اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۸۳۰۶
سرمربی استقلال گفت: اگر هر آدمی که خودش را استقلالی میداند صبح که از خواب بیدار می شود بگوید پیشرفت استقلال مهم است و نه منافع من، این هیولا نابود خواهد شد.
۱۳:۰۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| این روزها مهم ترین دغدغه کادر فنی باشگاه استقلال رساندن بازیکنان به فرم مطلوبیست که علیرضا منصوریان از ماه ها قبل به دنبال آن بوده است. آنها پس از دربی مسیر ویژه ای را پیش روی خود مشاهده کردند و بعد از اولین پیروزی شان برابر ذوب آهن اصفهان نیز بارقه هایی از امید برایشان پدیدار شد و حالا به دنبال استفاده از تعطیلات لیگ هستند. سرمربی آبی ها به عنوان نفر اول کادر فنی استقلال، پس از هفته ها تحت فشار بودن حالا کمی آسوده خاطر تیمش را تحت نظر دارد.

علیرضا منصوریان که کمتر صحبت می کند و انرژی اش را روی تیم آبی پوش گذاشته، درباره اتفاقات استقلال و به ویژه شرایط کنونی تیمش در گفت و گویی ، شرکت کرده که متن صحبت های او را در زیر می خوانید.

در خانه فوتبال تعطیل است

سرمربی استقلال در ابتدا اظهار داشت: من در استقلال همان مسیری را انتخاب کردم که پیش از آن در تیم امید، تیم ملی و نفت دنبال کرده بودم. برای من زندگی دو بخش دارد. یک بخش فوتبالی و یک بخش شخصی. سعی کردم فوتبال بر زندگی شخصی ام تاثیری نگذارد. از لحظه ای که وارد فضای خانه می شوم فوتبال تعطیل است و من سعی می کنم برای پسرم و همسرم پدر و همسر خوبی باشم. اما در بحث فوتبال قطعا هم من و هم استقلال از یکدیگر تاثیر می پذیریم. وقتی به استقلال آمدم سعی کردم نسبت به قبل انعطاف بیشتری داشته باشم. انعطاف من در اینجا باید 100 باشد.

اینجا متعلق به خودم نیستم

وی در ادامه افزود: وقتی به استقلال آمدم و عنوان سرمربی را گرفتم خیلی زود به این حقیقت رسیدم که دیگر در این فضا متعلق به خودم نیستم. اینجا با یک فضای عاطفی رو به رو شدم که یک بخش مهم آن مردم هستند. البته فقط به استقلالی ها فکر نمی کنم و برای من طرفداران تیم رقیب یعنی پرسپولیس هم اهمیت ویژه ای دارند. در تمام این ماه ها تلاشم بر این بود که حتی به هواداران پرسپولیس نشان دهم ما اگر در میدان رقیب آنها هستیم بیرون زمین رفیق هستیم.

این پرچم دست به دست می چرخد

منصوریان درباره مسئولیت سنگینی که در استقلال بر دوشش قرار دارد گفت: من وارث پرچمی هستم که دست به دست چرخیده و حالا به دست علی منصوریان رسیده است. خوشبختانه این پرچم 10،12 سال است که به استقلالی ها می رسد و مربیانی از جنس همین باشگاه آن را در دست گرفته اند. سال 82 این پرچم به امیر قلعه نویی رسید. سپس صمد مرفاوی پرچم را در دست گرفت. پرویز خان مظلومی، ناصرخان حجازی و... در ادامه هدایت تیم را عهده دار شدند. 

با دو هدف بزرگ به استقلال آمدم

وی در ادامه گفت: وقتی من به این چرخه وارد شدم و هدایت استقلال را بر عهده گرفتم این حضورم دو هدف داشت. اول آنکه سعی کردم تیمی را ببندم که تا سال 98 خیال استقلال را از داشتن تیمی مطمئن راحت کند و هواداران دیگر دغدغه ای نداشته باشند. ما با بازیکنی مثل فرشید اسماعیلی یا محسن کریمی قرارداد بلندمدت بستیم. جوانهایی را آوردیم که امروز پیراهن استقلال را بر تن می کنند و تا 32،33 سالگی به اوج پختگی می رسند و در خدمت تیم خواهند بود. بازیکنی مثل مجید حسینی که سال ها می تواند برای استقلال بازی کند. البته این کار من تبعاتی دارد. تبعات مثبت و منفی. تبعات منفی آن را در چند هفته اول دیدیم و زمان برد تا خودمان را پیدا کردیم. تبعات مثبت آن هم به مرور زمان پدیدار خواهد شد که همان بحث آینده سازی برای استقلال است. من در این مسیر به دنبال استفاده از ایده های مختلف بودم و همیشه گفته ام هرکسی ایده ای داشته باشد که به استقلال کمک کند با روی باز پذیرای او خواهم شد. هدف دوم من این بود که فضای امیدواری را برای یک نسل فراهم کنم. نسلی که با حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت استقلال امیدوار شده اند که خودشان هم به این مسئولیت برسند. 

شاید 20 سال سرمربی استقلال باشم

منصوریان درباره این موضوع که فکر می کند تا چه زمانی سرمربی استقلال باشد گفت: سرمربیگری استقلال امانتی است که شاید یک سال و شاید هم بیست سال در دست من باشد. من بیشتر از این بابت خوشحالم که با حضور منصوریان فضایی ایجاد شد که آدم هایی چون مهدی پاشازاده، فرهاد مجیدی، محمود فکری، سهراب بختیاری زاده و... امیدوار شدند که می توانند به این نیمکت برسند و به تیم محبوب خودشان خدمت کنند. این تغییر نسل اتفاق خوبی بود.

با هیچ کس زاویه ای ندارم

منصوریان گفت: باید اعلام کنم که با هیچ کدام از استقلالی ها و مربیان گذشته این تیم زاویه ای ندارم. اینجا برای من بحث خدمت کردن به تیم و هواداران از هر موضوعی مهم تر است. شما دیدید که من به منزل پرویزخان مظلومی رفتم زیرا همیشه برای ایشان احترام قائل بودم. 

علیرضا منصوریان

این دو نفر به من کمک کردند

سرمربی آبی پوشان افزود: روزی که به استقلال آمدم می دانستم کار سختی دارم. ما 70 درصد تیم را تغییر دادیم و برای هماهنگی به زمان نیاز داشتیم. همه این روزها و اتفاقات را پیش بینی می کردیم. در تیم ما از بین باسابقه ها فقط خسرو حیدری و مهدی رحمتی حفظ شدند و الحق که این دو نفر خیلی به من کمک کردند. 

بهمن ماه به اولین هدف مهم خود می رسیم

سرمربی جوان استقلال درباره برنامه های این تیم طی هفته های آینده گفت: وقتی به استقلال آمدم هم استقلال برای من نو بود و هم برای بخشی از بازیکنان. یکی از مهم ترین اهداف مان این بود که به وحدت تاکتیکی برسیم. قصدمان ایجاد ساختار درست بود تا اگر استقلال به آن ساختار رسید هر بازیکنی که به این تیم آمد در آن قرار بگیرد. به تعبیر دیگر رفت و آمد نفرات ساختار تیم را تغییر ندهد. این ساختار در بهمن ماه شکل واقعی خود را پیدا خواهد کرد. 

به خرمگاه گفتم اتفاقات خوبی در راه است

وی اضافه کرد: ما در زمستان امسال بازی های فشرده ای را پیش رو خواهیم داشت. مسابقات لیگ نزدیک به هم خواهد شد و همچنین جام حذفی و دو بازی سخت پلی آف آسیا در پیش خواهد بود. لذا آنجا احتیاج به 20 بازیکن آماده داریم.  هدف بعدی ما رسیدن به همدلی است. اگر ما به این وحدت برسیم بسیاری از مشکلات مان حل می شود. بعد از فشار دربی متوجه شدم که این اتفاق در حال شکل گیری است. دیروز به محمد خرمگاه گفتم ما به وحدت رسیدیم و بازیکنان برای هوادار بازی می کنند و این مساله نوید روزهای خوبی را می دهد.

حالا می توانیم پشت بازیکنان قرار بگیریم

منصوریان درباره این موضوع که چقدر به حفظ این شرایط در تیمش امیدوار است گفت: یک زمانی است که من و کادر فنی می توانیم پشت بازیکنان قرار بگیریم. امروز وقتی نشانه هایی از همدلی را در استقلال می بینم با خودم می گویم ما می توانیم پشت سر این بازیکنان بایستیم.

جام حذفی را جدی می گیریم

منصوریان درباره برنامه های تیمش در جام حذفی گفت: به همکاران خودم هم گفتم و بازیکنان نیز می دانند. ما با تمام قوا و برای رسیدن به قهرمانی به جام حذفی قدم می گذاریم. برای من ملوان نوین انزلی تیمی قابل احترام است و هرگز به جایگاه و رده آن ها نگاه نمی کنم. همیشه معتقد بودم که فوتبال در آبادان و انزلی تحت هر شرایطی زنده است. 

هیولای درون استقلال

منصوریان پیرامون این پرسش کاپ، که آیا قبول دارد استقلال همواره از درون ضربه خورده است گفت: من اسم این را می گذارم هیولای درون استقلال. همیشه اینگونه بوده که استقلال از استقلال خورده و پرسپولیس از پرسپولیس. اگر هر آدمی که خودش را استقلالی میداند صبح که از خواب بیدار می شود بگوید پیشرفت استقلال مهم است و نه منافع من، این هیولا نابود خواهد شد. 

پیشکسوت استقلال سه بار پشت سر هم علیه من صحبت کرد

منصوریان افزود: اینجا نباید بگوییم موفقیت منصوریان بلکه باید حرف از پیشرفت استقلال بزنیم. نتایج من، امیر قلعه نویی، پرویزخان مظلومی و... در اولویت قرار ندارد. اینجا استقلال مهم است. موفقیت منصوریان، موفقیت خودش نیست. موفقیت همه استقلالی هاست. موفقیت پرویز مظلومی و امیر قلعه نویی در استقلال موفقیت منصوریان هم هست. اگر این نگاه را تقویت کنیم دیگر کاری از آن هیولای درون بر نمی آید. کسی که منافع خودش را به منافع استقلال ترجیح بدهد خواسته یا ناخواسته به آن هیولا جان داده است. ما قبل از دربی در شرایط حساسی قرار داشتیم اما یک پیشکسوت 70 ساله استقلال، سه بار پشت سر هم علیه منصوریان و استقلال مصاحبه می کند و فضای ناامنی بین هواداران به وجود می آورد. این همان انرژی دادن به هیولای درون استقلال است. 

یکبار هم علیه استقلال مصاحبه نکردم

سرمربی آبی پوشان پایتخت گفت: از روزی که با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کردم تا امروز که سرمربی این تیم شده ام یک جا نمی توانید مصاحبه ای از من پیدا کنید که علیه استقلال حرفی زده باشم. تا روزی که زنده هستم این کار را انجام نخواهم داد. 

رمز آن نمایش در دربی

منصوریان درباره ظهور یک استقلال متفاوت در دربی 83 گفت: ما فاصله کمی تا دربی داشتیم و فقط می توانستیم روی مسائل روحی و روانی کار کنیم. البته از نحوه بازی پرسپولیس اطلاعات بسیار دقیقی به دست آوردیم. ما می دانستیم آنها در روز بازی چه می خواهند و از آن مهم تر این بود که انرژی مثبتی از روی سکوها با سرعت 1000 به نیمکت ما می خورد. شما وقتی با یک تیم جوان در آن بازی مهم آن نمایش را اجرا کنیم امیدوار می شوید. بعد از دربی برای من فضایی جدید ایجاد شد. 

صبح دربی گفتم ما نمی بازیم

سرمربی استقلال اظهار داشت: روز دربی و درست صبح بازی به نقطه ای رسیده بودیم که می دانستیم بازنده نخواهیم بود. آن روز به کادر فنی گفتم فکر باخت در دربی را از سرتان بیرون کنید. ما برای بردن به میدان می رویم. 

خواب مظلومی را دیدم

علیرضا منصوریان پیرامون تصمیم ناگهانی اش شب دربی مبنی بر حضور در منزل پرویز مظلومی گفت: اتفاق عجیبی افتاد. یک شب قبل از دربی خواب پرویزخان مظولمی را دیدم. همان جا به خانمم گفتم من باید نزد پرویز خان بروم. اتفاقا عمدا بدون اطلاع این کار را انجام دادم. من باید قلب مظلومی را در دربی با خودم همراه می کردم.  قلب پرویزخان مظلومی روز دربی با من بود و البته در ادامه کار هم با من خواهد بود. امروز می خواهم یک نکته را به شما بگویم. حالا با تمام وجود می گویم پرویز مظلومی یک استقلالی اصیل است. افتخار می کنم که مربی ام بوده است. 

علیرضا منصوریان

مظلومی گفت با شما به اردو می آیم

وی درباره اتفاقات رخ داده در منزل پرویز مظلومی گفت: نمیخواهم وارد جزئیات شوم اما آن شب چنان انرژی مثبتی از این مرد گرفتم که خیالم راحت شد. احساسات مثبت مظلومی مرا محکم تر به دربی فرستاد. ایشان حتی گفت اگر لازم است من هم به اردوی استقلال می آیم و در کنارتان خواهم بود.

به مرفاوی هم گفته بودم کمکش می کنم

وی اضافه کرد: این سال ها هیچ وقت خودم را از استقلال جدا ندیده ام. شما می توانید از آقایان مظلومی و مرفاوی بپرسید. وقتی آنها سرمربی استقلال شدند تماس گرفتم و گفتم هرکاری که داشتید به من بگویید و اگر به وجودم نیاز بود اعلام کنید. همیشه برای من استقلال در اولویت بوده است. سالی که از سنگاپور برگشتم سه سال بدون پول قرارداد امضا کردم البته امروز هم نان آن را می خورم. 

از ساختار دفاعی استقلال راضی ام

سرمربی استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال به ساختار دفاعی مطمئنی رسیده است گفت: امروز می توانم بگویم به برنامه های خودمان نزدیک شده ایم. ما حتی سیستم 3-5-2 را به عنوان سیستم دوم خودمان مدنظر داریم. ما دو بازیکن در قلب دفاع داریم که عملکرد خوبی داشته اند. پادوانی را هم آوردیم تا از تجربیاتش استفاده کنیم. دو بازیکن جوان هم به نام های عظیم گوگ و علیرضا سیار داریم.

حاج محمدی باید پالس مثبت بدهد

منصوریان گفت: تلاش می کنیم امین حاج محمدی هم به شرایط خوبی برگردد. اما اینجا فقط تلاش ما مهم نیست و خود این بازیکن هم باید پالس های مثبتی را نشان دهد.

به دنبال افزایش کلین شیت های رحمتی هستم

وی افزود: ساختار دفاعی ما باید شرایطی را پیدا کند که مهدی رحمتی در هر بازی کلین شیت کند. ما می خواهیم ایرادات را از بین ببریم تا کلین شیت های رحمتی بیشتر شود.

کسی این بختیار را نبیند!

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی مبنی بر افت بختیار رحمانی چه عللی دارد گفت: اصلا نمیخواهم کسی این روزهای بختیار را ببیند. من مطمئن هستم به زودی بختیار متفاوتی ظهور خواهد کرد. بختیاری که به اندازه ارزش و جایگاه شماره پیراهنش در استقلال بدرخشد.

اگر به عقب برگردم بازهم قربانی و کاوه را جذب می کنم

منصوریان درباره خط حمله استقلال و این انتقاد که آنها از فرصت های گلزنی استفاده نمی کنند گفت: ما مهاجمان خوبی داریم. آنها به زمان احتیاج دارند. استقلال فرهنگ فوتبالی خودش را دارد و هر بازیکنی که به اینجا می آید باید با این فرهنگ آشنا شود. من اگر باز هم به ابتدای فصل برگردم قربانی و کاوه را جذب می کنم. 

شهباززاده می ماند زوج طلایی می ساختم

وی اضافه کرد: همه ما تلاش می کنیم تا جای سجاد پر شود. سجاد این شانس را داشت که در استقلال بماند اما تصمیم گرفت از ما جدا شود. اگر سجاد می ماند من از بین این سه مهاجم یعنی شهباززاده، رضایی و قربانی دو نفر طلایی می ساختم. ضمنا ما نیم نگاهی هم به جابر انصاری داریم زیرا او یک بازیکن چند پسته است. 

شاید وزیر به برخی تحرکات پی برده است

منصوریان پیرامون صحبت های روز گذشته وزیر ورزش و جوانان و اشاره وی به این موضوع که عده ای می خواهند زیر پای منصوریان را خالی کنند گفت: اگر شخص وزیر این حرف را زده نشان می دهد که بسیار ریز به قضایا نگاه می کند. حتما ایشان چیزهایی را دیده که من ندیده ام. آقای وزیر شاید تحرکاتی را احساس کرده که می خواهند به استقلال ضربه بزنند. اینجا باید اعلام کنم خوشحالم که اعتماد وزیر را پشت سر خودم دارم.

علیرضا منصوریان

نقش عبداللهی و فریبا

وی درباره اضافه شدن دو پیشکسوت استقلال روی نیمکت و تاثیرات آنها اظهار داشت: اولا از صمیم قلب برای منصورخان پورحیدری آرزوی سلامتی می کنم. روزی که شنیدم منصورخان شرایط جسمانی خوبی برای حضور در روی نیمکت ندارد به باشگاه اعلام کردم سرمربی سابق خودم یعنی آقای نصرالله عبداللهی روی نیمکت کنار ما باشد. از نظر چشم تجربی هم احساس کردم کسی به اندازه آقای بهتاش فریبا نمی تواند به ما کمک کند. من گذشته ای دارم که آن گذشته را مدیون این دو مرد بزرگ هستم. اکنون نیز حضورشان روی نیمکت استقلال هم قوت قلب است و هم تاثیرگذاری فنی دارد.

نگران پشت سرم نیستم

منصوریان بیان داشت: وقتی روی نیمکت استقلال افرادی چون نصرالله عبداللهی و بهتاش فریبا حضور دارند می دانم که آنها تحت هر شرایطی صلاح مرا می خواهند. در مربیگری این بحث که شما نگران پشت سرت نباشی خیلی مهم است. وقتی به عقب بر می گردم و این آدم ها را پشت سرم می بینم انرژی مضاعفی می گیرم. البته روی نیمکت استقلال دو عضو دیگر یعنی محمد خرمگاه و علی چینی حضور دارند که کمک بسیاری به من می کنند. محمد خرمگاه امروز به یکی از دستیاران نامبروان ایران تبدیل شده است. از طرف دیگر ما حمید بابازاده را داریم که خودش در مقطعی مربی من بوده است. کنار آنها بدنساز خارجی مان است و همچنین آقای صالح مصطفوی به عنوان رابط گروه فنی و آنالیز تیم.

 

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
خخخخخخ از نیم فصل قبل زیرشو خالی کردی . با قلب مظلومی . خخخخ هم مردم باورشون شد هم مظلومی . برو روزی هزار بار دست بوس وزیر نذاشت جلو پرسپولیس نابود شی
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری