اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۲۴۳۶
در فدراسیون فوتبال ایران پرونده جالبی باز شده و اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود تیم‌های ملی فوتبال ایران و تركیه بعد از نیم‌قرن دوباره در یك بازی دوستانه به مصاف هم می‌روند...
۱۴:۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| در فدراسیون فوتبال ایران پرونده جالبی باز شده و اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود تیم‌های ملی فوتبال ایران و تركیه بعد از نیم‌قرن دوباره در یك بازی دوستانه به مصاف هم می‌روند. مقدمات این بازی از مدت‌ها قبل توسط یك ایرانی مهیا شده بود و هر روز به قطعیت نزدیك‌تر می‌شود. با تلاش‌های امیر سلطانی، مشاور ایرانی باشگاه استوك‌سیتی انگلیس مقدمات این بازی در حال فراهم شدن است و اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد بعد از سال‌ها می‌توانیم منتظر رویارویی دو كشور همسایه باشیم. امیر سلطانی همان كسی است كه در فروردین‌ماه گذشته زمینه حضور تیم استقلال در سوئد و بازی دوستانه آبی‌پوشان با تیم هاماربی را فراهم كرد و ماه گذشته نیز هماهنگی‌های لازم برای بازی دوستانه منچستریونایتد و گالاتاسرای تركیه و همچنین منچسترسیتی و آرسنال را در سوئد انجام داد. او این‌بار با تلاش‌های فراوان و رایزنی‌های خود توانسته زمینه بازی دوستانه دو تیم ملی ایران و تركیه را فراهم كند. برای انجام این بازی توافق‌های لازم میان دو فدراسیون هم انجام شده و فقط تایید نهایی و تعیین محل این بازی باقی مانده است.
جست‌وجوهای همشهری‌ورزشی حاكی از آن است كه بازی دوستانه ایران و تركیه بعد از قطعی شدن مكان بازی و همچنین موافقت كارلوس كی‌روش در روز نهم نوامبر (19آبان) در استكهلم انجام خواهد شد. بر اساس توافق‌ها تمام هزینه‌های برگزاری این بازی توسط اسپانسرها تامین خواهد شد و فدراسیون فوتبال كشورمان هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهد كرد.
بازی دوستانه تیم ملی ایران مقابل تركیه كه یك تیم صاحب‌سبك محسوب می‌شود و طی سال‌ها رقابت با تیم‌های اروپایی كاملا آبدیده شده است، می‌تواند در راستای آماده‌سازی تیم ملی در ادامه بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی2018 روسیه بسیار مفید باشد. ضمن اینكه با انجام این بازی تیم ملی بعد از مدت‌ها یك بازی تداركاتی مناسب را برگزار می‌كند و بر روی این شایعه كه كی‌روش از رویارویی با تیم‌های مطرح ترس دارد خط قرمز خواهد كشید. بازی ایران و تركیه یكی از مهم‌ترین بازی‌های دوستانه تیم ملی در سال‌های اخیر خواهد بود و حتی گفته می‌شود مراسم خداحافظی جواد نكونام نیز در این مسابقه برگزار خواهد شد. البته امیر سلطانی كه برای برگزاری این بازی تلاش‌های زیادی انجام داده در این مورد اظهار بی‌خبری می‌كند: «نه، تا كنون چنین چیزی مطرح نشده است.» آخرین بازی تداركاتی تیم ملی با تیم‌های صاحب‌نام به زمان ریاست محمد دادگان در فدراسیون فوتبال برمی‌گردد كه تیم ملی قبل از مسابقات جام‌جهانی2006 آلمان در ورزشگاه آزادی بازی دوستانه‌ای با آلمانی‌ها انجام داد.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری