اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۲۰۵۹
مسابقات هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و استقلال میزبان تراکتورسازی است و پرسپولیس در مشهد به مصاف پدیده می‌رود.
۰۳:۳۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| در هفته سیزدهم همچنان شاهد کورس دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز در صدر جدول هستیم. سایر تیم‌ها هیچ شانسی برای رسیدن به رده اول و دوم در این هفته ندارند. نگاهی به دیدارهای این هفته می‌اندازیم:

ماشین‌سازی- ذوب آهن؛ جدال بحران‌زده‌ها با تیم سرحال!

ماشین‌سازی بعد از 7 باخت متوالی همچنان در بحران به سرمی‌ برد حتی با وجود اینکه رسول خطیبی سرمربی تیم بعد از باخت 10 نفره مقابل پرسپولیس استعفا کرد اما مدیران این باشگاه نتوانستند جانشینی برای این تیم انتخاب کنند و بعد از جلسه هیات مدیره هم مدیرعامل باشگاه هم به صورت شفاهی استعفا کرده تا بحران سبزپوشان تبریزی به اوجش برسد. از سویی دیگر سبزپوشان اصفهانی در  شرایط مناسبی هستند. ذوب آهن سه برد متوالی داشته و مجتبی حسینی سرمربی جوان ذوبی ها توانسته امتیازهای خوبی با این تیم بگیرد و او در تبریز به دنبال چهارمین برد تیمش است.

نفت تهران- گسترش فولاد تبریز؛ شاگردان دایی به دنبال حفظ سومی

شاگردان علی دایی اگر می‌خواهند همچنان در رده سوم جدول باقی بمانند باید در این بازی خانگی سه امتیاز را بگیرند. گسترش فولاد تبریز هم که هفته قبل سه امتیاز از سپاهان گرفت می‌تواند در صورت پیروزی در این بازی شانس صعود 6 پله‌ای در جدول لیگ را دارد و از رده دوازدهم جدا خواهد شد. هر دو باشگاه خصوصی هستند. البته حسین شهریاری مدیرعامل با تجربه باشگاه نفت تلاش کرده این تیم را به شرایط مطلوب برساند ولی به اندازه گسترش فولاد بودجه ندارد ولی با این حال شهریاری موفق عمل کرده است این بازی به نوعی تقابل تیم‌های مدیریتی دو باشگاه خصوصی هم هست.

صنعت نفت آبادان- سایپا؛ نارنجی‌بحرانی در برزیل!

صنعت نفت هفته گذشته تیم سیاه جامگان را شکست داد و اکنون با روحیه‌ای مناسب‌تر از سایپا بحران‌زده میزبانی می‌کند. نارنجی ‌پوشان دو شکست متوالی داشته‌اند و در این فصل فقط یک برد دارند. همین کارنامه باعث استعفای حسین فرکی بعد از باخت خانگی به استقلال خوزستان شد. اکنون شاگردان فرکی باید مقابل یک تیم خوزستانی دیگر به میدان بروند و قطعا کادرفنی سایپا باید تجدید نظری در مورد شرایط و شیوه بازی این تیم ایجاد کند وگرنه این تیم همچنان در  برزیل هم در رده پانزدهم جدول باقی می‌ماند.

پدیده- پرسپولیس؛ حفظ صدر در یخبندان!

این بازی طبق اعلام هواشناسی در هوای سرد و یخبندان مشهد برگزار خواهد شد. پدیده هفته گذشته در تبریز یک امتیاز حساس از تراکتورسازی گرفت و زمینه صدرنشینی سرخپوشان تهرانی را فراهم کرد. رضا مهاجری اگر در این بازی هم از پرسپولیس امتیاز بگیرد شاید دوباره تراکتورسازی به صدر جدول برسد. پرسپولیس هفته قبل با وجود اینکه مقابل ماشین‌سازی 10 نفره همان تیم کوبنده همیشگی نبود اما سه امتیاز را گرفت. شاگردان برانکو اگر می‌خواهند صدرنشین باقی بمانند باید در مشهد  از تیم یازدهم جدول امتیاز بگیرند. پرسپولیس همچنان تیم بدون باخت جدول است که با سه گل خورده قدرتمندترین خط دفاع لیگ را هم در اختیار دارد بنابراین بعید است که پدیده بتواند پرسپولیس را شکست بدهد مگر اینکه یک شگفتی بزرگ در هفته سیزدهم رقم بخورد.

پیکان- سیاه جامگان؛ جبران باخت

پیکان شکست سنگینی را هفته گذشته تجربه کرد و با سه گل بازی را به ذوب آهن واگذار کرد و اکنون بهترین فرصت برای این تیم است که بتواند مقابل تیم سیزدهم سه امتیاز را بگیرد. خداداد عزیزی مدیرفنی این تیم هم نقش سرمربی را ایفا می‌کند و دوست ندارد در این بازی دومین شکست متوالی تیمش رقم بخورد. بنابراین شاید هدف اول سیاه جامگان در این بازی نباختن باشد.

استقلال خوزستان- فولاد؛ دربی خوزستان بدون تماشاگر!

دربی خوزستان بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و استقلال خوزستان به دلیل محرومیت انضباطی نمی‌تواند در این بازی تماشاگری داشته باشد اما این حکم انضباطی در واقع تنبیه دو تیم خوزستانی است زیرا هواداران فولاد هم نمی‌توانند در این بازی حاضر شوند! به هر حال دربی قرمز و آبی خوزستانی بی تماشاگر است.فولاد اکنون در جدول دو پله بالاتر از قهرمان سابق است.

سپاهان - صبای قم؛ چهارمین باخت شاگردان مرفاوی؟

سپاهان برای بهتر شدن شرایطش در جدول بهترین فرصت را در اختیار دارد تا تیم صبای قم را شکست بدهد تیمی که در رده چهاردهم جدول است و اوضاع و احوال خوبی در لیگ برتر ندارد. صبا سه شکست متوالی را تجربه کرده و شاگردان ویسی می‌توانند چهارمین باخت را به این تیم تحمیل کنند. بعید است مرفاوی هنوز از شوک شکست مقابل استقلال خارج شده باشد. رضا عنایتی مهاجم کهنه‌کار صبا نیز که در این هفته در خط دفاع می‌ایستد در این بازی محروم است.

استقلال- تراکتورسازی؛ دربی ایرانی و نبرد دو استقلالی

این بازی را می‌توان دربی ایرانی نامید.  جایی که دو مربی استقلالی باید در ورزشگاه آزادی بایکدیگر نبرد کنند. تراکتورسازی شاید به اندازه استقلال در روز جمعه هوادار داشته باشد بنابراین شاهد یک بازی خوب از هر دو تیم خواهیم بود. شاگردان قلعه‌نویی برای باقی ماندن در کورس صدرنشینی با پرسپولیس باید در این بازی پیروز شوند. تراکتورسازی با 19 گل زده یکی از خطرناک‌ترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارد. البته حواشی این بازی از روزهای قبل آغاز شده و مدت‌ها بحث بر سر محرومیت سیدمهدی رحمتی به خاطر یک عکس در خارج از کشور بحث اول فوتبال ما شده بود. تقابل رحمتی با قلعه‌نویی نیز بازهم دیدنی خواهد بود. منصوریان زمانی که در استقلال نبود در تقابل با قلعه‌نویی همواره با احترام با او برخورد می‌کرد. استقلال در صورت پیروزی مقابل تراکتورسازی شانس دارد که با 21 امتیاز به رده سوم جدول صعود کند. قلعه‌نویی البته همیشه نشان داده که راه شکست استقلال را به خوبی بلد است او حتی با مس کرمان هم استقلال را شکست داده است. 

اسامی داوران و برنامه بازی‌های هفته سیزدهم لیگ برتر

پنج شنبه 18 آذر 95
نفت تهران – گسترش فولاد تبریز – ورزشگاه تختی تهران ساعت 15:00
علیرضا فغانی – سجاد طوری – رضا قیم – محمد ملکی – ناظر: سعید بطحایی
ماشین‌سازی تبریز – ذوب آهن اصفهان – ورزشگاه یادگار امام تبریز ساعت 15:30
رضا کرمانشاهی – حسین طالقانی – علی دودانگه – یاسر همرنگ – ناظر: بهرام مهرپیما
صنعت نفت آبادان – سایپا تهران – ورزشگاه تختی آبادان ساعت 15:30
محسن ترکی – علی اکبر نوری – حسین رحیمی پور – وحید صالحی – ناظر: حسین نجاتی
جمعه  19 آذر 95
پدیده خراسان– پرسپولیس تهران – ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 14:10
موعود بنیادی فر – سعید علی نژادیان – سعید قاسمی – رضا عادل – ناظر: ابراهیم میرزابیگی
استقلال خوزستان – فولاد خوزستان – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 17:40
تورج حق وردی – مهدی عالیقدر – قهرمان نجفی – جواد شرفی – ناظر: هدایت ممبینی
فولاد مبارکه سپاهان – صبای قم – ورزشگاه فولادشهر اصفهان سعت 15:15
پیام حیدری – علیرضا ایلدروم – محمد عطایی – سیدرضا مهدوی – ناظر: علیرضا کهوری
پیکان تهران – سیاه‌جامگان خراسان – ورزشگاه شهدای شهرقدس تهران ساعت 15:00
محمدرضا اکبریان – بابک داوری – یعقوب حجتی – امید سعید فر – ناظر: علی خسروی
استقلال تهران – تراکتورسازی تبریز – ورزشگاه آزادی تهران ساعت 16:20
بیژن حیدری – رضا سخندان – محمدرضا ابوالفضلی – اشکان خورشیدی – ناظر: فریدون اصفهانیان

انتهای پیام/ک

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری