اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۶۶۱۸
کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان گفت: جرائمی که فیفا به خاطر عزاداری در بازی ایران و کره جنوبی در نظر گرفته کاملا خلاف اساسنامه این نهاد فوتبالی است.
۱۰:۵۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص جریمه فدراسیون فوتبال توسط فیفا به دلیل برگزاری مراسم مذهبی در روز بازی ایران و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه گفت: جرائم فیفا که برای ایران در نظر گرفته شده و به دلیل برگزاری مراسم عزاداری بوده برخلاف اساسنامه این نهاد بین‌المللی است.

وی ادامه داد: اخیرا فدراسیون فوتبال جهانی فیفا کشور ایران را به دلیل آنچه آنها  مراسم سازمان یافته تعبیر کرده‌اند، 45 هزار فرانک سوئیس جریمه کردند در حالی که اساسنامه فیفا در ماده 2 و آنجا که اهداف فدراسیون فوتبال جهانی را تعریف می‌کند، آورده که وظایف ما توسعه و گسترش فوتبال با احترام به ارزش‌های فرهنگی کشورهاست. به همین دلیل رای صادره انضباطی در فیفا توسط افرادی صادر شده که توجهی به اسناد بالادستی خودشان یعنی اساسنامه فیفا ندارند.

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان تصریح کرد: همانطور که در بسیاری از کشورها استفاده از برخی خوانندگان در بین دو نیمه فاقد محدودیت است به همین دلیل برگزاری مسابقه در روزی خاص آن هم در کشوری که از نظر فرهنگی رفتاری داشته که نه به تیم میهمان آسیبی وارد شده و نه شعارهای سیاسی داده شده و از حیث مسائل مذهبی نیز هیچ مذهب و دین دیگری مورد تعرض یا تمسخر واقع نشده و همه اینها فقط بیان احساسات بوده،‌ نشان می‌دهد که تصمیم فیفا تصمیم منطقی نیست و با بند یک ماده 2 اساسنامه آنها در تعرض است.

نصیرزاده اظهار داشت: به طور قطع فدراسیون فوتبال کشورمان از طریق کارشناسان خود به این موضوع اعتراض خواهد کرد.
منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین