اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۲۴۳۶
رامین رضاییان فکرش را هم نمی‌کرد رفت و برگشتش به ترکیه و ریزاسپور که در ابتدا هواداران پرسپولیس را به مرز تنفر رسانده بود،
۰۳:۳۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| رامین رضاییان فکرش را هم نمی‌کرد رفت و برگشتش به ترکیه و ریزاسپور که در ابتدا هواداران پرسپولیس را به مرز تنفر رسانده بود، در نهایت این‌چنین او را به چهره محبوب پرسپولیسی‌ها بدل کند و در هر بازی شعار یکصدای هواداران نام رضاییان و برای بازی دادن به او باشد. رضاییان در بازی آخر پرسپولیس به یمن اخراج محمد انصاری در بازی پرسپولیس و پیکان و نیز جابه‌جایی‌های خط دفاعی، سرانجام در ترکیب ثابت سرخپوشان قرار گرفت تا دقایق بازی‌اش برای پرسپولیس این فصل به 127 برسد. با این حال ظاهراً مرغ برانکو یک‌ پا دارد و سرمربی سرخ‌ها که اعلام کرده بود دست‌کم تا نیم‌فصل به رامین نیاز ندارد، فعلاً می‌خواهد سر حرفش بایستد و احتمالاً مدافع راست ملی‌پوشش را در بازی روز جمعه برابر پدیده باز هم نیمکت‌نشین خواهد کرد.

۷. هیچ کس به اندازه برانکو، توانایی‌های رامین را نمی‌شناسد

برانکو یک فصل تمام او را در سمت راست خط دفاعی تیمش بازی داد و خوب هم نتیجه گرفت. برانکو با حضور ثابت رضاییان در فصل قبل، پرسپولیس را از رتبه‌های پایین جدول تا نایب‌قهرمانی لیگ رساند. هیچ کس به اندازه برانکو از توانایی‌ها و ویژگی‌های رامین آگاه نیست. 

                                                                                                   

۶. از هم‌پستی‌هایش بهتر است

پیش از این هم نوشته‌ایم حسین ماهینی خوب است اما رامین رضاییان خوب‌تر است و همین کافی است تا ماهینی مدافع راست ذخیره باشد و رضاییان مدافع راست ثابت. به نظرتان اگر بازیکنی از هر نظر به هم‌پستی‌اش بچربد، نباید مجوز بازی بگیرد؟!

۵. ضعف دفاع راست پرسپولیس در فاز تهاجمی

شاید یکی از مهمترین دلایل لزوم به میدان فرستادن رامین رضاییان اوضاع بد سمت راست خط دفاعی سرخ‌ها در مواقع هجوم است. البته این ضعف در سمت چپ نیز وجود دارد اما به هر حال اگر پرسپولیس همانند فصل قبل نیست و نمی‌تواند مثل پارسال موقعیت‌سازی کند، یکی از اصلی‌ترین دلایلش نبودن رضاییان است. رامین در فاز هجومی بی‌شک در میان هم‌پستی‌هایش رقیب ندارد و هرگاه هم برانکو به او اعتماد کرده، دفاع راست پرسپولیس جان گرفته است.

۴. صبور بود و سکوت کرد

گاهی اینگونه به نظر می‌رسد که رفتار برانکو با رضاییان انضباطی است و او می‌خواهد پاسخ اشتباهات رامین در روزهای پیش از فصل را بدهد، حق هم دارد چرا که سرمربی است و تیمش از اشتباهات رضاییان زیان دیده است. باشگاه پرسپولیس، رضاییان را از هفته پنجم و بازی مقابل تراکتور در اختیار برانکو قرار داد و سرمربی سرخپوشان این بازیکن را در 3 دیدار متوالی مقابل تراکتورسازی، استقلال و سپاهان حتی برای یک دقیقه هم به میدان نفرستاد. سپس در بازی پرسپولیس با استقلال خوزستان به او 5 دقیقه بازی داد. هفته بعد در مصاف با صنعت نفت رامین 12 دقیقه بازی کرد و در بازی با پیکان هم 10 دقیقه. در تمام طول این مدت رضاییان صبور بود و سکوت پیشه کرد. او سعی کرد بپذیرد این تاوان اشتباهاتش است و به همین دلیل هیچ‌گاه برای پرسپولیس حاشیه نساخت. این دلیل دیگری برای اثبات متنبه شدن رامین است و توجیهی برای اینکه وقتش است او مهره فیکس برانکو باشد.

۳. 450 دقیقه کامل بازی برای تیم ملی و یک پاس گل مهم

نباید فراموش کنیم رامین رضاییان به قدری آماده بوده که کارلوس کی‌روش او را که در پرسپولیس جدید حتی یک دقیقه هم بازی نکرده بود، به عنوان بک راست فیکس تیم ملی انتخاب کرد و در هر 5 بازی دور رفت تیم ملی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه به میدان فرستاد. کی‌روش از رامین 450 دقیقه بازی گرفت و حاصلش جدا از نمایش‌های عالی، یک پاس گل مهم و سرنوشت‌ساز برابر کره‌جنوبی بود. برانکو خوب می‌داند کی‌روش  بی‌دلیل به بازیکنی تا این حد اعتماد نمی‌کند.

۲. ساختن ۲ گل آخر پرسپولیس

امین در همان چند بازی که برانکو او را برای دقایقی به میدان فرستاد و نیز بازی برابر ماشین‌سازی که کامل بازی کرد، بهترین عملکرد را داشت و موفق به دادن دو پاس گل به مهدی طارمی برابر صنعت نفت آبادان و وحید امیری مقابل ماشین‌سازی تبریز شد. زمانی ماجرا تأثیرگذارتر و دلیل ما موجه‌تر می‌شود که بدانیم این دو گل همه دستاورد پرسپولیس در سه بازی آخرش بوده و همین دو گل که سازنده‌اش رضاییان بوده، 6 امتیاز مهم و حیاتی برای پرسپولیس به ارمغان آورده است.

۱. مربیان کفران نعمت نمی‌کنند

هیچ‌جای دنیا، مربیان کفران نعمت نمی‌کنند و اگر بازیکنی شایستگی بازی کردن داشته باشد و بتواند به روند موفقیت تیمش کمک کند، او را بازی می‌دهند. اولین دلیلی که برانکو می‌تواند برای بازی دادن به رامین رضاییان داشته باشد، حق است. او خوب تمرین می‌کند، خوب بازی می‌کند و آماده است و حق طبیعی‌اش است که در ترکیب ثابت پرسپولیس قرار بگیرد.

منبع: خبر ورزشی
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری