اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۵۸۲۸
هفته ششم لیگ برتر روز پنجشنبه آغاز می‌شود و دو تیم تراکتورسازی و نفت تهران برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کنند.
۰۵:۲۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| هفته ششم لیگ برتر روز پنجشنبه با انجام 6 دیدار آغاز می‌شود. در این هفته تمامی مسابقات تحت تاثیر دربی پایتخت قرار دارد و به همین دلیل هم این بازی‌ها یک روز زودتر از مسابقه استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود و فقط یک بازی در روز جمعه و تقریبا همزمان با دربی است. در این روز احتمال دارد که صدر جدول تغییر کند و پرسپولیس قبل از دربی دیگر صدرنشین نباشد. شاگردان علی دایی و امیر قلعه‌نویی در این روز به جایگاه پرسپولیس در صدر حمله می‌کنند. البته تیم صنعت‌نفت هم نیم‌نگاهی به صدر دارد اما شانس این تیم برای صدرنشینی کمتر از دو تیم دیگر است.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:

سیاه‌جامگان- صبای قم؛ صبا روی خط تساوی!؟

شاگردان فرهاد کاظمی هفته گذشته یک برد شیرین در دقیقه 92 مقابل گسترش فولاد به دست آوردند و اکنون با 8 امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفته‌اند. سیاه‌جامگان در این بازی خانگی مقابل صبای قم هم به دنبال برد است. شاگردان مرفاوی هم با وجود همه مشکلات ریز و درشتی که باشگاه صبا دارد کارشان را انجام می‌دهند. تیم مرفاوی 4 امتیاز گرفته و در رده دوازدهم جدول است هیچ بردی به دست نیاورده است و شاید هدف اول صبا در این بازی گرفتن یک مساوی باشد. تیم صبا هنوز بردی به دست نیاورده و 4 مساوی دارد.

سایپا- گسترش فولاد تبریز؛ در جستجوی اولین برد

نارنجی‌پوشان بعد از تساوی هیجان‌انگیز مقابل فولاد در اهواز این هفته میزبان تیم گسترش فولاد تبریز هستند. شاگردان فرکی در این مسابقه برای برد به میدان می‌روند و اگر بدشانسی نیاورند این پیروزی دور از دسترس‌شان نیست اما گسترش فولاد تبریز هنوز بردی نیاورده و با 3 امتیاز در رده پانزدهم جدول است. این در حالی است که گسترش فولاد بازیکنان اسمی فراوانی در اختیار دارد و کادر فنی فصل گذشته این تیم هم حفظ شده اما هنوز این تیم در این فصل خوب نتیجه نگرفته است. شاگردان فراز کمالوند در این بازی به دنبال اولین بردشان هستند که البته کار بسیار دشواری است.

ذوب آهن- تراکتورسازی؛ شاگردان قلعه‌نویی در رویای صدرنشینی

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته در اصفهان برگزار می‌شود. مسابقه‌ای که در آن تراکتورسازی برای رسیدن به صدر تلاش می‌کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند به طور موقت هم که شده به صدر جدول برسند البته تیم ذوب آهن هم در اصفهان حریف آسانی نیست. شاگردان گل‌محمدی که در این فصل هنوز نتوانسته‌اند نتایج مطلوبی بگیرند و فقط یک برد در 5 هفته کسب کرده‌اند و قطعا در این مسابقه به دنبال دومین بردشان هستند.

گل‌محمدی اگر از تراکتورسازی امتیاز بگیرد به تحکیم صدرنشینی پرسپولیس کمک می‌کند. البته او در درجه اول به فکر تیم خودش است. نبرد گل‌محمدی و قلعه‌نویی سرمربیان اسبق پرسپولیس و استقلال هم در نوع خود جالب است.

پیکان - نفت تهران؛ دایی با پیکان به صدر می‌رسد؟

پیکان با مجید جلالی هنوز رنگ برد را ندیده و با 4 مساوی و یک باخت در رده سیزدهم قرار گرفته است. شاگردان جلالی این هفته میزبان تیم نفت تهرانی هستند که خود را به جمع مدعیان رسانده است. تیم علی دایی این هفته شانس رسیدن به صدر را دارد و اگر نفت بتواند پیکان را شکست بدهد حتی به طور موقت هم که شده ممکن است صدرنشین شود به شرطی که تراکتورسازی در اصفهان امتیاز از دست بدهد.

صنعت نفت ابادان- استقلال خوزستان؛ دربی جنوب

دربی خوزستانی در آبادان برگزار می‌شود. شاگردان نادر دست نشان هفته قبل در تهران اولین باخت خود را در لیگ متحمل شدند و این هفته مقابل قهرمان فصل گذشته به دنبال جبران مافات هستند. استقلال خوزستان در این فصل سه مساوی دارد و در رده نهم جدول است در حالیکه نفت آبادان در رده پنجم قرار دارد. شاید اگر نفت ابادان به یک برد پرگل برسد و سایر تیم‌های بالای جدول نتیجه نگیرند این تیم صدرنشین شود که احتمالش بسیار کم است با این حال این مسابقه می تواند یک بازی تماشایی از کاردرآید.

ماشین سازی تبریز- سپاهان؛ نبرد مربیان جوان و جسور

ماشین‌سازی هفته گذشته توانست با ارایه یک بازی منطقی و حساب شده در ورزشگاه آزادی یک امتیاز از استقلال بگیرد و اکنون در این دیدار خانگی میزبان تیم سپاهان است. سپاهان مربی تیم قهرمان را به خدمت گرفته تا در این فصل اوج بگیرد. نبرد دو مربی جوان یعنی رسول خطیبی و ویسی می‌تواند دیدنی باشد مربیانی که جسارت و شجاعت خوبی دارند و تلاش می‌کنند خود را به علم روز فوتبال مجهز کنند.

فولاد- پدیده؛ تلاش برای رهایی از قعر جدول

فولاد با نعیم سعداوی به ته جدول چسبیده است و هنوز بردی نیاورده است. شاگردان سعداوی هفته گذشته مقابل سایپا هم در خانه به مساوی رضایت دادند و این هفته باید از پدیده پذیرایی کنند. رضا مهاجری تجربه زیادی در مربیگری دارد در حالیکه سعداوی ملی‌پوش سابق فوتبال ایران امسال اولین تجربه‌ مربیگری‌اش را در لیگ برتر سپری می‌کند. باید دید او می‌تواند فولاد را از ته جدول جدا کند و به جایگاه اصلی اش برساند یا این پدیده است که در اهواز بازهم امتیاز می گیرد.

برنامه و اسامی داوران هفته ششم لیگ برتر:

پنجشنبه 25 شهریور 95
سیاه‌جامگان مشهد – صبای قم – ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 18
یاسر همرنگ – محمدحسین طالقانی – حمزه علی سلیمی – حسین زیاری – ناظر: رسول فروغی
ذوب آهن اصفهان – تراکتورسازی تبریز – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ساعت 18:30
پیام حیدری – مهدی الوندی - علی اکبر نوری – سیدمحمدرضا مهدوی – ناظر: محسن قهرمانی
صنعت نفت آبادان – استقلال خوزستان – ورزشگاه تختی آبادان ساعت 18:45
رضا کرمانشاهی – بابک داوری – فرزاد بهرامی – جواد محمدی – ناظر: زاهد بحرینی
ماشین‌سازی تبریز – فولاد مبارکه سپاهان – ورزشگاه یادگار امام تبریز ساعت 19:00
سیدمهدی سیدعلی – تورج عیوض محمدی – مهدی عالیقدر – علی صفایی – ناظر: بهرام مهرپیما
پیکان تهران – نفت تهران – ورزشگاه شهدا شهر قدس ساعت 18:30
محسن ترکی – حسن انتظاری – سیدیعقوب حجتی – پیروز سیف اله پور – ناظر: خداداد افشاریان
سایپا تهران – گسترش فولاد تبریز – ورزشگاه پاس قوامین تهران ساعت 18:30
محمدرضا اکبریان – علی اکبر عظیم پور – جلیل شعرانی – سیدعلی میرغفاری – ناظر: علیرضا یزدانی
جمعه 26 شهریور 95
فولاد خوزستان – پدیده خراسان – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 18:45
محمدرضا فغانی – محمدجواد مداح – محمد راهی – وحید صالحی – ناظر: ایرج نظری
پرسپولیس تهران – استقلال تهران – ورزشگاه آزادی تهران ساعت 17
علیرضا فغانی – رضا سخندان – محمدرضا منصوری – بیژن حیدری – ناظر: فریدون اصفهانیان
انتهای پیام/ک

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین