اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۰۱۴۳
آخرین خبر درباره آنتونی گولچ تهدید او به شکایت بود که در واکنش به آن پرسپولیسی‌ها ادعا کردند فیفا نمی‌تواند به شکایت این بازیکن استرالیایی ورود کند.
۰۴:۰۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| آخرین خبر درباره آنتونی گولچ تهدید او به شکایت بود که در واکنش به آن پرسپولیسی‌ها ادعا کردند فیفا نمی‌تواند به شکایت این بازیکن استرالیایی ورود کند.
ادعایی که البته هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال ایران آن را نادرست خوانده و به این دلایل، حق را به گولچ می‌دهد: «در ماده 22 آیین‌نامه نقل و انتقالات فیفا به صراحت آمده که بدون نفی حق مراجعه اشخاص در رابطه با استخدام در باشگاه‌ها به دادگاه‌های مدنی، فیفا اجازه ورود به پرونده‌ قراردادهای بازیکنان و مربیان با باشگاه‌های خارجی را نیز برای خود قایل است. این یعنی حتی اگر حق با پرسپولیسی‌ها باشد و در قرارداد گولچ نوشته شده باشد که مرجع رسیدگی به اختلاف‌های احتمالی این بازیکن کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران است، باز هم فیفا می‌تواند به صورت یکطرفه به ماجرای شکایت این بازیکن ورود کند. استدلالش هم این است که در ایران شورای ملی حل اختلاف وجود ندارد و اساسا مطرح کردن چنین موضوعی در کمیته انضباطی در جهان مرسوم نیست و باید شورایی مرکب از بازیکنان و باشگاه‌ها آن را حل و فصل کنند اما چون چنین شورایی در ایران وجود ندارد، در نتیجه فیفا وارد می‌شود.
 در واقع فیفا به دو دلیل به این پرونده‌ها ورود می‌کند؛ یکی ماده 22 آیین‌نامه نقل و انتقالات و دیگری هم عدم وجود شورای ملی حل اختلاف در ایران. یک موضوع وجود دارد که متاسفانه باشگاه‌های ایرانی از آن بی‌خبرند و آن، این است که یک باشگاه هر زمان بیش از 3 ماه حقوق ماهیانه یک بازیکن یا مربی حرفه‌ای خود را پرداخت نکند، آن شخص حق فسخ یکطرفه و تقاضای دریافت کل مبلغ قراردادش را دارد. درست مثل اتفاقی که برای مانوئل ژوزه افتاد. با اینکه پرسپولیسی‌ها او را برای ادامه همکاری نمی‌خواستند، این مربی عمدا در ایران ماند تا 3 ماه مدنظر قانون را کامل کند و با شکایت به فیفا بتواند حق و حقوقش را از فیفا بگیرد.»
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین