اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۶۷۶۶
دبیر برکنارشده فدراسیون وزنه‌برداری گفت: «رئیس فدراسیون وزنه برداری و شورای عالی فنی بدون معیار و ملاک مشخص بهادر مولایی را از ترکیب تیم اعزامی به المپیک خط زدند و عمر ورزشی این وزنه بردار را نابود کردند.»
۱۲:۰۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| حسین مقامی، دبیر برکنار شده فدراسیون وزنه‌برداری درباره حذف بهادر مولایی از تیم‌ملی و اتفاقی که برای این وزنه‌بردار افتاد، اظهار داشت: «انتخاب وزنه‌برداران المپیکی به عهده شورای فنی و رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بود، اما نکته حائز اهمیت این است که شورای فنی چه ملاک‌ها و معیاری برای انتخاب وزنه‌بردار المپیکی داشته است. هنوز مشخص نیست دلیل و توجیه اعضای شورای عالی فنی فدراسیون مبنی بر خط زدن بهادر مولایی چه بوده چرا که با توجه به رکوردهای اردوی کلاچای و همچنین توان و آمادگی بالای او، دلیلی برای حذف مولایی از کاروان المپیک دیده نمی شد.»

 

وی ادامه داد: «پنج وزنه‌برداری که هم‌اکنون در اردوی تیم‌ملی برای اعزام به ریو هستند، ورزشکاران قابل قبولی هستند اما این موضوع حائز اهمیت است که اعضای شورای فنی این انتخاب را بر اساس چه معیاری انجام دادند. وقتی معلوم نیست اعضای شورای فنی چه کسانی هستند به طور طبیعی ملاک‌ها و معیارها هم مشخص نیست. معمولا اعضایی که در کمیته شورای فنی فعالیت می‌کنند کار مشاوره را انجام می‌دهند و تصمیم‌گیری نهایی بر عهده رئیس فدراسیون است. آنها تنها به رئیس فدراسیون در مورد وزنه‌برداران و عملکرد‌ آنها مشاوره می‌دهند و حق تصمیم‌گیری ندارند. اینکه هم‌اکنون مرادی به عنوان رئیس فدراسیون همه امور را به شورای فنی واگذار کرده و خودش را در انتخاب وزنه‌برداران المپیکی کنار کشیده، موضوعی است که نخ‌نما شده و دیگر کسی آن را باور نمی کند. در شورای فنی تنها رئیس، نائب رئیس و دبیر حکم دارند و مابقی اعضا حق مشاوره به رئیس فدراسیون را دارند.»

 

مقامی ادامه داد: «متاسفانه مرادی به عنوان رئیس‌ فدراسیون عادت دارد که خودش را پشت مسائل پنهان کند وگرنه هیچ‌یک از اعضای شورا حق تصمیم‌گیری برای تیم‌ملی را ندارند، آنها فقط براساس معیارها و ملاک‌ها در مورد وزنه‌برداران نظر می‌دهند، اما چطور شده است کسانی که حق صدور حکم ندارند به این راحتی در مورد خط‌خوردن بهادر مولایی نظر می‌دهند.»

 

وی با بیان اینکه زمانی هم که خودش به عنوان دبیر فدراسیون خدمت می‌کرده با شورای فنی مشکل داشته، عنوان کرد: «متاسفانه تشکیلات شورا منطقی نیست. ما اصلا در وزنه‌برداری چیزی به عنوان رأی مخفی نداریم و اعضای شورا باید به صورت شفاف رای را صادر کنند و نقاط ضعف وزنه‌برداران را به آنها بگویند، اما اینکه چرا رای‌ها مخفیانه صادر می‌شود و وزنه‌بردار نمی‌داند بر چه ملاک و معیاری کنار گذاشته شده است شبهاتی وجود دارد.»

 

مقامی با بیان اینکه بهادر اولین بار نیست از اردوی تیم‌ملی کنار گذاشته شده است خاطرنشان کرد: «کنار گذاشتن هر ورزشکاری از تیم‌ملی امری طبیعی است، اما اینکه این خط‌ خوردن از تیم‌ملی با چه شرایطی صورت بگیرد حائز اهمیت است. چه اتفاقی برای بهادر افتاده است که این‌گونه از تیم‌ملی خط می‌خورد و بعد از آن با سرخوردگی و ناراحتی از این تصمیم در هنگام بازگشت به زادگاهش بابلسر تصادف می کند. این تصمیم خون یک نفر زمین را ریخت و شرایطی برای بهادر به وجود آورد که برگشتش به دنیای وزنه‌برداری به اما و اگر کشیده شده است.»

 

مقامی ادامه داد: «در اینکه شورای فنی از وزنه‌برداران بزرگ استفاده کرده است جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست، اما چطور ممکن است در آخرین جلسه شورای فنی 16 نفر در این جلسه شرکت می‌کنند. در حالی که در جلسات قبلی شورای فنی این تعداد تنها 8 نفر بودند. اگر شما به این مساله کمی کنجکاوی کنید می‌بینید که افرادی در این شورا فعالیت می‌کنند که از المپیک و وزنه‌برداری سررشته آنچنانی ندارند. چرا باید رؤسای کمیته‌ها در شورا نظر بدهند و برای آینده ورزشکاران تصمیم بگیرند؟»

 

مقامی گفت: «بهادر ورزشکار امروز نبوده و با همه شرایط آشنا بوده، اما نحوه برخورد با او درست نبود. چرا اعضای شورای فنی نمی‌گویند که بهادر براساس رکوردگیری یا رنکینگ جهانی یا نحوه تمریناتش باعث شده است که از اردو خط بخورد. مگر داورانی که در وزنه‌برداری کار قضاوت را انجام می‌دهند رای مخفی دارند که حالا اعضای شورا باید در مورد عملکرد وزنه‌برداران مخفیانه رای دهند؟ یا چرا سجاد انوشیروانی به عنوان مربی که شب و روز با این وزنه‌بردار تمرین کرده است حق اظهارنظر ندارد؟ این حق جامعه وزنه‌برداری است که بدانند شورای فنی بر چه اساس چه معیاری رای داده است و هرکدام از اعضا هم باید از رای خودشان به صورت منطقی دفاع کنند نه اینکه آن را کتمان کنند.»

 

مقامی همچنین در ادامه صحبت‌هایش به اظهارات حسین توکلی، سرمربی برکنار شده تیم ملی اشاره کرد و گفت: «بعد از اینکه بهادر مولایی از ترکیب تیم خط خورد و آن تصادف وحشتناک هم برای او به وجود آمد در یکی از مصاحبه‌های حسین توکلی خواندم که اعلام کرده بود مولایی به دلیل اینکه به هیات مازندران رای نداده است از تیم‌ملی خط خورد. درست مانند خودش که بر سر همین موضوع با مرادی دچار اختلاف شد و از سرمربیگری برکنار شد. من می‌خواهم این صحبت حسین توکلی را این‌گونه تعبیر کنم. اینکه مرادی به هیچ عنوان انتقادپذیر نیست، کاملا درست است. او از جمله افرادی است که حتی طاقت شنیدن نقد از نزدیک‌ترین کسان خودش را هم ندارد و کسانی هم که توانایی نقد شدن از طرف دیگران را ندارند دست به هرکاری می‌زنند. این شرایط هم ممکن است برای بهادر مولایی و همچنین مرادی به وجود آمده باشد، اما نمی‌توانیم به صورت قطعی در موردش نظر بدهیم. امیدوارم که مرادی به خاطر منافع شخصی این کار را نکرده باشد، چرا که با این کار آینده بدی را برای خودش رقم خواهد زد.»

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری