اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۷۸۰۳
مالک سابق باشگاه ملوان انزلی گفت: لیگ برتر فوبتال ایران بدون تیم ملوان یعنی هیچ.
۱۶:۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
وانانیوز|

وانانیوز-سیروس محجوب در گفت‌وگویی، در مورد سقوط ملوان به لیگ یک، گفت: این خبر تلخ‌ترین خبر زندگی‌ام بود که شنیدم. ملوان خاص‌ترین هواداران ایران را دارد، آنها به تیمشان عشق می‌ورزند، هواداران ملوان حتی با هواداران تیم‌های پایتخت‌نشین هم قابل مقایسه نیستند. در انزلی که شهر کوچکی است، بازیکن و هوادار چشم در چشم هستند، شاید در تهران بازیکن 5 روز هوادار تیمش را نبیند.

وی افزود: داماش به لیگ دسته دو سقوط کرد و ملوان هم به لیگ یک. واقعا برای فوتبال پراستعداد گیلان تأسف می‌خورم. غم سقوط ملوان، غم سنگینی است. در دوره مدیریت من در ملوان انتقادهای زیادی مطرح می‌شد، برخی از انها درست بود و برخی هم ناجوانمردانه بود‌، اما هرچه که بود مدیریت در کنار تیم و هواداران حضور داشت و درنهایت با زحمت و تلاش بازیکنان، حمایت هواداران و مدیریت تیم در لیگ برتر باقی ماند. اکنون شاید همه فهمیده‌اند که مدیر یک باشگاه حتما نباید ورزشی یا فوتبالی باشد. مدیر برای فعالیت باید بستری را داشته باشد.

مالک اسبق باشگاه ملوان تصریح کرد: مالک و مدیر خصوصی برای گرفتن پول به فوتبال نمی‌آید، او می‌آید تا پول هم خرج کند. او احترام می‌خواهد، احترام از هواداران و مسئولان. در زمان مدیریت من فشارهای عجیب و غریبی وارد شد، شب بازی با نفت مسجدسلیمان، مسئولان اعلام کردند محجوب نباید باشد، مگر می‌شود مالک باشگاه در باشگاه نباشد، اگر من بد بودم، چرا من را آورده بودند؟ من می‌دانستم که دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند به ملوان ضربه بزند. در طول تاریخ لیگ برتر سابقه نداشته که تیمی 6 امتیاز از تیم سقوط‌کرده کم‌تر داشته باشد، اما در لیگ برتر بماند. این مسئله به غیراز شانس به عوامل دیگری ربط دارد و مدیریت در آن نقش مهمی دارد.

محجوب با اشاره به هزینه‌های فصل گذشته ملوان، گفت: فصل گذشته ما بین 7.5 تا 8 میلیارد تومان هزینه کردیم، با این حال نیم‌فصل 6 بازیکن جذب کردیم، همین فرزاد حاتمی که ملوان آن را از دست داد، ما در هفته یازدهم او را جذب کردیم. محمد آبشک را در هفته سیزدهم گرفتیم. با خواهش از قلعه‌نویی پژمان نوری را جذب کردم. بازیکن و هوادار در تیم تأثیرگذار هستند، متأسفانه سقوط ملوان در این فصل کاملا مشهود بود، زیرا ابزارهای بقا را نداشت. من به دوستان نزدیکم هم گفته بودم ملوان نمی‌تواند در لیگ برتر بماند. همان مدیرانی که فصل گذشته از من انتقاد می‌کردند، اکنون بروند و مصاحبه‌هایشان را بخوانند. نمی‌خواهد پاسخ من را بدهند، پاسخ خودشان و هواداران را بدهند.

وی افزود: ملوان امسال کاملا دست ورزشی‌ها بود، برخی از افراد هم سمت‌های سیاسی داشتند و هم سمت‌های ورزشی، اما درنهایت چه شد؟ ملوان سقوط کرد. برای یک باشگاه مدیر باید شبانه‌روز وقت بگذارد و مثل یک نوزاد به آن رسیدگی کند. من فصل گذشته 4-5 بار عذرخواهی کردم. اکنون هم به خاطر سقوط ملوان عذرخواهی می‌کنم، از وزیر ورزش، مدیران فوتبال می‌خواهم که شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران خصوصی در فوتبال مهیا کنند. عباسی اگر اکنون سیاه‌جامگان را با دست‌خالی می‌گرداند، کار بزرگی کرده، زنوزی هم در گسترش خوب کار کرده است. ما اگر 10 باشگاه خصوصی داشتیم، اکنون حتی در سطح فوتبال ملی دغدغه مالی نداشتیم.

مالک اسبق باشگاه ملوان، با توجه به وضعیت ملوان گفت: واقعا از سقوط این تیم ناراحتم، خودم را در غم هواداران ملوان شریک می‌دانم. ما فصل گذشته حتی بازیکنان خوبی را مثل حسین ماهینی، آرش افشین را در تیم نداشتیم، اما توانستیم در لیگ برتر بمانیم،‌امیدوارم استاندار گیلان و همچنین مدیرکل ورزش استان، جناب رهنما که فرد کارکشته و شریف و سالمی است، به فوتبال گیلان و ملوان بیشتر فکر کند. لیگ برتر بدون ملوان یعنی هیچ، هیچ. شرایط اکنون برای بازگشت به لیگ برتر بسیار سخت است، امیدوارم ملوان دوباره بتواند لیگ برتر بازگردد. در یک سال گذشته من هیچ حرفی نزدم، اما علیه من صحبت هم شد، با این حال اشکالی ندارد. من فقط از سقوط ملوان ناراحتم.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین