اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۷۳۴۱
تیم ملی فوتبال در حالی با 7 بازیکن پرسپولیسی به مصاف تیم‌های گینه نو و سوریه می‌رود که امکان حضور 4 یا 5 بازیکن از این تیم در ترکیب اصلی تیم ملی وجود دارد.
۱۲:۰۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| در بازی‌های آسیایی 1982 دهلی نو در ترکیب تیم ملی فوتبال، مردانی چون، بهروز سلطانی، پنجعلی، دادگان، عربشاهی، مایلی کهن، حمید درخشان، ناصر محمدخانی و عباس کارگر یعنی 8 نفر  از تیم فوتبال پرسپولیس بودند.


اما در بازی‌های مقدماتی جام جهانی 1998 هم در یک مقطع 7 بازیکن وقت تیم فوتبال پرسپولیس در ترکیب تیم ملی فوتبال همزمان  بازی کردند، این افراد عابدزاده، سعداوی، مهدوی کیا، شاهرودی، میناوند، پیروانی و گل محمدی بودند و دایی و کریم باقری هم پرسپولیسی‌هایی بودند که تازه از پرسپولیس به تیم‌های دیگر رفته بودند. ضمن این که نادر محمد خانی و حمید استیلی هم از جمله بازیکنانی بودند که بلافاصله بعد از مسابقات فوتبال جام جهانی به تیم فوتبال پرسپولیس رفتند. نیما نکیسا دیگر دروازه‌بان تیم ملی هم پرسپولیسی بود.


در ادوار مختلف جام جهانی هر از گاهی بازیکنان یک تیم استخوان تیم ملی را ساختند.


در جام جهانی 1978 از جمع بازیکنان تیم ملی حسن نظری، دانایی فرد، اسکندریان و حسن روشن استقلالی بودند و نصر الله عبداللهی  و ناصر حجازی هم قبل از آن استقلالی بودند.
در مسابقات دوره گذشته مقدماتی جام جهانی هم در برخی از بازی‌ها تا 6 بازیکن استقلالی در ترکیب تیم ملی فوتبال کشورمان حاضر بودند که از آن جمله می‌توان به بیک زاده، امیر حسین صادقی، مجتبی جباری، خسرو حیدری، پژمان منتظری و آندرانیک تیموریان اشاره کرد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری