اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۱۴۵
سرمربی اسبق تیم فوتبال ایران گفت: چرا کی روش را بخاطر این حرفها به کمیته انضباطی احضار نمی کنند؟
۱۳:۱۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| صحبت های تند سرمربی تیم ملی علیه برخی اعضای فدراسیون فوتبال واکنش محمد مایلی کهن منتقد قدیمی کی روش را به دنبال داشت.

 

مایلی کهن در گفت و گویی درباره موضوعات مختلف، از ملوان و تراکتورسازی تا کارلوس کی روش صحبت کرده است.

 

متن مصاحبه با این سرمربی را در زیر می خوانید:

 

*در ابتدا درباره ملوان صحبت کنید؛ خیلی ها این تیم را مدعی صعود به لیگ برتر می دانند.

 

اوضاع و احوال تیم که خوب است منتهی چند بازیکن کلیدی ما مصدوم هستند و این تنها دغدغه ماست. اینکه توقع صعود ایجاد شده به این دلیل است که ملوان تا اینجای کار بالاتر از حد انتظار ظاهر شده است. البته هنوز اتفاقی رخ نداده است و راه زیادی پیش رو داریم. امیدوارم هر چه سریعتر نفرات مصدوم ما به فرم مطلوب برسند. بطور مثال ما یک یاسر وکیلی داریم که جزو دفاع های خیلی خوب تیم مان است. یک مهیار زحمتکش داریم که مصدوم شده اما آینده متعلق به اوست و کریم باقری آینده فوتبال ایران خواهد بود. جدا از اینها ما نفرات با تجربه ای داریم که خیلی کمک می کنند.نفراتی چون یوسف زاده که کاپیتان تیم است. محمد آبشک و حتی عزیز معبودی که تا امروز بازی نکرده اما بخوبی تیم را جمع کرده است. احمد آهی را هم داریم که پسر خیلی خوبی است. نمی دانم از کدام اینها بگویم چون همه بچه های تیم ما خوب هستند.

 

*به نظر می رسد که رفاقت خوبی را در تیم حاکم کرده اید؛ این را می توان از نوع صحبت های بازیکنان ملوان متوجه شد.

 

بله، در تیم ما بین سرمربی و مسئول تدارکات فرقی وجود ندارد. بطور مثال ما در تیم ام یک دکتر داریم بنام آقای صیاد که فرزند علی آقای صیاد دروازه بان اسبق ملوان است و واقعا با عشق کار می کند. فیزیوتراپ ها و ماساژورهای باشخصیتی داریم. ما یک مسئول تدارکات داریم به نام آقای حسن آقا یحیی پسند که خودش دروازه بان ملوان بوده و به او می گویند حسن پلنگ. یک مسئول تدراکات دیگر بنام آقای کرمی داریم که ایشان هم آچار فرانسه است. یک آقای باغی داریم که فوتبالیست خوبی هم هست. سرپرست تیم مان جوانی بنام آقای کاویانی است. همه این افراد در کنار اعضای محترم کادر فنی از آقای نادر گرفته تا آقایان عالمی ، حبیبی ، فداکار و احمدی  با عشق علاقه برای تیم تلاش می کنند.

 

*بحث مشکلات مالی ملوان به کجا رسید؟

 

شما می دانید که ما امسال ملوان را با حداقل بودجه بستیم که با دیگر تیم ها قابل قیاس نیست.البته با تلاش اعضای محترم هیات مدیره و بویژه آقای دنیا مالی شرایط بد نیست و به رغم کمبودهایی که داریم کار را پیش می بریم. شما این را هم می دانید دکه الان هزینه خرید یک جفت کفش خوب فوتبال یک میلیون و سیصد هزار تومان است اما با وجود کمبود ها بچه های ما انسان های قانعی هستند. خود من اخیرا برای تیم گرم کن هایی را تهیه کردم که البته هم کیفیت دارد و هم قیمت آن بالا نیست.

 

* در آستانه بازی با تراکتورسازی قرار دارید و مسلما حضور ایمان عالمی که سالها دستیار امیر قلعه نویی بوده می تواند شما را با افکار این مربی بیشتر آشنا کند.

 

ابتدا درباره ایشان باید بگویم من قبلا از آقا ایمان شناختی نداشتم اما در این مدت ایشان را مربی ای با شخصیت و فنی دیدم.

 

*درباره تقابل با امیر قلعه نویی صحبت کنید!

 

البته تقابل های ما به جز یکی دو مورد حاشیه ای نداشته و جالب بوده است.

 

*یکی از آن جنجالی ها همان بازی استقلال و سایپا بود که شما بیانیه دادید.

 

بله ولی در آن بازی هم من نقشی نداشتم. من یکسال افتخار داشتم که در تراکتورسازی تبریز کار کردم و به این بازی هم به چشم یک بازی جوانمردانه نگاه می کنم. تراکتورسازی یکی از تیم های دوست داشتنی است که یقین بدانید قدم آنها روی چشم ما جا دارد.

 

*قبل از بازی سمت قلعه نویی می روید؟

 

اجازه بدهید روز بازی برسد و آن روز می بینید که چه اتفاقی می افتد.

 

* قبول دارید که در این سالها هیچگاه رابطه خوبی بین شما وجود نداشته است؟

 

من آدمی کینه ای نیستم اما در هر حال در گذشته حوادث تلخی رقم خورد. امروز از ایشان کینه ای ندارم و اگر از بچه های تیم من بپرسید به شما خواهند گفت که مایلی کهن همیشه به ما می گوید وقتی در جریان بازی یار حریف با شما برخورد کرد و واقعا آسیب ندیده بودید سریع از زمین بلند شوید تا تماشاگر واکنشی نشان ندهد.

 

* فکر می کنید بتوانید از پس تراکتورسازی پر مهره بر بیائید؟

 

اولا ما ابتدا قرار نبود در جام حذفی شرکت کنیم چون هدف مان لیگ برتر بود اما یقینا برای باختن نمی رویم و ابتدا به دنبال بازی شرافتمندانه هستیم. اگر هم ببازیم زمین و زمان را به هم نمی دوزیم. ما با تیم منتخب آسیا بازی داریم و این همان اصطلاحی است که خود دوستان درباره تیم شان بکار برده بودند.

 

* جدا از بحث ملوان، اخیرا کارلوس کی روش درباره صحبت های شما حرفی زده است مبنی برا اینکه در خارج کشور جوج و نوشابه نمی زنم بلکه چیزهای دیگری مصرف می کنم.

 

خب خدارو شکر، من با چیزهای دیگر کاری ندارم ولی مگر جوج و نوشابه بد است؟ بنده بیشتر از هر چیزی متاسفم که برخی مربیان ما کی روش را الگوی خود قرار داده اند و رفتارشان بعد از بازی ها و البته در کنار زمین شبیه او شده است.وقتی الگوی فوتبال ما کی روش است همین می شود. او بدترین رفتارها را با داورها انجام می دهد و حمایت هم می شود. از طرف دیگر شما ببینید چقدر بخاطر این آقا ضرر مالی و فرهنگی داده ایم. فقط در همان بازی مقدماتی جام جهانی برزیل برابر کره جنوبی من اطلاع دارم که فدراسیون فوتبال بخاطر حرکات این آقا 110 هزار دلار جریمه شد.

 

*درباره درگیری رسانه ای او با عابدینی چه نظری دارید؟

 

شنیده ام که ایشان بخاطر انتقادات آقای عابدینی خواسته یقه او را بگیرد.من خودم دل خوشی از آقای عابدینی ندارم اما در این ماجرا حق را به ایشان می دهم. کی روش حق ندارد که به یک ایرانی با این الفاظ توهین کند و او را دروغگو خطاب قرار دهد شما مگر کی هستی؟ شق القمر کرده ای مگر؟ تیم بردی جام جهانی خب قبلا هم تیم ما رفته به جام جهانی. در جام جهانی چندم شدی؟ در جام ملتها یچه نتیجه ای گرفتی؟ مگر ما قبلا قهرمان جام ملتها نشده ایم؟ ایشان تحمل کوچکترین انتقاد را هم ندارد. من فکر می کنم رابطه کی روشی پور هم با او خراب شده چون از وی در جریان بازی با قطر انتقاد کرده بود.

 

*کی روش معتقد است که عده ای در فدراسیون سنگ اندازی می کنند و حتی مدعی شده که چند ماه است حقوق  نگرفته است.

 

شما باور می کنید که او پول نگیرد؟ راستی ایشان چرا این روزها از پیشنهادات خود صحبت نمی کند؟ تا جای پایش شل می شود خبر از پیشنهادات دیگر کشورها می رسد و تا جای پایش سفت می شود دیگر خبری از این پیشنهادات نیست.

 

*به هرحال او با اتکا به پایگاه مردمی خود انتقاداتی را مطرح می کند.

 

از ماست که بر ماست.

 

*شنیده می شود که کی روش حتی گلایه های خود را به گوش معاون اول رییس جمهور رسانده و بودجه های را برای تیم ملی گرفته است.

 

به هرحال انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است.

 

* اخیرا که شما برد تیم ملی برابر کره جنوبی را ارزشمند خواندید خیلی ها انتظار داشتند علیه کی روش موضوع نگیرید اما همچنان علیه او مواضع تندی دارید.

 

بنده از بازی تیم ملی تعریف کردم چون واقعیات را می گویم اما الان ایشان در فوتبال ما مثل هولوکاست شده که کسی حق انکار آن را ندارد. عجیب اینکه افرادی که دور و بر ایشان هستند کوچکترین موارد و مصاحبه ها را منتقل می کنند. جالب تر اینکه این مربی را یکبار هم به کمیته انضباطی احضار نمی کنند. بنده خدا آقای پورموسوی که بچه نجیبی هم هست یک مصاحبه کرد و احضار شد اما یک دفعه نشده که کی روش را بخواهند. ببخشید ایشان مگر فیل هوا کرده است؟ تیم فوتسال ما در مسابقات جهانی آن نتایج را می گرد و یعنی پتانسیل کار گروهی ما بالا است. ما بدون در نظر گرفتن بحث امکانات هم باید در دنیا جزو بهترین ها باشم. درباره بحث امکانات هم ایشان فقط بهانه می گیرد. من فیلمی در اختیار دارم که اگر لازم باشد منتشر می کنم. فیلم وضعیت زمین کمپ تیم های ملی را در همان روزهایی که ایشان انتقاد می کرد نشان می دهد. زمین واقعا کیفیت خوبی داشت و من خودم به آنجا رفتم از نزدیک آن را دیدم. آیا آن زمین از زمین چمن مورد نظر ایشان در آفریقای جنوبی بدتر بود؟

 

*در پایان اگر صحبت مانده بفرمائید!

 

بنده در پایان از هواداران فوتبال در گیلان می خواهم همه دست به دست هم بدهیم و از فوتبال لذت ببریم. اگر هم به داوری اعتراضی داریم مثل کشورهای دیگر به گونه ای اعتراض خودمان را نشان دهیم که توهین آمیز نباشد. حوادثی که در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس رخ داد خیلی بد بود.

 

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
روان پریش بدبخت تو اگه از فوتبال چیزی می فهمیدی به لیگ یک نمی رفتی تیم امید را که آخرین هنرت ود حذف کردی دیگه غلط زیادی نکن در ضمن اون خبرنگارهایی که با تو مصاحبه می کنند غین خودت بیسواد هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
درود بر محمد مایلی کهن با شرف و صادق
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
والا مسعود راست می گه. اگه کیروش مربی نیست پس تو کی یا بهتر بگم چی هستی؟؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
آقای مایلی کهن . با اون بلاهایی که سر تیم امید آوردی و از ناکامیهای تیم ملی امید ، حداقل درمورد ده سالش مقصر مستقیم میباشید ، باز هم خود را از فوتبال مملکت و مردم فوتبالدوست طلبکار میدانی . حیف پهنای باند اینترنت من ، حیف وقت من و حیف برق لپ تاپم که برای خواندن مصاحبه حضرتعای صرف کردم. خواهیم دید ملوان را با چه قدرتی ضربه فنی میکنی .
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری