اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۷۰۵۲
همانند هفته گذشته در سری دوشنبه شب این هفته برنامه نیز بیشتر بخش‌ها و آیتم‌ها به دربی پایتخت اختصاص یافت و دلیل مساوی شدن این مسابقه مشخص شد!
۰۶:۴۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| برنامه شب بیست و نهم شهریورماه عادل فردوسی‌پور از ساعت 22:44 آغاز شد که بیشترین بخش‌های خود را به دربی پایتخت روز جمعه هفته گذشته اختصاص داده بود و گزارش‌های متفاوتی از این مسابقه مهم که بدون گل تمام شد را پخش کرد.


نظرسنجی برنامه 90

سوال این هفته برنامه نود اینگونه بود:«کدام گزینه را در شهرآورد ترجیح می‌دهید؟» که مخاطبان می‌توانستند یکی از دو گزینه‌ی: بازی جذاب همراه با پیروز نشدن تیم مورد علاقه یا بازی کسل کننده همراه با بُرد تیم مورد علاقه؟ را به سامانه پیامکی این برنامه ارسال کنند.


آنچه در برنامه امشب نود خواهید دید:

حواشی دربی ۸۳ همراه با تصاویر
بررسی دلایل خالی ماندن ورزشگاه آزادی در دربی
دربی از نگاه کسی که نمی‌توانست این مسابقه را ببیند

نخستین بخش برنامه نود با پخش گزارشی از نگاه متفاوت به دربی اختصاص داده شد که ویدئوی آن را می‌توانید در اینجا ببینید.

حضور افتخارآفرینان پارالمپیکی


مسلم اکبری کاپیتان و بازیکن موثر تیم فوتبال 7 نفره ایران و بهزاد زادعلی اصغر بازیکن خوش تکنیک و معروف تیم فوتبال 5 نفره نابینایان ایران در پارالمپیک ریو که همراه با تیم کشورمان موفق به کسب عنوان دوم در این رقابت‌ها شدند مهمانان ویژه فردوسی‌پور بودند و در خصوص سختی‌هایی که در راه بازی‌ها و همچنین طول پارالمپیک کشیدند تا به نایب قهرمان برسند اظهار نظر کردند.


ذوب‌آهن 1 - تراکتورسازی 2

شاگردان قلعه‌نویی با برتری در این مسابقه خارج از خانه به صدر جدول رسیدند.
پخش گزارشی از حواشی و فحاشی‌هایی که از سوی تماشاگران ذوب‌آهن به بازیکنان این تیم هم شد بخشی از اتفاقات این مسابقه را به خود اختصاص داد.


ترین‌های هفته ششم لیگ برتر

ساسان انصاری، احسان حاج صفی، ایوب کلانتری، مجتبی ممشلی، رضا خالقی‌فر، لوسیانو پریرا، مهدی طارمی، مهرداد محمدی، محمدرضا پورمحمد، بابک حاتمی، فرشید اسماعیلی، آندرانیک تیموریان و حسین ماهینی حرکات تکنیکی برتر هفته را انجام داده بودند؛ سیاه جامگان کار تیمی برتر هفته را داشت که منجر به گل اول‌شان برابر صبا شد؛ طارمی بهترین موقعیت هفته را داشت که از دست داد؛ در دیدار سیاه جامگان و صبا ابطحی بازیکن قمی‌ها بهترین گل هفته را به حسن‌زاده داد؛ مهار برتر برای رحمتی مقابل پرسپولیس بود و رضا میرزایی بازیکن سپاهان بهترین گل هفته را مقابل ماشین‌سازی زد.


* پخش بازی تیم‌های ماشین‌سازی و سپاهان و همچنین صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان قسمت بعدی برنامه نود بود.


کارشناسی داوری هفته


ذوب‌آهن- تراکتورسازی: اعلام پنالتی برای تیم قلعه‌نویی صحیح بود چراکه مدافع ذوب پای چپ ایران‌پوریان را زد.


ماشین‌سازی- سپاهان: مسعود مرادی کارشناس داوری این بازی اعلام کرد پنالتی سپاهان در صحنه به وضوح مشخص نیست ولی به دلیل قرار داشتن داور در زاویه مناسب باید به نظر او احترام گذاشت و صحیح دانست.


* پخش دربی، حواشی و اتفاقات مسابقه استقلال و پرسپولیس بخش دیگری از برنامه نود را شامل شد که از جمله گزارش‌های ویژه آن می‌توان به گفت‌وگو با سربازان نیروی انتظامی، افتادن پیاپی بازیکنان و ... اشاره کرد.


داوری بازی پرسپولیس- استقلال


بیرانوند پس از خروج از دروازه با مهاجم استقلال برخورد شدیدی نداشت که خطا گرفته شود.
خطا روی طارمی پشت محوطه جریمه اتفاق افتاد و به درستی پنالتی اعلام نشد.
یک خطا به سود استقلال و روی امید ابراهیمی گرفته نشد.
برخورد آرنج فرشید اسماعیلی با صورت کامیابی‌نیا خطا نبود.
حرکت ابراهیمی برای گرفتن توپ به درستی کارت زرد داده نشد و اعلام خطا کافی بود.
گلزنی پریمیوف برای پرسپولیس در لحظات پایانی آفساید بود.

مسابقه سیاه جامگان - صبای قم: گل رضا عنایتی درست بود و کمک داور به اشتباه گل صبا را آفساید اعلام کرد. مدافع صبا در محوطه جریمه پشت پای بازیکن سیاه جامگان را زد و یک پنالتی برای این تیم باید اعلام می شد که نشد. گل سیاه جامگان درست بود و خطای هندی رخ نداد.



مسابقه فولاد - پدیده: توپ در محوطه جریمه به دست مدافع پدیده برخورد کرد و پنالتی بود که اعلام نشد. خطا روی ساسان انصاری انجام شد و پنالتی فولاد به درستی اعلام شد. سرنگونی بازیکن پدیده در محوطه جریمه خطا بود و یک پنالتی باید اعلام می شد که نشد.



مسابقه پیکان - نفت تهران: سرنگونی آقاخان مهاجم پیکان در محوطه جریمه خطا نبود و پنالتی رخ نداد. مدافع پیکان با دست راست در محوطه جریمه بازیکن نفت تهران را هل داد و باید یک پنالتی اعلام می شد.


آمار و ارقام


در حالی که متوسط تعداد تساوی در بازی‌های سایر کشورها 28 درصد است اما این موضوع در لیگ برتر ایران به 56 درصد رسیده که رقم عجیبی به نظر می‌رسد؛ ایران با این عملکرد رده 132 را در بین لیگ‌های دنیا دارد که جایگاه آخر است!


چرا دربی مساوی شد؟


بخش آنالیز برنامه نود به علت تساوی در دربی 83 پرداخت که یکی از اصلی‌ترین علت‌ها این بود که هر مربی‌ای دربی را شکست خورده فصل بعد از جایگاه خود عزل شده است.

بررسی خالی بودن جایگاه تماشاگران استقلال در دربی


فردوسی‌پور طی گفت‌وگو با فتاحی مسوول برگزاری مسابقات سازمان لیگ برتر و همچنین مدیر فروش بلیت الکترونیکی مسابقات به این موضوع پرداخت؛ فتاحی خبر داد این امکان وجود دارد در دربی‌های فصل آینده در هر مسابقه یکی از دو تیم پایتخت میزبان باشد و 90 درصد جایگاه تماشاگران را به خود اختصاص دهد.


عملکرد لژیونرها

بازی‌های سردار آزمون در روستوف روسیه، میلاد محمدی در ترک‌گروژنی، علیرضا جهانبخش برای آلکمار در لیگ هلند و لیگ اروپا برابر داندالک، رضا قوچان‌نژاد در دو بازی برای هیرنفین، کریم انصاری‌فرد و مسعود شجاعی در تیم پانیونیوس یونان و گلزنی برای آن، مرتضی پور‌علی‌گنجی در تیم السد و مجتبی جباری در الاهلی قطر و همچنین سوشا مکانی در میوندالن نروژ در بخش لژیونرهای برنامه نود پخش شد.

بررسی وضعیت تیم ملی فوتسال



گزارشی از وضعیت تیم ملی فوتسال در جام جهانی ۲۰۱۶ و مصاحبه ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی پیش از بازی با برزیل پخش شد.

بخش اول حواشی انتخابات هیئت فوتبال اصفهان و انتخاب هراتیان به ریاست این هیئت پخش شد.

هراتیان رئیس جدید هیئت فوتبال اصفهان روی خط آمد و در پاسخ به این شائبه که چطور ممکن است نامزدهای فوتبالی هیچ کدام رای نیاورند و شما که غیرفوتبالی بودید انتخاب شدید گفت: رقبای من در انتخابات یک نفر آقای اخوان فوتبالی بود که رای نیاورد اما از بین ۲ نفر دیگر یکی رئیس هیئت دوومیدانی بود و نفر دیگر هم رئیس هیئت کشتی بود که من از میان آنها انتخاب شدم. من برنامه مدونی داشتم و کتبا آن را به اعضا ارائه کردم و مجمع به من اعتماد کرد و رای داد.

هراتیان در پاسخ به این که به نظر می رسد روابطی که با آقای ابرقویی نژاد رئیس سابق هیئت فوتبال داشته در این انتخاب تاثیر دارد گفت: من با ایشان رابطه دوستی دارم اما او اصلا نقشی در حضور من نداشته است و منکاملا مستقل در انتخابات ثبت نام کرد.

وی در پاسخ به این که چطور در هرمزگان و در مجتمع فولاد کار میکنید و محل اسکانتان اصفهان است گفت: من در فولاد هرمزگان هستم و به مردم خدمت می کنم اما ساکن اصفهان هستم. بعضی وقت ها چند روز هرمزگان هستم و چند روز هم در اصفهان سپری می کنم. ما بر اساس قانون ثبت نام کردیم و قانون می گوید رئیس هیئت فوتبال شغل محسوب نمی شود و اجازه می دهد یک نفر یک جا شاغل باشد و جای دیگر رئیس هیئت باشد. اگر یک نفر از یک مرجع قانونی به من بگوید صلاحیت بودن در هیئت فوتبال را ندارید همین الان نامه استعفایم را می نویسم.

هراتیان در پاسخ به این که آیا با وعده آوردن پول از فولاد هرمزگان به هیئت فوتبال به ریاست رسیدید گفت: اصلا این طور نیست و فولاد هرمزگان حساب و کتاب دارد و بازرس و حسابرس و هیئت مدیره دارد و این طور نیست که من بخواهم از آن پول خارج کنم و بتوانم.

بررسی لیگ دسته یک

گل های مسابقات هفته هفتم لیگ دسته اول پخش شد.

نتیجه نظر سنجی:

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۴۰ بامداد به اتمام رسید. در پایان با شرکت یک میلیون و ۱۰۲ هزار نفر، ۶۰،۶ درصد ترجیح دادند در دربی بازی زیبا همراه با نتیجه نگرفتن تیم محبوبشان را ببینند و ۳۹،۴ درصد اعلام کردند علاقه دارند تیم محبوبشان برنده شود و بازی کسل کننده باشد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری