اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۹۱۸۴
چه اهمیت دارد که رضایتنامه صد هزار دلاری آنتونی گولچ را از باشگاه شریف مولداوی خریده باشند یا نه، وقتی کسی نمی‌داند پیراهن پرسپولیس را به سفارش کدام دوست یا شریک به تن او پوشانده‌اند؟
۱۷:۱۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| چه اهمیت دارد که رضایتنامه صد هزار دلاری آنتونی گولچ را از باشگاه شریف مولداوی خریده باشند یا نه، وقتی کسی نمی‌داند پیراهن پرسپولیس را به سفارش کدام دوست یا شریک به تن او پوشانده‌اند؟ وقتی حتی روی نیمکت پرسپولیس هم جایی به او نمی‌دهند، دیگر مهم نیست بدانیم گولچ پیش از قهرمانی در لیگ مولداوی، جام قهرمانی آسیا را هم با پیراهن تیم وسترن سیدنی واندررز بالای سر برده بود.
مهم، چراییِ حضور او در پرسپولیس است که نه برانکو آن را گردن گرفته، نه مدیران باشگاه و هر کدام سعی دارند تقصیرها را بیندازند به گردن دیگری. آقای سرمربی اعتراض خود به جذب گولچ را با بازی ندادن به او فریاد کرده و باشگاه هم مدام تکرار می‌کند که این مدافع دوملیتی را به خواست کادر فنی به پرسپولیس آورده است. در عین حال اما هر کاری می‌کند برای کنار گذاشتن او؛ از بایکوت رسانه‌ای او در سایت باشگاه گرفته تا تلاش برای خالی کردن لیست پرسپولیس با رد کردن آنتونی گولچ.
اول‌بار که می‌خواستند او را کنار بگذارند فصل هنوز سوت نخورده بود و مدیران پرسپولیس که مشخص نیست به چه دلیل از خرید گولچ پشیمان شده بودند، بازگرداندن طارمی را بهانه کردند. بعد دوباره آنتونی گولچ را به باشگاه کشاندند تا به فسخ توافقی قرارداد راضی‌اش کنند و جایش را بدهند به رامین رضاییان. حالا هم بدشان نمی‌آید گولچ برود تا یک جا در لیست پرسپولیس خالی شود برای جذب بازیکن جدید که احتمالا اشکان دژاگه است.
این مدافع کروات- استرالیایی هم البته هیچکدام از تلاش‌های مخالفانش در باشگاه را بی‌پاسخ نگذاشته. عکس‌هایش در تمرین را همراه با عکس‌هایی که در رستوران‌ها و مراکز خرید تهران انداخته، هر روز در اینستاگرامش به نمایش می‌گذاشت و وقتی هم از بازی کردن ناامید می‌شد، با ژست یک بازیکن مصدوم از تمرین فاصله می‌گرفت؛ گاه به بهانه مصدومیت و گاه بیماری گوارشی را بهانه می‌کرد برای تمرین نکردن. حالا هم که کلا پرسپولیس را قال گذاشته و رفته که دیگر برنگردد. پرسپولیسی‌ها هم رفتنش را می‌خواستند اما اینگونه رفتن را نه.
برنامه مدیران باشگاه این بود که برای جدایی با گولچ توافق کنند اما از آنجا که راه و رسم مذاکره را نمی‌دانند، با بدحسابی‌شان او را فراری دادند و حالا باید بنشینیم به انتظار شکایتش. قرارداد آنتونی گولچ با پرسپولیس 660 میلیون تومان قیمت دارد و موقع امضای این قرارداد قرار گذاشتند که اگر باشگاه بدحسابی کرد و به موقع به این بازیکن پول نداد، او می‌تواند یکطرفه فسخ کند و عجیب‌تر اینکه مرجع تصمیم‌گیری در صورت شکایت احتمالی را هم فیفا معرفی کردند.
حالا چطور می‌توان انتظار داشت که گولچ- یا هر بازیکن دیگری- از حق خود برای پشت کردن به قراردادش و شکایت به فیفا استفاده نکند؟ این درست همان کاری است که گولچ کرده؛ آپارتمانش را تحویل داد و ایران را ترک کرد و حالا هم می‌خواهد برای گرفتن پولش به فیفا شکایت کند. جالب اینکه همه پست های مربوط به پرسپولیس را هم از اینستاگرامش حذف کرده است. البته دیروز از قول مدیربرنامه این مدافع دوملیتی روی یکی از سایت‌های خبری خواندیم که «گولچ به تهران برگشته و بدون مشکل  در تمرین حاضر می‌شود.» کمتر از سه ساعت بعد از طرح این ادعا اما خبرگزاری تسنیم از قول همین مدیربرنامه‌ نوشت: «من کلا هیچ اطلاعی از گولچ ندارم.»
آنتونی گولچ برنگشت و البته دلیلی هم ندید که باشگاه را از تصمیم خود برای شکایت آگاه کند اما جالب است که پرسپولیسی‌ها تهدیدش کردند که «وقتی برگردی، به خاطر غیبت‌های غیرموجه در تمرین جریمه می‌شوی!» این تهدیدهای بی‌خطر البته ترفند نخ‌نماشده باشگاه است. مدیران پرسپولیس پیش‌تر به رضاییان هم گفته بودند که از او شکایت کرده‌اند اما این ادعایشان هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفت و البته خودشان می‌دانند که چون بدحسابی کرده‌اند، طبق قرارداد آنتونی گولچ برای شکایت از او و یا حتی جریمه کردنش هیچ بهانه‌ای ندارند.
 از این تهدید هم فقط سپری ساخته‌اند برای در امان ماندن از حمله رسانه‌ها و هواداران. حال آنکه بهتر از هر کسی می‌دانند این بازیکن دیگر تصمیمی برای بازگشت به ایران ندارد و بر خلاف تکذیبیبه مدیر روابط عمومی باشگاه، کلید آپارتمانش را هم از طریق یک واسطه به دست مسوولان باشگاه رسانده است.
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: پرسپولیس گولچ
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری