اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۰۵۴۷
هادی عقیلی مدافع تیم سپاهان معتقد است که تیم ملی توانایی شکست ازبکستان را دارد ولی باید مواظب باشیم که گل اول را از این تیم نخوریم.
۱۸:۳۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| هادی عقیلی بازیکن سابق تیم ملی 69 در بازی های ملی برای ایران به میدان رفته و 10 گل هم در این بازی‌ها به ثمر رسانده است.  عقیلی چندین بار در لباس ملی و باشگاهی تجربه بازی در مقابل ازبک‌ها را داشته است و به همین بهانه به سراغ این مدافع رفتیم و نظر او را در مورد این دیدار جویا شدیم.

چند بار در مقابل ازبکستان بازی کردید و فوتبال این تیم چگونه است؟
با تیم ملی و در سطح باشگاهی 4، 5 بازی در ازبکستان انجام دادم. به نظر من یک حسن تیم ازبکستان این است که اصلا بسته بازی نمی کند. چه در زمین خودش و چه در زمین ما. در این مدت فوتبال ازبکستان اینگونه بوده است و به همین شکل فوتبال بازی کرده است. ایران در مقابل قطر برای گلزنی به مشکل خورده بود، ولی در بازی مقابل ازبکستان هر لحظه ممکن است هم ایران گل بزند و هم ازبکستان.

 

چرا معمولا تیم‌های ما به خصوص در سطح باشگاهی در ازبکستان مشکل دارند؟
فکر می کنم این به نوع بازی ما در مقابل تیم های ازبکستانی برمی گردد. ما در گروه بندی باشگاه های آسیا معمولا یا با تیم های عربی هم گروه می شویم و یا ازبکستانی ها. عرب ها همه یک جور بازی می کنند و معمولا می توانیم این تیم ها را ببریم ولی در مقابل ازبکستانی‌ها به فوتبال متفاوتی بر می خوریم که از جهاتی هم شبیه فوتبال خودمان است. همان تیم ها زمانی که من در سپاهان بازی می کردم و به اصفهان می آمدند، غالبا آن‌ها را می بردیم. فکر می کنم دلیل اصلی این موضوع این است که ما با تاکتیک های یک شکل جلوی تیم های مختلف بازی می کنیم و باید با سیستم متفاوتی به مصاف این تیم ها برویم.

 

چند بازی در ترکیب ملی مقابل ازبکستان انجام دادید؟
راستش دقیقا به خاطر ندارم ولی یک بازی در ازبکستان انجام دادم که صفر صفر شد و یک بازی هم در دقایق آخر به بازی آمدم.

 

بازی فردا در مقابل ازبکستان را چطور می بینید؟
به این تیم گل زدن راحت است. اگر به تیم هایی که با آن ها بازی داشتیم نگاه کنیم، می بینیم که به خصوص در دفاع کار راحت تری داریم، اما ازبک‌ها در فاز حمله هم قوی هستند. در بازی قبلی مقدماتی جام جهانی کمی خوش شانس بودیم و در بازی برگشت آن‌ها خوش شانس بودند. در حمله خیلی خوب هستند ولی در دفاع مشکل دارند. خوشبختانه تیم ملی با آقای کی‌روش در دفاع خیلی خوب عمل می کند و ضد حمله های خوبی انجام می دهد. اگر در این بازی گل نخوریم می توانیم گل بزنیم چون خط دفاع بدی دارند.

 

پیش بینی شما از این بازی چیست؟
ایران در این بازی می تواند سوار بازی شود. چون توانایی ایران بالا است می تواند گل بزند. به نظرم اگر ایران به لاک دفاعی برود به مشکل می خوریم. به عنوان مثال نباید تاکتیک تیم ملی در خانه ازبکستان همانی باشد که در خانه قطر می خواهد به کار گرفته شود و باید تاکتیک متفاوتی داشته باشیم؛ همانطوری که بازی قبلی خود را مقابل آن‌ها بردیم. و فکر می کنم می توانیم برنده این بازی باشیم.

 

اگر به گذشته برگردید بازهم کمپ تیم ملی را ترک می کنید؟
نه، قطعا این کار را نمی کردم. دوست ندارم راجع به این موضوع صحبت کنم، چون زمان زیادی از آن گذشته است و فایده ای هم ندارد.

 

بازی های تیم ملی را در دو بازی قبلی چطور دیدید؟
بازی در مقابل قطر را دیدم و با شناختی که از آن‌ها دارم و چندین بار در مقابل آن ها بازی کردم، خیلی خوب نبودیم ولی بد هم نبودیم. پیش از اشتباه دروازه بان قطر ایران چند فرصت گلزنی ایجاد کرد ولی در گردش توپ زیاد خوب نبودیم و از این لحاظ با تیم قطر مساوی بودیم؛ ولی در مجموع خوب بودیم.

 

وضعیت شما با تیم سپاهان به کجا رسیده است؟
فکر می کنم تقریبا سه هفته پیش بود که با آقای اخوان تماس گرفتم و ایشان طی مصاحبه ای گفتند که حق شرکت در تمرینات این تیم را ندارم و باشگاه باید در جلسه کمیته انضباطی در این خصوص تصمیم گیری کند. پیش از آن هم می‌گفتند باید مدیریت تصمیم بگیرد، بعد از آن گفتند باید کادر فنی تصمیم بگیرد و حالا یک رکن دیگر به اسم کمیته انضباطی اضافه شده است و هنوز هم تصمیم گیری نشده است.

منبع: خبر ورزشی
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری