اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۹۱۱۳
تیم ملی فوتبال ایران در رقابت مقدماتی جام‌جهانی 2بازی حساس مقابل کره‌جنوبی و ازبکستان برگزار خواهد کرد...
۱۰:۴۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| تیم ملی فوتبال ایران در رقابت مقدماتی جام‌جهانی 2بازی حساس مقابل کره‌جنوبی و ازبکستان برگزار خواهد کرد. شاگردان کی‌روش در حالی به مصاف دو حریف پرقدرت می‌روند که در دو بازی ابتدایی نمایش مقتدرانه‌ای نداشتند. حشمت مهاجرانی، سرمربی اسبق تیم ملی ایران معتقد است که شاگردان کی‌روش کار سختی در پیش خواهند داشت، این در حالی است که او مثل خیل‌ ها اعتقاد دارد که تیم ملی از لحاظ سبک بازی عملکرد راضی‌کننده‌ای ندارد.
  • تحلیل شما از دو بازی آینده تیم ملی چیست؟
ما با دو تیم قدرتمند بازی داریم؛ ازبکستان در حال حاضر در حالت خوبی قراردارد و کره‌جنوبی هم جزو تیم‌های قدر آسیا محسوب می‌شود. اگر بتوانیم از این دو بازی 4امتیاز بگیریم، شانس زیادی برای رفتن به صدرجدول در این گروه خواهیم داشت ولی با این حال کارمان سخت است، البته باید به یک موضوعی هم اشاره کنم.
  • چه موضوعی؟
یکی از انتقادهایی که از تیم ملی می‌شود، مربوط به اردوهای طولانی‌مدت است. اسکلت اصلی تیم ملی را لژیونرها تشکیل می‌دهند که معمولا چند روز قبل از شروع بازی‌ها به تیم ملی اضافه می‌شوند. فکر می کنم با این وضعیت، اردوهای طولانی‌مدت روی عملکرد بازیکنان تاثیر منفی می‌گذارد. ما نباید لیگ را فدای تیم ملی کنیم و برنامه‌ریزی ما باید خیلی بهتر ازاینها باشد.
  • خیلی‌ها از کی‌روش در این مورد انتقاد کرده‌اند نظر شما چیست؟
این برنامه‌ای بود که کی‌روش از قبل به فدراسیون داده بود ولی بازهم می‌گویم که نباید تیم ملی را فدا کنیم. یک تیم ملی خوب از دل یک لیگ خوب بیرون می‌آید. از طرفی اردوهای طولانی باعث می‌شود تا هزینه‌های سنگین صورت بگیرد. به هر حال این برنامه‌ای است که از قبل باشگاه‌ها قبول کرده‌اند.
  • بعضی می‌گویند تیم ملی خیلی خوب بازی نمی‌کند؟
خوب بازی کردن و نتیجه گرفتن دو مقوله جدا هستند. اگر خوب بازی کنیم ولی نتیجه نگیریم مشکلات بزرگ‌تری ایجاد می‌شود. ما نیاز به امتیاز داریم و برای کی‌روش این موضوع اهمیت دارد. او براساس خصوصیات شاگردانش، سبک بازی تیم ملی را مشخص می‌کند. البته من با تحلیل آن«بعضی» موافقم تیم ملی خوب بازی نمی‌کند. ما نه مقابل قطر و نه مقابل چین از لحاظ فنی نمایش چندان خوبی نداشتیم.
  • آیا تیم ملی به جام‌جهانی صعود می‌کند؟
چند تیم مطرح این گروه چنین هدفی دارند. ما باید مشکلات خودمان را بشناسیم و کمترین اشتباه را داشته باشیم. امیدوارم این اتفاق رخ دهد.
  • راستی در لیگ برتر کدام تیم را مدعی قهرمانی می‌دانید؟
من آخرین بازی سپاهان مقابل پرسپولیس را دیدم، آنها واقعا یک فوتبال شاداب و خوب را به نمایش می‌گذارند. در بازی پرسپولیس فاکتورهای مختلف تکنیکی دیده می‌شود و این تیم با ادامه این روند شانس اول قهرمانی است.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری