اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۹۸۸۵
فرشاد آقاي گل از سوي کانون مربيان ايران به عنوان بهترين مربي انتخاب شد.
۰۹:۴۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز|

وانانیوز-پيوس که توانست با قهرمان کردن سپيدرود رشت و صعود به ليگ يک اين عنوان را به دست بياورد مي‌گويد تنها او شايسته اين تقدير نيست بلکه هواداران خوب رشتي، کادرفني و بازيکنانش با او سهيم هستند.

کانون مربيان هم که شما را به عنوان بهترين مربي ليگ انتخاب کردند. نظر شما چيست؟

خب دوستان به من لطف داشتند. فکر مي‌کنم برنامه خوبي بود و اين مساله باعث انگيزه دادن به مربيان مي‌شود که بهتر کار کنند، از همه مهم‌تر حضور علي پروين در اين مراسم بود که بسيار خوب و عالي بود.

پس معلوم شد علي پروين را خيلي وقت است نديده‌ايد؟

هم اينکه علي‌آقا را خيلي وقت بود نديده بودم و هم‌ اينکه من جايزه‌ام را از دست ايشان گرفتم که اين مساله خيلي بيشتر از خود عنوان مزه داد. من سال‌هاي سال شاگرد علي‌پروين بودم و خيلي چيزها از ايشان ياد گرفتم.

جايزه شما به خاطر قهرماني در ليگ 2 بود؟

بله من عنوان بهترين مربي را به خاطر قهرماني در ليگ 2 و صعود به ليگ يک به همراه سپيدرود به دست آورم که جا دارد بگويم اگر در اين مراسم من به عنوان بهترين انتخاب شدم اول اينکه خدا کمک کرد، دوم اينکه هواداران خوب رشتي نقش به‌سزايي داشتند بعد هم کادرفني و همکارانم و بازيکنان در رسيدن به اين مهم دست راست من بودند و خيلي کمک کردند. بعد از حضور من طي 8 هفته باقي مانده بچه‌ها دست به دست هم دادند و قهرمان شدند.

نظرتان در مورد اين مراسم چيست؟

فکر مي‌کنم مراسم خيلي خوبي است. هر سال اين مراسم برگزار مي‌شود که باعث مي‌شود مربيان انگيزه مضاعفي براي کار پيدا کنند البته در طول سال هم جلسات اين کانون برگزار مي‌شود و باعث دانش‌افزايي مربيان مي‌شود.

گويا ويسي و برانکو و وحيد شمسايي هم عناويني مثل شما به دست آوردند؟

بله آقاي ويسي به عنوان بهترين مربي و فکر کنم برانکو به عنوان تاثيرگذارترين مربي و همين‌طور وحيد شمسايي به عنوان برترين مربي انتخاب شدند البته چند نفر ديگر هم انتخاب شدند که من يادم نيست که فکر مي‌کنم تمام نفرات به حق انتخاب شدند چرا که ويسي با هزينه‌اي کم و تيم گمنام در اهواز قهرمان ليگ شد. برانکو پرسپوليس را از ته جدول تا نايب‌قهرماني هدايت کرد در حالي که شانس قهرماني هم داشت. وحيد شمسايي را که هم مي‌شناسند؛ اسطوره فوتسال است و با تيمش قهرمان ايران و آسيا شده است.

جالب است که بگويم در غياب برانکو يک فيلم از او گذاشتند که درخصوص ليگ و مربيگري و فوتبال صحبت‌هاي جالبي انجام داد و همه استفاده کردند.

عملکرد برانکو را با اينکه نتوانست تيم را قهرمان کند تاييد مي‌کنيد؟

بله، چرا که برانکو نه‌تنها از لحاظ فني بلکه به لحاظ روحي و رواني هم پرسپوليس را درست کرد. نايب‌قهرماني پرسپوليس کم از قهرماني نداشت. او پيوسته و آهسته تيمش را از ته جدول به کورس قهرماني آورد و روز آخر قهرماني را از دست داد، آن هم تازه برنده شد و با تفاضل گل دوم شد. بنابراين کارنامه او قابل قبول است.

وحيد شمسايي جايزه‌اش را به علي پروين اهدا کرد. نظر شما چيست؟

وحيد جزو آخرين نفرات بود که در سالن حاضر شد. کار او بسيار قشنگ و زيبا بود و يک جوري بايد از او تقدير کرد. بالاخره پروين اسطوره فوتبال ايران است و فکر نمي‌کنم از او بزرگ‌تر داشته باشيم.

پرسپوليس اين روزها به دنبال جذب بازيکن است اما در نبود برانکو گويا باشگاه خودش سر خود اقدام به جذب بازيکن مي‌کند. آيا اين درست است؟

فکر نکنم اين طوري باشد. باشگاه هيچ‌گاه سرخود چنين کاري نمي‌کند. به احتمال قوي برانکو ليست داده و باشگاه براساس ليست بازيکن مي‌گيرد. ولي اگر يک درصد هم حرف شما درست باشد بايد بگويم درست نيست چون برانکو مي‌خواهد با بازيکنان کار کند نه باشگاه. اين اشتباه محض است و باشگاه نبايد دخالت کند.

گويا در همين راستا سيدجلال حسيني را اينگونه جذب کرده‌اند؟حالا جذب سيدجلال مي‌تواند به نفع پرسپوليس باشد؟

سيدجلال بازيکن خوبي است. او سابقه سال‌ها بازي در ليگ‌برتر و تيم‌ملي را دارد و مي‌تواند عصاي دست برانکو باشد. او توپ‌هاي اول را خوب مي‌زند و قدرت بازي‌سازي هم دارد. البته عقيده دارم براي بهتر شدن خط دفاعي اگر سيدجلال را جذب کردند بايد يک مدافع سرعتي نيز جذب کنند تا عملکرد خط دفاع بالا برود.

طارمي هم به احتمال قوي جدا خواهد شد. نظر شما در مورد جدايي او چيست؛ آيا برود بهتر است يا اينکه بماند؟

من عقيده دارم مهدي بايد يکسال ديگر بماند و هنوز زود است به اروپا برود. او هرچقدر بيشتر بماند تجربه‌اش بيشتر مي‌شود و پخته‌تر به اروپا مي‌رود. ولي در عين حال اگر هم قصد دارد که حتما برود بهتر است در يک تيم اروپايي بازي کند تا يک تيم عربي و در ضمن بايد به تيمي برود که فيکس باشد نه اينکه ذخيره شود.

کارتان با سپيدرود چه شد؟ ماندني هستيد يا نه؟

هفته پيش رشت بودم و با مسوولان باشگاه صحبت کردم و خواسته‌هايم را هم گفتم. حالا قرار است آنها جواب دهند.

پس هنوز هيچ توافقي نشده است؟

بله، هنوز حتي توافق اوليه هم نشده است چون خواسته‌هاي من برآورده نشده است.

خواسته‌هاي زيادي داريد؟

نه، ‌تنها خواسته من اين بوده که تيمي ببنديم تا خواسته هواداران رشتي برآورده شود. سپيدرود هواداران خوبي دارد که در هر بازي ورزشگاه را پر مي‌کنند. اين حق آنهاست که خوشحال و شاد باشند. من هم اگر موفق شدم تيم را قهرمان کنم به خاطر آنها بوده است. بنابراين بايد تيمي بسته شود در حد نام سپيدرود و هوادارانش تا در ليگ يک موفق عمل کند.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری