اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۰۵۳۶
جام ملت های اروپا ۲۰۱۶
به عنوان یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی در یورو ۲۰۱۶، انگلیس حق دارد پیش بینی رسیدن به قله قاره سبز را داشته باشد، تیم ملی فوتبال انگلیس برای قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ خیز بلندی برداشته و خود را مدعی جدی تصاحب جام می‌داند.
۰۹:۵۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز|

وانانیوز-تیم ملی فوتبال انگلیس به عنوان تیمی زخم خورده و متهم به ناکامی‌های سریالی، این بار برای اعاده حیثیت قدم در جام ملت‌های اروپا خواهد گذاشت، تیمی که مدعی است کشورش مهد فوتبال است اما سالیان درازی است که سهمی از فوتبال نداشته و معمولا در پیش بینی کارشناسان برای قهرمانی و نایب قهرمانی، محلی از اعراب ندارد. این بار اما انگلیس به واقع یک مدعی است، یک تیم قوی و کامل که بهترین نتایج ممکن را در مراحل راه یابی به جام ملت‌های اروپا کسب کرده و نشان داده که بیهوده مدعی قهرمانی نیست. کاروان سه شیر، در سالهای 1960 و 1964 حضور نداشت، وارثان فوتبال منطقی و حساب شده اشراف بریتانیا در جام ملت‌های سال 1968 به رتبه سوم رضایت دادند. اوضاع بحرانی و ناکامی‌های پیاپی ادامه داشت و هیچ رتبه شایان توجهی نصیب انگلیس نشد تا اینکه در یورو 1972 انگلیس مدعی خود را به سختی تا یک چهارم نهایی رساند.

حضور در نیمه نهایی 1996 شاید اوج خودنمایی انگلیس در جام ملت‌های اروپا بود و بعد از آن تلخی غیبت در یورو 2008 ثبت شد. غیبتی که هیجان جام ملت‌های اروپا را کم نکرد و به رغم ادعای رسانه‌های بریتانیایی، دنیا پای تماشای فوتبال بدون انگلیس نشست و مشکلی هم برایش پیش نیامد. انگلیسی در یورو 2012 نیز به چیزی بهتر از حضور در یک چهارم نهایی دست پیدا نکرد تا کار به پاریس 2016 برسد. اکنون این تیم با زخم‌هایی بدون مرهم برای قهرمانی می‌آید و مردم خشمگینی که کاسه صبرشان لبریز شده و از مردان هاجسون توقع یک قهرمانی قاطعانه دارند.

رکورددار بازی ملی

بیشترین حضور ملی در فوتبال انگلیس به پیتر شیلتون با 125 بازی مربوط می‌شود که بعد از او بزرگانی همچون دیوید بکام با 115 بازی ملی، استیون جرارد 114، وین رونی 109 و بابی مور 108 بازی به چشم می‌خورند.

آخرین حضور در یورو

در آخرین حضور انگلیس در جام ملت‌های اروپا، گری نویل با 11 بازی، تونی آدامز، استیون جرارد، آلن شیرر 9 بازی، سول کمپبل و استوارت پیرس 8 بازی خوش درخشیدند.

سه شیرها در یورو 2012 در گروه خود در حضور فرانسه و اوکراین و سوئد صدرنشین شدند و در یک چهارم نهایی پس از تساوی بدون گل مقابل ایتالیا در ضربات پنالتی 4-2 به لاجوردی پوشان باختند تا همچنان در حسرت جام قهرمانی در اروپا بمانند.

سابقه حضور در مسابقات یورو:

1964- صعود نکرد

1968- مقام سوم

1972- یک چهارم نهایی

1976- صعود نکرد

1980- مرحله گروهی

1984- صعود نکرد

1988- مرحله گروهی

1992- مرحله گروهی

1996- نیمه نهایی

2000- مرحله گروهی

2004- یک چهارم نهایی

2008- صعود نکرد
2012- یک چهارم نهایی

مربی و بازیکنان کلیدی انگلیس:

روی هاجسون: انگلیس برای قهرمانی آمده و خیال عقب نشینی ندارد، مردان من برای قهرمانی آمادگی کامل دارند و شک ندارم که یکی از بهترین انگلیس‌های تاریخ فوتبال بریتانیا را تماشا خواهید کرد. در گروه سختی هستیم اما برای حضور در جمع بزرگان فوتبال اروپا تلاش خواهیم کرد، هدف اصلی ما قهرمانی است و با رسیدن به مراحل بالاتر اشباع نخواهیم شد.

وین رونی: تیم جوان و خوبی داریم، بازیکنان با هم هماهنگ هستند و برای صعودی مقتدرانه از گروه خود کاملا آماده هستیم، انگلیس آمده تا حقش را از دنیای فوتبال بگیرد و ثابت کند که بهترین تیم اروپا است.

گری کیهیل: خط دفاعی خوبی تدارک دیده شده و میزان اشتباه ما کم بوده است، انگلیس هجومی بازی می‌کند چون در ذات فوتبالش بازی دفاعی معنا ندارد، ما در خط دفاعی هم کامل هستیم و به حریفان اجازه نخواهیم داد به راحتی به ما حمله کنند.

آشنایی با سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس

روی هاجسون، متولد 1947، دارای سابقه بازی در کریستال پالاس، مداستون یونایتد و بره‌آ پارک و مربیگری در بریستول سیتی، تیم ملی سوئیس، اینترمیلان، بلکبرن، گراسهاپرز، اودینزه، تیم ملی امارات، فنلاند، فولام، لیورپول، وست‌برومویچ و در نهایت تیم ملی فوتبال انگلیس.

او از آخرین روزهای مربیگری خود در آنفیلد، خاطرات خوشی ندارد و در وست‌بروم هم راه به جایی نبرد و اکنون در تیم ملی انگلیس به دنبال خودنمایی در دنیای مربیگری است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که هاجسون می‌تواند در یورو 2016 جاودانه شود.

تیم ملی انگلیس

دروازه‌بان‌ها: جو هارت، فریزر فاستر، تام هاتون

مدافعان: رایان برتراند، گری کیهیل، ناتایل کلاین، دنی راس، کریس اسمالینگ، جان استونز، کایل واکر

هافبک‌ها: دله علی، راس بارکلی، فابیان دلپ، اریک دایر، دنی درینک واتر، جوردن هندرسون، آدام لالانا، جیمز میلنر، رحیم استرلینگ، اندروس تاوسند، جک ویلشیر

مهاجمان: جیمی واردی، هری کین، مارکوس راشفورد، وین رونی، دانیل استوریج

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین