اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۹۸۲۴
هوشنگ نصیرزاده در گفتگویی اظهارات جالبی در خصوص پرونده آنتونی گولچ انجام داد.
۱۱:۳۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| یکی از عجیب ترین خریدهای تاریخ باشگاه پرسپولیس را می توان جذب "آنتونی گولچ" نامید. بازیکنی که بعد از رفتن به مرخصی هرگز به ایران برنگشت و علت آن هم عدم پرداخت مطالباتش عنوان شد.

 

بعد از مدتی مدافع دورگه کروات -استرالیایی رسما پرسپولیسی‌ها را تهدید به شکایت کرد! آن هم به فیفا.! "علی جمشیدی" معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در واکنش به این موضوع گفت: آنتونی گولچ بدون هماهنگی با کادر فنی و باشگاه، از کشور خارج شده و دیگر بازنگشته است. البته این بازیکن حتما می‌داند با توجه به قراردادی که با باشگاه امضا کرده نمی‌تواند به فیفا شکایت کند و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مرجع رسیدگی به اختلافات است.

 

حالا پرسش این است که اگر واقعا فیفا نمی‌تواند به پرونده گولچ ورود کند، چرا همان موقع که این بازیکن ایران را ترک کرد باشگاه چنین حرفی را نزد و پرسش مهم‌تر اینکه خود باشگاه چرا دست به دامان فیفا شد اگر قرار است کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران برای بازیکن استرالیایی تصمیم بگیرد!؟

 

در همین خصوص "هوشنگ نصیرزاده" کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان در گفتگوی اختصاصی  به این سوال پاسخ داد.

 

نصیرزاده گفت: «در ماده 22 آئین نامه نقل و انتقالات فیفا آمده است که؛ "بدون نفی حق مراجعه اشخاص در رابطه با استخدام در باشگاه ها به دادگاه های مدنی، فیفا اجازه ورود به پرونده های مربوط به قرارداد بازیکنان و مربیان با باشگاه های خارجی را نیز برای خود قائل است." این بدان معناست که هرچند طرفین می توانند به دادگاه های غیرورزشی مراجعه کنند اما فیفا هم یکطرفه می تواند وارد ماجرا شود.»

 

ایشان در پاسخ به این سوال که آیا گولچ می تواند به فیفا شکایت کند یا خیر گفت: «با توجه به ماده 22 که ذکر شد اجازه شکایت را دارد اما این موضوع هم باید در نظر گرفته شود که وقتی گولچ بر سر عدم مراجعه به فیفا توافق کرده نباید اقدام به شکایت کند. منتها استدلال فیفا این است که در ایران شورای ملی حل اختلاف وجود ندارد و اساسا مطرح کردن چنین موضوعی در کمیته انضباطی در جهان مرسوم نیست و باید شورایی مرکب از بازیکنان و باشگاه ها آن را حل و فصل کنند و چنین شورایی در ایران وجود ندارد در نتیجه فیفا وارد ماجرا می شود.»

 

کارشناس حقوقی فوتبال در ادامه تصریح کرد: «فیفا به دو دلیل به این پرونده ها ورود می کند. یکی ماده 22 آئین نامه نقل و انتقالات و دیگری هم عدم وجود شورای ملی حل اختلاف در ایران است.»

 

هوشنگ نصیرزاده در پایان خاطر نشان کرد: «یک موضوع وجود دارد که باشگاه های ایرانی از آن بی خبرند. و آن این است که یک باشگاه هر زمان بیش از 3 ماه حقوق ماهیانه یک بازیکن یا مربی حرفه ای را پرداخت نکند آن شخص حق فسخ یکطرفه و تقاضای دریافت کل مبلغ قرارداد را دارد. همانگونه که زمانی که مانوئل ژوزه در ایران بود و او را برای ادامه همکاری نمی خواستند ایشان عمدا در ایران باقی ماند تا 3 ماه مدنظر قانون فیفا را کامل کند. این موضوعی است که اغلب باشگاه های ایران از غافل اند.»

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری