اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۴۶۱۶
قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا، شکست پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن، شرایط تیم خونه به خونه بابل و مسائل دیگر باعث شد تا با علی کریمی گفت و گو کنیم.
۰۳:۵۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا، شکست پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن، شرایط تیم خونه به خونه بابل و مسائل دیگر باعث شد تا با علی کریمی گفت و گو کنیم. هواداران پرسپولیس خاطرات زیادی از بازی‌های او مقابل تیم‌های باشگاهی در آسیا و بخصوص الهلال عربستان دارند. او سابقه گلزنی به الهلال را دارد و به واسطه حضور چند ساله‌اش در لیگ امارات شناخت خوبی از تیم‌های حوزه خلیج فارس دارد.

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام و حریفان پرسپولیس مشخص شدند. شما این گروه را چطور ارزیابی می‌کنید.

 کاملا مشخص است که پرسپولیس در گروه آسانی قرار ندارد. الهلال عربستان که نیاز به معرفی ندارد و معمولا همیشه به عنوان یک مدعی در مسابقات حاضر می‌شود. الریان قطر با اینکه در حال حاضر رتبه پنجم جدول را دارد اما فصل گذشته عنوان قهرمانی را به دست آورد. تیم سوم هم به نظر من الوحده امارات خواهد بود چون به لحاظ فنی از دو تیم دیگر که باید برنده‌شان با آنها بازی کنند بهتر است. در مجموع همانطور که گفتم گروه آسانی نیست اما نتیجه گرفتن غیرممکن نیست البته یک موضوع رانباید فراموش کرد.

بفرمایید.

اینکه پرسپولیس نیاز به تقویت دارد. بخصوص که شنیدیم عالیشاه و نوراللهی هم برای گذراندن خدمت سربازی جدا می‌شوند. بدون شک باشگاه باید با صرف هزینه چند بازیکن خوب جذب کند.

پس در واقع پرسپولیس شانس صعود دارد.

بله، اما هدف نباید صعود از گروه باشد. ما چندین سال است که تیمی در فینال لیگ قهرمانان نداشتیم و معمولا تیم‌های ما در مرحله دوم و سوم حذف شدند. ما که مدعی هستیم به لحاظ فوتبالی در آسیا حرف اول را می‌زنیم باید در سطح باشگاهی هم نتایج خوبی را به دست آوریم. من امیدوارم تمام نمایندگان ما در این مسابقات موفق باشند. در واقع وقتی بازی‌های بین‌المللی باشد بحث ملی است و باید همه تیم‌ها حمایت شوند.

در اولین بازی هم میزبان الهلال عربستان است.

 بازی اول همیشه اهمیت زیادی دارد حال این که حریف هم یکی از رقبای اصلی است ارزش این سه امتیاز را بیشتر می کند.

به پرسپولیس اشاره کردید و اینکه...

ببینید پرسپولیس باید فکری به حال نیمکتش کند چون داشتن یک نیمکت قوی درصد موفقیت را افزایش می‌دهد. تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن هم باید دست پر وارد بازی‌ها شوند.
استقلال اما باید در مرحله پلی‌آف با السد قطر بازی کند. تیمی که ژاوی را در اختیار دارد.

حضور این بازیکن بزرگ چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد.

قطعا تاثیر دارد. به هر حال این تیم در حال حاضر صدرنشین لیگ قطر است و استقلال بازی آسانی ندارد اما با پتانسیلی که استقلال دارد و حمایت هوادارانش که امیدوارم در روز بازی ورزشگاه را پر کنند توانایی شکست دادن تیم السد را با ژاوی دارد. ما فراموش نکنیم در سال‌های گذشته هم بازیکنان بزرگی مثل ریوالدو، دی‌بوئر و... در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته‌اند. به هر حال نمی‌توان و نباید منکر تاثیرگذاری‌شان بود اما استقلال میزبان است و می‌تواند به بهترین شکل از آن استفاده کند. من امیدوارم استقلال برنده این بازی باشد تا کشورمان چهار نماینده در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

البته حضور ژاوی می‌تواند تماشاگران زیادی را به ورزشگاه بیاورد.

به هرحال او سال ها در تیم بزرگ بارسلونا بازی کرده و این تیم هواداران زیادی در ایران دارد و مساله‌ای که شما گفتید می‌تواند تاثیرگذار باشد اما مطمئن باشید هواداران استقلال برای تشویق تیم شان به استادیوم می‌آیند.

پرسپولیس اولین باختش را مقابل ذوب‌آهن تجربه کرد.

 فوتبال همین است. معمولا در چنین بازی‌هایی خلاقیت‌ بازیکنان کارساز می‌شود و دیدیم که بازیکن ذوب‌آهن روی همین اصل تک گل بازی را زد. اما پرسپولیس هنوز صدر جدول است و همه می‌دانیم انتظارها از تیم بالاست. آنها خوب بازی می‌کنند اما زمانی که تیم شکست می‌خورد ایرادهایش بیشتر به چشم می‌آید و در زمان پیروزی این ایرادها در سایه پیروزی پنهان می‌شود. به نظر من همانطور که گفتم پرسپولیس باید نیمکتش را قوی کند. امیدوارم باشگاه در فصل نقل و انتقالات نیم‌فصل بهترین تصمیم را برای جذب بازیکن بگیرد

اما تیم خونه به خونه که در ابتدای فصل با جذب بازیکنان بزرگ انتظارها را بالا برد و حالا اختلافش با صدر جدول فقط سه امتیاز است.

 در حال حاضر شرایط تیم‌های بالای جدول بسیار نزدیک است و همین مساله کار را برای همه آنها در نیم‌فصل دوم سخت‌تر می‌کند. خونه به خونه همانطور که گفتید هنوز شانس دارد چون فاصله‌اش با صدرنشین زیاد نیست. این تیم در تمرینات پیش از نیم‌فصل دوم می‌تواند نقاط ضعفش را پوشش دهد. به هر حال این تیم بازیکنانی دارد که سال‌ها در سطح اول فوتبال کشور و حتی تیم ملی حضور داشته‌اند و حالا که باشگاه همه شرایط و امکانات را برایشان فراهم کرده به نظرم کاری جز این ندارد تا در نیم‌فصل دوم با کسب امتیازهای لازم و صعود به لیگ برتر دل مردم خونگرم بابل و هواداران این شهر را شاد کند.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین