اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۲۳۹۰
حضور علی کریمی در دیناموزاگرب را کمتر کسی باور داشت.
۰۳:۰۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| حضور علی کریمی در دیناموزاگرب را کمتر کسی باور داشت. اینکه هافبکی جوان بدون انجام حتی یک بازی ملی به اروپا برود و پیراهن تیمی پرافتخار چون دینامو را بر تن کند. کریمی اما بدون بازی در تیم ملی، پرسپولیس و استقلال به این هدف رسید. او شاگرد کرانچار شد، این بار در اروپا و نه در سپاهان. کریمی که از سوی ایگور استیماچ با فرانک لمپارد مقایسه می‌شد، یکی دو هفته قبل نخستین بازی‌اش را برای دینامو انجام داد. او به آینده امیدوار است، آینده‌ای چون ستاره‌های دینامو زاگرب که یک به یک به باشگاه‌های بزرگ اروپا می‌روند. کریمی می‌تواند، این را می‌شود از صحبتهایش با ایران ورزشی برداشت کرد. آن هم نخستین حرف‌های لمپارد ایرانی پس از حضور در کرواسی.

نه مصاحبه می‌کنی و نه خبری از تو هست. معلوم است کجایی و چه می‌کنی؟
فقط تمرین می‌کنم. در این مدت سختی‌های بسیاری را پشت سر گذاشتم. شرایط بدنی‌ام نسبتا بهتر شده اما باز هم به زمان نیاز دارم تا با فضا آشنا شوم و خودم را با فوتبال کرواسی وفق بدهم.

چقدر زمان لازم است تا خودت را تطبیق بدهی؟
وقتی یک بازیکن از فوتبال آسیا به اروپا می‌رود باید ابتدا از نظر بدنی خود را به سایر بازیکنان برساند. سپس زبان بیاموزد و بعد تاکتیک‌ها را مرور کند. در دینامو بازیکنان سطح بالایی حضور دارند. بازیکنانی که اغلب آنها در یورو 2016 بازی کردند. اگر می‌خواهم به سطح این بازیکنان برسم و برای دینامو بازی کنم به زمان بیشتری احتیاج دارم.

فرق فوتبال کرواسی یا اروپا با ایران در چیست؟ آنجا چه مواردی رعایت می‌شود که در ایران در اولویت قرار ندارند؟ بهتر بگویم چه چیزهایی آنجا دیده‌ای که در ایران مشاهده نکرده بودی؟
بیشترین تفاوت آمادگی جسمانی است. البته امکانات سخت افزار و نرم افزاری هم اهمیت دارد اما مهم‌ترینش همان بدنسازی است. ما در ایران سخت تمرین نمی‌کنیم، به خصوص در دوران بدنسازی اما اینجا ماجرا فرق دارد. بیشترین تمرینات در دوران بدنسازی انجام می‌شود. آمادگی جسمانی مهم‌ترین مساله است.

تو با این تمرینات سخت چطور کنار آمدی؟
راهی جز این نداشتم که کنار بیایم و سختی را تحمل کنم. فکر می‌کنید به کرواسی آمده‌ام تفریح کنم؟ چون از نظر بدنی عقب بودم بیشتر از سایر بازیکنان تمرین کردم. روزی 5 ساعت پرفشار. مثل مرده‌ها به خانه می‌آمدم، آنقدر که خسته بودم. خدا را شکر الان از نظر بدنی آماده‌تر هستم و همین چند هفته قبل هم نخستین بازی‌ام را برای دینامو انجام دادم. این نشان می‌دهد که مربیان از عملکردم راضی‌اند و توانسته‌ام نظر آنها را جلب کنم.

هم پستی‌های تو کدام بازیکنان هستند؟
دینامو چند بازیکن سرشناس در پست من در اختیار دارد. آنته توریچ و مارکو روگ هافبک‌های نفوذی دینامو هستند که در آستانه انتقال به لیگ‌های معتبر قرار دارند. ناپولی برای روگ 16 میلیون یورو پیشنهاد داده. توریچ هم از چند تیم قدرتمند پیشنهاد دریافت کرده و بعید نیست که از دینامو جدا شود. جدا از این بازیکنان که عضو تیم ملی کرواسی نیز هستند مارکو پیاچا هم هست که یوونتوس را خواهان خود می‌بینید. یک هافبک برزیلی و یک بوسنیایی هم در پست هافبک دفاعی رقبای من محسوب می‌شوند.

تو با این شرایطی که گفتی و رقبایی که داری، بلافاصله پس از صدور‌ مجوز بازی برای دینامو بازی کردی. واکنش کادر فنی و کرانچار به عملکرد تو چه بود؟ آیا راضی بودند؟
کرانچار از من راضی است و می‌داند که در حال پیشرفت هستم. او خیلی امید دارد که از این بیشتر پیشرفت کنم و در تیم جا بیفتم. من 5 سال با دینامو قرارداد دارم و همه هدفم این است که به ترکیب اصلی این تیم برسم و به لیگ‌های معتبرتر بروم. در 20 دقیقه‌ای که برای دینامو بازی کردم، همه از عملکردم راضی بودند. الان هم دنبال فرصت‌های بیشتر هستم تا توانایی هایم را نشان بدهم.

در تمرینات چطور با بازیکنان و کادر فنی ارتباط برقرار می‌کنی؟ مشکل زبانی نداری؟

خوشبختانه اینجا همه انگلیسی صحبت می‌کنند و مشکلی از این بابت ندارم. البته زبان کروات هم از نظر قواعد چندان سخت نیست و سعی می‌کنم ظرف هفته‌ها و ماه‌های آینده این زبان را نیز یاد بگیرم تا در ادامه راه مشکلی برایم پیش نیاید.

مکان‌های دیدنی زاگرب را دیده ای؟ اصلا اوقات فراغت خود را چگونه سر می‌کنی؟
زاگرب شهر بزرگی نیست اما هر چه بخواهی اینجا پیدا می‌شود. با چند تا از بازیکنان دینامو ارتباط مناسبی برقرار کرده‌ام و هر از چند گاهی، اگر بیکار باشم با آنها به میدان اصلی شهر می‌روم و ساعاتی را آنجا سپری می‌کنم. برخی اوقات به فروشگاه مرکز شهر زاگرب می‌روم و با هم تیمی‌های پرتغالی‌ام وقتم را آنجا می‌گذرانم.

تو در دینامو شماره 66 را می‌پوشی. چرا این شماره را انتخاب کردی؟

شماره 6 به پستم می‌خورد اما این شماره را بازیکن دیگری پوشیده بود. شماره 12 را هم یک بازیکن دیگر انتخاب کرده بود چون مسوولان دینامو قبل از حضور من لیست را رد کرده بودند، شماره‌ها خالی نبود و من هم به دلیل شماره 6 و پستم که هافبک میانی است شماره 66 را انتخاب کردم.

تو بارها از سوی کی‌روش به تیم ملی دعوت شده‌ای. آیا باز هم امیدواری به تیم ملی برسی و این بار بازی کنی؟
چرا که نه. امیدوارم در دینامو بیشتر بازی کنم و اگر نیاز بود به تیم ملی ایران هم دعوت شوم. ضمن اینکه برای تیم ملی در دو بازی آینده مقابل قطر و چین آرزوی موفقیت می‌کنم؛ چه باشم و چه در لیست نباشم.
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری