اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۹۸۷۶
قلعه‌نویی برای سومین بار هدایت تراکتورسازی را به عهده گرفت تا این بار شانس خود را برای قهرمان کردن این تیم تبریزی امتحان کند.
۰۸:۴۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-وقتی این خبر رسانه‌ای شد، همه می‌دانستند هیچ مربی به اندازه علیرضا منصوریان شانس نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد اما یک مساله وجود داشت و آن قرارداد پرویز مظلومی بود که تا یک فصل دیگر ادامه داشت. موضوع قرارداد 2 ساله را مظلومی در برنامه نود هم اعلام کرد و البته در این برنامه حرف‌هایی به زبان آورد که نشان می‌داد نتایجی که کسب کرده دور از انتظار نبوده.
چرا که اول فصل 3 خواسته از او داشتند که تقریبا همه آنها برآورده شد. 1- کسب سهمیه آسیا، 2- جوانگرایی و 3- آشتی هواداران با استقلال. همانطور که خود مظلومی هم گفت این 3 خواسته برآورده شد اما انگار نتیجه شهرآورد به راحتی نمی‌توانست از ذهن هواداران خارج شود. به هر ترتیب مسوولان باشگاه استقلال به سراغ گزینه‌های مورد نظر رفتند و از آنها برنامه خواستند. این در حالی بود که همه می‌دانستند گزینه اول و آخر باشگاه، علیرضا منصوریان است و حتی مدت‌ها قبل با او توافق نهایی را انجام دادند. همه منتظر بودند که سه‌شنبه یعنی بعد از صحبت‌های مظلومی در برنامه نود که نظرسنجی آن هم نشان می‌داد مظلومی دیگر محبوبیتی در تیم ندارد، علیرضا منصوریان به‌عنوان سرمربی انتخاب و معرفی شود اما این مساله انجام نشد و به روز بعد یعنی چهارشنبه موکول شد.
این اتفاق باعث شد خیلی‌ها فکر کنند شانس قلعه‌نویی برای حضور در استقلال افزایش پیدا کرده، چرا که این مربی در تراکتورسازی نتایج خوبی کسب کرد و توانست تراکتورسازی را از یک تیم پرنوسان و تقریبا ضعیف به یک تیم قدرتمند تبدیل کند اما صحبت‌های مقداد نجف‌نژاد رییس هیات مدیره باشگاه استقلال سه‌شنبه شب با رادیو ورزش نشان می‌داد که علیرضا منصوریان انتخاب شد.
البته ظاهرا خود قلعه‌نویی هم به این مساله پی برده بود که این فصل شانسی برای حضور در استقلال ندارد، به همین دلیل به دعوت سعید عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتور پاسخ مثبت داد و با او در یک رستوران قرار ملاقات گذاشت. در نهایت هم بعد از یکسری صحبت که در آن خواسته‌های امیر قلعه‌نویی مطرح شد، توافق صورت گرفت و قلعه‌نویی قراردادش را به مدت یک فصل دیگر با تراکتوری‌ها تمدید کرد. البته سرمربی تراکتورسازی پس از توافق نهایی با مسوولان این باشگاه لیست خرید خود را به مدیرعامل باشگاه داد تا هرچه زودتر برای خرید بازیکنان اقدام شود. باتوجه به جدایی بازیکنان زیادی از تیم تراکتورسازی که بیشتر آنها سرباز بودند، قلعه‌نویی 15 بازیکن را در لیست خرید خود قرار داده که از بین آنها 10 نفر باید جذب شوند. در این میان ظاهرا نام یکسری بازیکنان سرباز که خدمت سربازی‌شان تمام شده هم قرار دارد.
بازیکنانی مثل بختیار رحمانی، سینا عشوری، شجاع خلیل‌زاده و... اما باید دید در نهایت باشگاه‌های عشوری و شجاع چه تصمیمی در مورد آنها می‌گیرند. به جز این نفرات، ظاهرا نام محمد نوری کاپیتان سابق پرسپولیس و جاسم کرار هافبک میانی سابق استقلال هم به چشم می‌خورد اما نوری قبل از اینکه با پیشنهاد تراکتوری‌ها مواجه شود، به گسترش فولاد پیوست.
کرار دیگر گزینه‌ای است که مورد نظر گسترش فولاد قرار دارد اما بعید نیست که کمالوند از او بگذرد چرا که لیست بازیکنان خارجی گسترش دارد پر می‌شود. هر چند که او یک بازیکن آسیایی به حساب می‌آید. به هر حال با این برنامه‌ها و البته اردو در خارج از کشور که نیاز به موافقت ستاد کل نیروهای مسلح دارد، قلعه‌نویی برای سومین بار هدایت تراکتورسازی را به عهده گرفت تا این بار شانس خود را برای قهرمان کردن این تیم تبریزی امتحان کند.

عباسی: قلعه‌نویی فهرست 15 نفر
را به ما داد
سعید عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز درباره ادامه همکاری با امیر قلعه‌نویی می‌گوید: «با توجه به نداشتن زمان کافی ما در اسرع وقت بررسی‌های لازم را انجام دادیم و اولین گزینه ما امیر قلعه‌نویی بود که در جلسات متعدد برنامه‌های لازم را از او گرفتیم. پس از جمع‌بندی‌های نهایی قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم توسط مدیرعامل باشگاه انتخاب شد و مقرر شد صورتجلسه برای تصویب نهایی به هیات مدیره برسد. البته فصل گذشته با قلعه‌نویی قراردادی یک و نیم ساله امضا کرده بودیم و نیازی به تمدید قرارداد نداشتیم، فقط برای ادامه همکاری توافق نهایی صورت گرفت. با تصمیمی که گرفته شد و هیات مدیره با آن موافق بود، خواستیم تیم هرچه زودتر تمریناتش را آغاز کند و به همین دلیل از قلعه‌نویی درخواست کردم هرچه سریع‌تر برنامه‌ای که داده را اجرایی کند و نفراتی که خواسته را به باشگاه اعلام کند تا کار آغاز شود.»
عباسی درباره جذب محمد نوری کاپیتان پیشین پرسپولیس ادامه می‌دهد: «نوری جزو گزینه‌های مدنظر تراکتورسازی قرار دارد که وضعیتش باید در کمیته نقل ‌و انتقالات بررسی شود.»
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در رابطه با اینکه چه بازیکنانی در لیست خرید قلعه‌نویی قرار دارند، می‌گوید: «قلعه‌نویی در هر پست دو بازیکن را مدنظر قرار داده و لیستی 15 نفره به ما داده. جذب بازیکنان این لیست طبق اولویت صورت خواهد گرفت و باید 10 بازیکن از این 15 بازیکن را جذب کنیم.»
سعید عباسی در واکنش به این مساله که بازیکنان سرباز زیادی با پایان خدمت سربازی‌شان از تراکتورسازی جدا شدند و برای فصل جدید کدام بازیکنان سرباز به این تیم اضافه خواهند شد، ادامه می‌دهد: «بازیکنان سرباز را جدا کردیم و با آنها مذاکره خواهیم کرد و باید ستادکل نیروهای مسلح مجوز آنها را صادر کند.»
عباسی درباره شروع تمرینات این تیم و اردوی خارجی که بستگی به شرایط بازیکنان سرباز دارد، می‌گوید: «تمرینات پس از حل مساله بازیکنان سرباز آغاز می‌شود و اردوی خارجی ما هم علاوه بر نظر هیات مدیره، به ستاد کل نیروهای مسلح ارتباط دارد. با توجه به شرایط بازیکنان سرباز باید برای اردوی خارجی مجوز بگیریم.»
 
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری