی خود 30 امتیاز به دست آوردند و بدین ترتیب متوسط امتیاز کسب شده توسط قلعه نویی 2 امتیاز به ازای هر بازی است.


چهارم – مجید جلالی، پیکان
سرمربی پرسابقه خودروسازان هرچه از بازی های لیگ شانزدهم گذشت توانست امتیازات بیشتری را به نام خود بزند، وی که در پایان نیم فصل اول توانست پیکانی ها را در رده چهارم جدول رده بندی بنشاند موفق شد 25 امتیاز را در 15 بازی به دست آورد تا متوسط 1.66 امتیاز را به ازای هر بازی به نام خود بزند.


پنجم – علی دایی، نفت تهران
شهریار و نفتی ها که توانستند خود را به فینال جام حذفی برسانند در نیم فصل اول لیگ شانزدهم نیز موفق شدند امتیازات خوبی جمع کنند و در رده پنجم جدول رده بندی جاخوش کنند. علی دایی و نفتی ها توانستند 23 امتیاز به دست بیاورند تا دایی در پایان دور رفت با میانگین 1.53 در رده پنجم مربیان قرار بگیرد.


موارد ویژه
* یحیی گل محمدی اولین مربی بود که از روی نیمکت یکی از تیم های حاضر در لیگ شانزدهم بلند شد، او پس از دیدار هفته هفتم از سمت خود استعفا داد.
* حسین خطیبی پس از جدایی رسول خطیبی در یک دیدار روی نیمکت ماشین سازان نشست و نتوانست نتیجه خوبی به دست بیاورد.
* فرهاد کاظمی تنها مربی لیگ برتری است که توانسته در لیگ شانزدهم در دو تیم مختلف به عنوان سرمربی به فعالیت بپردازد. او پس از جدایی از سیاه جامگان اخیرا روی نیمکت ماشین سازی نشست.
* ماشین سازی تبریز تاکنون رسول خطیبی، حسین خطیبی(یک بازی) و فرهاد کاظمی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دیده است.
* خداداد عزیزی پس از آنکه در 5 بازی به عنوان مدیرفنی در تیم سیاه جامگان مشغول شد در آخرین بازی نیم فصل به عنوان سرمربی روی نیمکت سیاه جامگان نشست.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری