اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۶۳۸۶
پرسپولیس با وجود کنار رفتن از جام حذفی، در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد.
۱۷:۱۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| پرسپولیس با وجود کنار رفتن از جام حذفی، در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. برانکو و شاگردانش مدعی اول قهرمانی در لیگ برتر هستند و البته می‌خواهند از گروه آسیایی شان صعود کنند. سرخ‌ها حالا برنامه چهار ماه آینده خود را می‌دانند، از آنجایی که برانکو مربی با دیسیپلین و منظمی است با توجه به شرایط اعلام شده می‌داند چگونه تیمش را برای رقابت با حریفان داخلی و خارجی آماده کند و برای هر یک از 21 مسابقه پیش رو چقدر زمان دارد. با در نظر گرفتن برنامه لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و البته دو بازی تیم ملی در فروردین ماه به نظر نمی‌رسد پرسپولیس و برانکو با مشقات زیادی مواجه شوند که البته این مشکلات بیشتر مربوط به ملی‌پوشان خواهد بود و تعداد این نفرات ملی‌پوش وگرنه برنامه بازی‌های پرسپولیس و فواصل مسابقات منطقی است.

فروردین سنگین
پرسپولیس فعلا و در ماه جاری با فشار زیادی مواجه نخواهد شد و بعد از تعطیلات دو بازی در دی ماه برگزار می‌کند. در بهمن 5 بازی داخلی پیش روی برانکو و شاگردان اوست. آنها در اسفند ماه هم همین تعداد بازی انجام می‌دهند که سه تا از آنها آسیایی است. اما برنامه فروردین سنگین‌ترین برنامه سرخ‌ها در چهار ماه آینده خواهد بود و آنها 5 بازی طی 19 روز انجام می‌دهند که یکی آسیایی و چهار تای دیگر داخلی خواهد بود که البته دو تا از آنها بیرون از خانه برگزار می‌شود.

9 روز زمان برای بازی با تراکتور
فاصله بازی‌های ابتدایی پرسپولیس در لیگ برتر بد نیست و آنها هر 4 یا 5 روز یک بار به مصاف رقبایشان خواهند رفت. با این حال برای پرسپولیس بعد از چهار بازی متوالی یک فاصله مناسب تا دیدارحساس با تراکتورسازی پیش آمده است. سرخ‌ها بعد از بازی با صبای قم در هفته نوزدهم به مدت 9 روز زمان دارند تا از جدی‌ترین رقیب شان در راه قهرمانی میزبانی کنند که نکته جالبی است.

فاصله مناسب تا شهرآورد
برای هواداران و البته بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس مقابله با استقلال به عنوان رقیب سنتی و نتیجه این دیدار اهمیت دوچندانی دارد. با اینکه استقلالی‌ها به خاطر فاصله 5 روزه بازی حساس شان با السد تا شهرآورد به سازمان لیگ اعتراض دارند اما پرسپولیسی‌ها از زمان این مسابقه کاملا راضی‌اند چرا که بعد از بازی حساس با تراکتورسازی یک هفته زمان دارند تا مهیای این بازی بزرگ شوند.

5 بازی متوالی در تهران
پرسپولیس در فاصله هفته بیستم تا بیست و چهارم 5 بازی متوالی از تهران بیرون نخواهد رفت. در این بین سه بازی بزرگ متوالی مقابل تراکتورسازی، استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی و در خانه برگزار می‌شود. آنها در این 5 هفته تنها یک بار در ورزشگاه تختی باید با نفت بازی کنند.

دو بازی خارج از خانه در 95
پرسپولیس در روزهای باقیمانده از سال 95 فقط دو بازی بیرون از خانه لیگ برتری خواهد داشت. اتفاقا این دو بازی که در شهرهای اهواز و قم و در هفته 17 و 19 برگزار می‌شود در بهمن ماه گنجانده شده و در اسفند ماه که سرخ‌ها درگیر رقابت‌های لیگ قهرمانان می‌شوند در بازی‌های داخلی از تهران بیرون نخواهند رفت که این برنامه کاملا به سودشان خواهد بود.
وای اگر به هند بروند
بعد از بازی در شهرآورد تاریخی تهران روند بازی‌های فشرده و هر 5-4 روز یک بار برای پرسپولیسی‌ها آغاز خواهد شد. البته خوشبختانه بین دو بازی ابتدایی این تیم در لیگ قهرمانان یک هفته فاصله است تا فرصت ریکاوری وجود داشته باشد اما اگر میزبانی از الهلال در تهران صورت نگیرد انجام دو بازی متوالی خارج از خانه دشوار خواهد بود. البته پرسپولیس باید امیدوار باشد تیم بنگلور هند از پلی آف صعود نکند چرا که سفر احتمالی به مسقط و بلافاصله سفر به هند و برگشت به تهران کار این تیم را برای دیدار حساس با نفت تهران که 5 روز بعد برگزار خواهد شد دشوار می‌کند.
سه روز زمان برای ملی‌پوشان
برانکو بعد از آخرین بازی سال 95 تیمش مقابل الریان در دوحه که روز 24 اسفند برگزار خواهد شد می‌تواند بازیکنان ملی‌پوشش را در اختیار کی‌روش قرار دهد. این بازیکنان که احتمالا استراحتی نخواهند داشت می‌توانند تا8 فروردین و بعد از دو بازی با قطر و چین در اختیار تیم ملی باشند و بعد به اردوی پرسپولیس برگردند. با این حساب برانکو برای بازی خارج از خانه با نفت آبادان در هفته بیست و پنجم و اولین بازی سال جدید در خوشبینانه‌ترین حالت تنها سه روز بازیکنان ملی‌پوشش را در اختیار خواهد داشت.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری