اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۳۷۳۲
کارشناس حقوقی فوتبال گفت: «عضو ایرانی کمیته انضباطی AFC با نفوذ خود به تیم‌ملی کمک می‌کند.»
۱۲:۵۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| حواشی که در دقایق پایانی ایران و قطر ایجاد شد، باعث نگرانی هواداران فوتبال در کشورمان شده است. درگیری‌های بازیکنان دو تیم این نگرانی را به وجود آورده که مبادا محرومیت گریبان فوتبال ایران را بگیرد و هواداران در مصاف حساس با کره‌جنوبی نتوانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند. با این وجود اکثر کارشناسان حقوقی معتقدند هیچ خطری فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند.

 

 

* خطری تهدیدمان نمی‌کند

هوشنگ نصیرزاده در پاسخ به این پرسش که آیا خطر محرومیت ایران را تهدید می‌کند، اینطور توضیح داد: «هرگز احتمال محرومیت وجود ندارد و احتمالا فوتبال ایران جریمه نقدی خواهد شد. شاید به خاطر اعتراض‌های مکرر به داور مسابقه، کادرفنی ما نیز با تذکر انضباطی مواجه شوند. واقعیت این است که در جنجال‌های ایجاد شده هواداران دخالتی نداشتند.»

 

 

* مورد خاص نکونام

بعداز بازی پنجشنبه رسانه‌های قطری به حرکت زشت نکونام اشاره کرده‌ و خواهان محرومیت او شده‌اند. نصیرزاده دراین‌باره گفت: «تنها کسی که از تیم‌ملی ایران در خطر محرومیت قرار دارد، جواد نکونام است. قطری‌ها فشار زیادی آورده‌اند که جواد محروم شود. اگر ثابت شود که نکونام حرکت زشتی انجام داده و رفتار بدی را مرتکب شده است، ممکن است دچار محرومیت شود. هر چند که جواد بازی بعدی را از روی نیمکت ادامه نمی‌دهد. با این حال همه‌چیز به نظر ناظر سنگاپوری مسابقه، ‌بنجامین دارد و باید ببینیم او چه گزارشی به AFC ارایه می‌دهد.»

 

 

* نفوذ در کمیته انضباطی AFC

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: «نکته امیدوار‌کننده برای فوتبال ایران این است که یک نفر از کشورمان در کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور دارد. روزبه وثوق احمدی، عضو کمیته انضباطی ایران و البته AFC می‌تواند در این داستان نفوذ داشته باشد و پس از آمدن گزارش‌های مربوطه توجیه‌های خودش را بنویسد.»

 

 

* عملکرد قابل تقدیر شبکه سوم سیما

با وجود اینکه بسیاری از مخاطبان از سانسور صحنه‌های درگیری انتقاد می‌کنند اما نصیرزاده از عملکرد خوب شبکه سوم سیما تقدیر کرد: «این مسأله درایت شبکه سوم سیما را می‌رساند. واقعا قابل تقدیر بود که حواشی را پخش نکردند و با هوشمندانه اجازه ندادند، صحنه‌های تلخ این مسابقه طوری ثبت شود که دنیا آن را ببیند. این اتفاق برای اولین بار توسط تلویزیون ایران رخ داد که باید از آنها بابت درایت‌شان تشکر کنیم.»

 

 

* فاکتور هوادار برای AFC اهمیت دارد

این کارشناس حقوقی فوتبال صحبت‌هایش را اینطور به پایان برد: «تاکید می‌کنم خطر محرومیت از بازی بدون تماشاگر فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند. اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و دلیلش هم این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای هواداران اهمیت زیادی قایل است. با توجه به این‌که درهیچ کشوری در آسیا این تعداد هوادار را در بازی‌های فوتبال ندارد و AFC فاکتور هواداران را همیشه جدی می‌گیرد، آنها هرگز دست به محرومیت نخواهند زد، حتی اگر در مقطعی اشیا به داخل زمین پرتاب شده باشد. اینها با جریمه نقدی رفع می‌شود.»

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری