اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۴۸۴۲
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم تراكتورسازی با بیشترین قهرمانی در مسابقات لیگ برتر و سابقه درخشان خود در این رقابت‌ها هفته گذشته از سوی كارشناسان خبره فیفا به عنوان بهترین مربی ایران شناخته شد...
۱۳:۵۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم تراكتورسازی با بیشترین قهرمانی در مسابقات لیگ برتر و سابقه درخشان خود در این رقابت‌ها هفته گذشته از سوی كارشناسان خبره فیفا به عنوان بهترین مربی ایران شناخته شد. برای اطلاع از اوضاع تراكتور و مصدومیت‌ها و جابه‌جایی وزیر و بیانیه تند كی‌روش سراغ او رفتیم تا از نظرات سرمربی یكی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ باخبر شویم.
  • در آستانه شهرآورد تبریز شرایط تراكتورسازی چطور است؟
متاسفانه اتفاق خیلی بدی سر تمرین ما افتاد و سینا عشوری مصدوم شد. از آنجایی كه بچه‌ها سینا را خیلی دوست دارند تیم ما یك مقدار از لحاظ روحی و روانی به‌هم ریخته. دعا می‌كنم پارگی رباط نباشد ولی الان همه سر این قضیه ناراحت هستند. اتفاق بچگانه‌ای بود؛ روی توپ پایش پیچید. تازه، تمرین هم كه تمام شده بود. محسن بنگر هم مشكل سیاتیك دارد و سینا هم كه این‌طوری شد اما بقیه خوبند.
  • تراكتور در دو بازی گذشته نتوانسته پیروز شود. البته در بازی با سایپا همان‌طور كه خودتان هم گفتید در حد انتظار نبودید اما در بازی مقابل فولاد خوزستان مستحق پیروزی بودید.
بازی با فولاد به نظر من سه قسمت داشت؛ قسمت شروع كه ما گل زدیم ولی نیمه اول تا قبل از اینكه گل بخوریم زیاد خوب نبودیم. بعد از اینكه گل خوردیم یكی، دو موقعیت خوب داشتیم. نیمه دوم در حالی شروع شد كه ما نسبت به نیمه اول بهتر بودیم ولی با آمدن كرار كه بازی كاملا در اختیار ما بود و تیم مان خیلی فوتبال خوبی بازی كرد. ما مثلا می‌گوییم فوتبال مدرن و نمی‌دانم چی وچی... اما اینكه مدام بیفتند زمین و زمان بازی را بگیرند، چه معنی دارد؟ می‌گویند در فوتبال دنیا زمان فعال 60 دقیقه است، در ایران فلان قدر است. این اتفاقاتی كه در بازی ما برابر فولاد افتاد فقط در فوتبال كشورهای عربی و بعضا در ایران می‌بینیم. به نظرم آدم 5 گل بخورد ولی فوتبال بازی كند بهتر است. جالب اینكه می‌خوردند زمین ولی می‌خواستند به زمین بیایند با حداكثر سرعت بر می‌گشتند (باخنده). اصلا من تعجب می‌كنم چرا داور 4 دقیقه وقت تلف شده گرفت!
  • شما به دلیل اعتراضات توسط داور اخراج هم شدید.
این داور چند سال داوری كرده اما دراین چند وقت كه ما را از روی نیمكت بیرون كرد مطرح شد شاید هم هدفش هم همین بود كه با اخراج ما مطرح شود نمی‌دانم؟ واقعا شاید بعضی‌ها اینجوری می‌خواهند اسمی در روزنامه‌ها داشته باشند چراكه در این چند ساله اندازه این چند روزه اسمش نیامده بود.یعنی توانایی‌اش با داوری‌اش همخوانی نداشته است اینهاست كه ادم را اذیت می‌كند.
  • گفتند به داور بی‌احترامی كردید.
وجدانا من كاری نداشتم فقط گفتم بازیكن حریف سرش را آورده پایین و نباید داور خطا می‌گرفت. ناظر بازی و داور چهارم مسابقه هم بودند داور گفت من اشتباه كردم ولی شما بفرمایید بالا. می‌خواهم بگویم در این چند روزه چند بار اسم این آقای داور (محمدرضا اكبریان) در رسانه‌ها آمد. بعضی‌ها توانایی ندارند می‌خواهند این مدلی مطرح شوند. یك پنالتی ما را نگرفت، یك خطای پنالتی هم داخل 18 قدم می‌توانست بگیرد، بیرون گرفت. ولی واقعا من احساسم این است در دو بازی نمی‌گویم عمدی بوده ولی دو تا دو امتیاز ما با داوری از دست دادیم ولی من بازهم به داوری‌ها احترام می‌گذارم و این احترام باید دوطرفه باشد. من نعیم سعداوی را خیلی دوست دارم، بچه بسیار خوب و یكی از مربیان آینده‌دار فوتبال است، تیمش هم واقعا فوتبال را خوب بازی می‌كند. حالا مقابل ما هم آن تاكتیك را داشت، من از تاكتیك او ایراد نمی‌گیرم اما می‌گویم اگر قرار است ما از زمان فعال بازی لذت ببریم داور هم می‌تواند كمك كند. جالب است نه كوچك‌ترین تذكری داد نه كارتی داد و این آدم را اذیت می‌كند. تمام سوت‌های 70 به 30هم به سود حریف می‌گرفت. در این شرایط طبیعی است با 5 تا سوت در همان میانه زمین شیرازه تیم به هم بریزد. در همان بازی با پرسپولیس پنالتی‌مان را نگرفتند ولی ما كوچك‌ترین اعتراضی نكردیم. گفتیم شاید اشتباه داوری بوده ولی این بازی با فولاد و بازی با استقلال خوزستان از آقای كامرانی‌فر می‌خواهم به عنوان رئیس دپارتمان داوری این دو بازی رابازنگری كند.
  • می‌گویند اشتباه داوری هم جزئی از فوتبال است. به هر حال داوری ما جوان شده است.
داوری ماهم جوان شده و هم آینده‌دار است. ایشان می‌گوید من انسان هستم و اشتباه كردم خب ما چرا باید تاوان اشتباه شما را بدهیم! شما اشتباه كردید چرا به ما می‌گویید بفرما بالا؟ من هم كه امسال نه در مورد داوری صحبت كردم نه كاری داشتم. من سال‌های قبل هم اعتراض زیادی به داوری نداشتم و امسال هم با آقای حسن‌زاده در این باره صحبت كردم ولی در بازی با فولاد 4 نفر شاهد هستند داور می‌گوید من اشتباه كردم.
  • عملكرد وحید طالب‌لو درون دروازه فولاد خوزستان چطور بود؟
از نظر من وحید جزو همان‌هایی بود كه 2 امتیاز را از ما گرفت.
  • بعد از بازی كه مقابل گسترش فولاد خواهید داشت دوباره لیگ 20روز تعطیل خواهد بود. در این ارتباط چه صحبتی دارید؟
این لیگ كه به نظر من دیگر لیگ نیست، هرچند وقت یك بار یك بازی است (خنده). در مورد هیچ تیمی، چه در مورد تیم‌های پایین جدول چه بالای جدول نمی‌توان صحبت كرد. نمی‌توان صحبت كرد برای اینكه اگر ما چند هفته پشت سر هم نتوانیم بازی كنیم عیار تیم‌ها مشخص نمی‌شود. به خاطر اینكه تیم‌ها در شرایط مسابقه نیستند. بازی این هفته مقابل گسترش فولاد هم بازی بسیار سختی است ولی خوشحالیم كه حریف‌مان حداقل فوتبال بازی می‌كند، دنبال این نیست كه در یك بازی 8 دقیقه 10دقیقه وقت تلف شده به وجود بیاید.
  • گویا یك سفر كوتاه هم به تركیه داشتید. آیا دنبال جانشین برای سروش رفیعی بودید؟
فقط می‌توانم بگویم كه یك سفر ورزشی برای باشگاه بود.
  • یك بیانیه هم كارلوس كی‌روش دادند كه مدیران فدراسیون نتوانسته‌اند قبل از بازی با سوریه دیدار تداركاتی مهیا كنند. نظر شما در این ارتباط چیست؟
او نظرش را گفته و آنهایی كه مخاطبش هستند باید جواب بدهند، ولی من می‌گویم تیم ملی مثل یك باشگاه است هرچه در شرایط مسابقه و اردو قرار بگیرد بهتر است یعنی به جای اینكه یك ماه و بیست روز اردو بگذاریم به نظر من دو یا یك بازی تداركاتی انجام دهیم بهتر است. حالا درون سازمانی‌اش چه اتفاقاتی افتاده من خبر ندارم ولی من نگاه فنی‌ام این‌طوری است.
  • ولی یك ماه تعطیلی برای یك تك بازی با سوریه نمی‌تواند منطقی باشد. نظر شما چیست؟
  • من معتقدم دوستان بگردند با فیفا و AFC این ور و آن ور، داخلی و خارجی برای لیگ امسال ما یك اسم پیدا كنند. اسمش را كه لیگ نمی‌توان گذاشت ولی فراخوان بگذارند یك اسمی پیدا كنند. حالا مثلا بگویند بازی‌های خلیج فارس ! لیگ خلیج فارس كه امسال نمی‌توانیم بگوییم حالا یك چیزی دربیاریم كه بعد هم در كتاب گینس ثبت كنیم.
شما هفته قبل وقتی از سوی فیفا به عنوان برترین مربی لیگ برتر ایران شناخته شدید گفتید كه یحیی گل‌محمدی لایق این عنوان است.
چیزی كه در مورد یحیی گل‌محمدی گفتم خداوكیلی حرف دلم بود. به نظر من آقایحیی لیاقتش بیشتر بود و حقش. حالا اختلاف هم زیاد نبود. موضوع دیگری كه باید بگویم این است كه افرادی كه این عنوان را به من دادند اشتباه كردند، كسانی كه من را انتخاب كردند فكر نمی‌كنم بفهمند! حالا میكروفن‌های آلوده و قلم‌های آلوده و عمروعاص‌های بلندگودار می‌آیند می‌گویند كه فیفا نمی‌فهمد كه فلانی را انتخاب می‌كند.
  • نظرتان در مورد انتخاب مسعود سلطانی‌فر به عنوان گزینه پست وزارت ورزش چیست؟
به نظر من آقای سلطانی‌فر همه شاخصه‌های لازم را دارد و واقعا می‌تواند ورزش ما را متحول كند؛ كما اینكه هر جا هم قبلا بوده این اتفاق افتاده كه تحولی به وجود بیاورد. قبل از اینكه سازمان تربیت‌بدنی به وزارتخانه تبدیل شود شورای عالی ورزش 6وزیر درون خود داشت یعنی این‌قدر ورزش مهم بوده، حالا كه تبدیل به وزارتخانه شده آدمی كه قرار است وزیر ورزش شود باید اندازه 6وزیر كارایی داشته باشد.
  • در مورد تمدید قرارداد سروش رفیعی خبر جدیدی شده است؟
ما در این مورد با باشگاه صحبت كردیم، هم باید زمان بخورد هم خودش اگر دوست داشت بماند. اولویت ما ماندن اوست و اگر هم رفت برایش آرزوی موفقیت می‌كنم.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری