اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۹۶۸۶
هفته اول لیگ هلند در فصل 2016-2015 با دوئل جذاب ایرانی‌ها آغاز شد.
۱۲:۴۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| هفته اول لیگ هلند در فصل 2016-2015 با دوئل جذاب ایرانی‌ها آغاز شد. علیرضا جهانبخش با شماره 7 آلکمار مقابل رضا قوچان‌نژاد با پیراهن شماره 9 هیرنوین. این بازی در نهایت با تساوی 2-2 به پایان رسید. علیرضا جهانبخش درباره این بازی می‌گوید: «بازی خوبی بود، مخصوصا در نیمه اول. خوب شروع کردیم و یک گل به ثمر رساندیم. آنها هم یکی دو موقعیت داشتند. نمونه‌اش موقعیتی که نصیب رضا شد اما دروازه‌بان ما آن را مهار کرد. البته هیرنوین بلافاصله گل تساوی را به ثمر رساند. در ادامه ما سوار بر بازی بودیم و گل دوم را وارد دروازه هیرنوین کردیم. آنها 10 نفره شدند و این کمک می‌کرد که بازی را با برد به پایان برسانیم.

جهانبخش حرف‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد:« متاسفانه یک ایستگاهی به آنها تقدیم کردیم که در نهایت همان ضربه به گل تبدیل شد تا بازی با تساوی به پایان برسد. بعد از بازی همه بازیکنان و مربیان ما ناراحت بودند، چون باید از این بازی خانگی سه امتیاز را می‌گرفتیم. البته با توجه به خستگی‌مان از حضور در پلی‌آف یورولیگ این تساوی هم ارزشمند بود.»
کری بین قوچان‌نژاد و جهانبخش از چند روز قبل از بازی آغاز شده بود. علیرضا در این باره می‌گوید: «قبل از بازی و بعد از بازی رضا را دیدم. چند روز قبلش هم با یکدیگر صحبت کرده بودیم. به رضا گفتم آماده‌ای برای بازی؟ چون یک بازی سخت در پیش داری. او هم کری می‌خواند و می‌گفت حتما شما را می‌بریم و از این حرف ها. خود رضا هم می‌داند که حق ما بود ببریم و آنها باید شکست می‌خوردند.»
با حضور گوچی، جهانبخش دیگر تنها نیست. هر چند آنها جز این بازی هرگز یکدیگر را در سرزمین لاله‌ها ملاقات نکرده‌اند.
جهانبخش می‌گوید: «فاصله آلکمار تا هیرنوین حدود یک ساعت است. از وقتی رضا به هلند آمده، جز این بازی هرگز او را ندیده بودم. از این به بعد فکر می‌کنم بیشتر او را ببینم چون فاصله ما نزدیک است و می‌توانیم بیشتر با هم باشیم و کنار هم تا هر دو از تنهایی در بیاییم.»
از نظر جهانبخش، قوچان‌نژاد به روزهای اوج خود برگشته است: «خدا را شکر رضا خوب بازی کرد و نشان داد که به روزهای اوجش برمی‌گردد. هر چند او در چارلتون بدشانسی آورد و مصدوم شد که نتوانست مثل همیشه گل بزند. شرایط هیرنوین هم بد نیست و این می‌تواند بهترین بهانه برای بازگشت رضا باشد. مهاجمی که در بازی اول و مقابل آلکمار چندین بار روی دروازه ما خطرناک ظاهر شد.»
جهانبخش این فصل پیراهن شماره 7 آلکمار را بر تن می‌کند. او درباره دلایل انتخاب این شماره هم صحبت می‌کند: «به شماره 7 علاقه دارم اما وقتی به آلکمار آمدم، چون شماره 9 از تیم جدا شده بود آن را به من دادند. این فصل شماره 9 را برگرداندم.
به مدیر باشگاه هم گفتم این شماره را به سانتر فوروارد تیم بدهید چون معمولا در هلند شماره 9 را مهاجم نوک می‌پوشد. حتی برای تعریف پست مهاجم هدف می‌گویند پست شماره 9. سپس به من گفتند چه شماره‌ای را می‌پوشی که من هم گفتم 7. ذهنیت خوبی از این شماره دارم چون در نایمخن هم با شماره 7 یک فصل رویایی را سپری کردم و عنوان بهترین بازیکن ژوپیلرلیگ را به دست آوردم. در نهایت تصمیم خودم و باشگاه این بود که شماره 7 را بپوشم.»
جهانبخش شرایط این فصل آلکمار را اینگونه توصیف می‌کند: «شرایط تیم ما فوق‌العاده است. فصل قبل چند نقطه ضعف داشتیم که پوشش شان دادیم. البته هنوز امکان دارد که چند بازیکن جدا شوند و برای همین باید ببینیم چه بازیکنانی جایگزین آنها خواهند شد. تا اینجای فصل که برای ما خوب بوده، هم در یورولیگ صعود کرده‌ایم و هم برای حضوری قدرتمند در لیگ هلند آماده‌ایم.»
آیا جهانبخش هم می‌تواند جزو بازیکنانی باشد که از آلکمار جدا می‌شوند؟ پاسخ شماره 7 ایرانی آلکمار منفی است: «نه، نه. من در آلکمار می‌مانم. البته در تابستان چند پیشنهاد جدی داشتم اما نه من خواستم پیگیرشان باشم و نه باشگاه. با صحبت با باشگاه‌های دیگر هم موافقت نشد چه برسد به مذاکره رسمی. آلکمار از نظر فنی و هم امکاناتی فوق‌العاده است و به همین دلیل من پس از آلکمار در هیچ تیم هلندی دیگری بازی نخواهم کرد. اگر روزی از این تیم جدا شوم به لیگی دیگر ترانسفر خواهم شد.»
در ایران، مبلغ قرارداد بازیکنان اعلام و مشخص شد هر بازیکن چه مبلغی را برای یک فصل دریافت خواهد کرد. در هلند اما رقم قراردادها اعلام نمی‌شود. جهانبخش می‌گوید: «در هلند هیچ کس نمی‌داند بازیکن کناری‌اش چقدر پول می‌گیرد. هر بازیکن فقط مبلغ قرارداد خودش را می‌داند. حتی این مساله هم مرسوم نیست که حق ترانسفر یا رضایتنامه بازیکنان هم رسانه‌ای شود. به نظر که کار اشتباهی است اما دلیل اعلام رسمی مبلغ قراردادها در ایران را نمی‌دانم و نمی‌توانم نظر خاصی بدهم.»
مبلغ قراردادها در لیگ هلند چقدر با ایران تفاوت دارد؟ جهانبخش به این سوال هم پاسخ می‌دهد: «اگر بخواهید اصل قرارداد را حساب کنید از ایران بیشتر است اما بازیکنان هلندی اینجا 50 درصد قراردادشان را مالیات می‌دهند.
یعنی نیمی از آن را دریافت نمی‌کنند که مبلغ قراردادشان در این شرایط مثل مبالغ قرارداد در ایران است. در هلند، بازیکنان درجه یک که در تیم‌های مطرح حضور دارند حدود 800 هزار یورو قرارداد می‌بندند که اگر نیمی از آن بابت مالیات پرداخت شود، می‌شود 400 هزار یورو که فکر می‌کنم برابر با پرداختی به ستاره‌ها در لیگ ایران است.»
جهانبخش از تیم ملی هم صحبت می‌کند. او به موفقیت در مسابقات مقدماتی جام جهانی خوشبین است: «خیلی خوشبینم. با بازیکنانی که در اختیار داریم و جوی که در تیم ملی حاکم است می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم. هر چند گروه مان سخت است و همه تیم‌ها عزم خود را برای صعود جزم کرده‌اند.»
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری