اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۵۷۹۳
دروازه بان برزیلی خوزستانی ها برای سومین بازی پیاپی دروازه خود را بسته نگه داشت تا حضور خود را در صدر جدول دروازه بان های حاضر در لیگ برتر به تثبیت برساند.
۱۳:۰۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
وانانیوز| وانانیوز-چهار دروازه بان در هفته بیست و هفتم موفق شدند دروازه خود را بسته نگه دارند، دو دروازه ایرانی و دو گلر خارجی در بازی های این هفته موفق بودند و آمار خود را در بین باقی گلرها بهبود بخشیدند.

 

با بررسی جدول ارزشمندترین دروازه بان های حاضر در لیگ برتر همراه باشید:

اول – فرناندو ده خسوس؛ استقلال خوزستان

گلر برزیلی خوزستانی ها در بازی این هفته هم موفق به کلین شیت شد، دروازه بانی که در دور برگشت رقابت ها توفیق چندانی نداشت در سه بازی اخیر خود با موفقیت بازی را به اتمام رساند. خسوس در حال حاضر با 15 بار بسته نگه داشتن دروازه خود، بیشترین کلین شیت را در بین گلرهای لیگ از آن خود کرد، او یکی از دو دروازه بانی است که در تمام بازی های لیگ به میدان رفته است و در 2430 دقیقه زمانی که در بازی ها حاضر بوده 13 بار دروازه خود را باز شده دید. میانگین زمانی گل های خورده خسوس 186.9 دقیقه است.

دوم – رشید مظاهری؛ ذوب آهن

گلر ذوبی ها که نیم فصلی رویایی را در لیگ امسال داشت در بازی های اخیر نتوانسته است دروازه خود را بسته نگه دارد، مظاهری که در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد فوق العاده ای داشته است و 4 بار دروازه خود را بسته نگه داشته است تعداد کلین شیت های خود را در لیگ برتر روی عدد 12 نگه داشته است. رشید که تنها در دو بازی به میدان نرفته است 21 بار دروازه خود را باز شده دیده است، او لقب پنالتی گیرترین دروازه بان لیگ برتر را با مهار 4 پنالتی یدک می کشد، رشید مظاهری هر 107 دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده می بیند.

سوم – علی رضا بیرانوند؛ نفت

دروازه بان سابقا مغضوب نفتی ها این روزها دروازه بان اصلی این تیم محسوب می شود، او که در میانه های نیم فصل اول نیمکت نشین شد که در 16 بازی برای تیمش به میدان رفته است 7 بار موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد، بیرانوند که در آخرین بازی تیم ملی نیز به میدان رفته است تاکنون 11 بار اسیر مهاجمان حریف شد و میانگین زمانی گل خوردن خود را به 126.8 دقیقه ارتقا داده است.

چهارم – سیدمهدی رحمتی؛ استقلال

گلر آبی ها پس از دربی عجیب و غریبی که پشت سر گذاشت در بازی برابر فولادی موفق شد یک بار دیگر دروازه خود ار بسته نگه دارد تا تعداد کلین شیت های خود را به 11 برساند تا یکی از دروازه بان هایی باشد که در این زمینه دو رقمی شده است، رحمتی که تاکنون در 23 بازی تیمش به میدان رفته است 18 بار دروازه خود را باز شده دید و هر 115 دقیقه یک بار تسلیم حریفان می شود.

پنجم – سوشا مکانی؛ پرسپولیس

گلر سرخ پوشان نیز به مانند همتای آبی پوش خود در بازی هفته بیست و هفتم موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد، مکانی که چند دیداری می شود بازهم به دروازه پرسپولیسی ها رسیده است در بازی های اخیر این تیم موفق شد عملکرد قابل توجهی ارائه دهد تا شاید بازهم بتواند به اردوی تیم ملی دعوت شود، سوشا که در 17 بازی برای پرسپولیسی ها به میدان رفته است 13 بار دروازه خود را باز شده دید و 8 بار نیز اقدام به کلین شیت کرده است. میانگین زمانی باز شدن دروازه سوشا نیز 115.3 دقیقه است.

دو گلر ثابت در بین 16 تیم

تنها دو دروازه تاکنون در تمام بازی های تیم شان به میدان رفته اند. فرناندو ده خسوس که یکی از عوامل موفقیت تیم عبداله ویسی محسوب می شود در 27 بازی تیمش به میدان رفته است، محمدرضا اخباری نیز در تمام بازی های تراکتورسازان در لیگ پانزدهم گلر مورد اعتماد قلعه نویی بوده و همه 2430 دقیقه بازی ها را در زمین حاضر بوده است.

5 کلین شیت در 8 بازی

تنها 5 دروازه بان توانستند در بازی های هفته بیست و هفتم دروازه خود را بسته نگه دارند، فرناندو ده خسوس، گئورگ گئورگیف، سیدمهدی رحمتی، سوشا مکانی و شهاب گردان، این پنج نفر بودند که با بازی های خود به بهبود آمارشان در لیگ پانزدهم پرداختند.

3 گلر 3 گله

سه دروازه بان نیز در بازی خود عملکرد موفقی نداشتند، مهرداد طهماسبی در بین فولادی ها بعد از سه کلین شیت پیاپی در بازی مهم هفته در برابر استقلال تهران سه بار دروازه خود را باز شده دید، محدرضا روشنگر در بازی تیم های پدیده و راه آهن این اتفاق برایش افتاد و حامد فلاح زاده نیز در انزلی و در بازی سایپا برابر ملوان طعم پذیرفتن سه گل را چشید.

توضیح جدول:

دروازه بانهایی که در بیش از 60 درصد بازی های تیم شان به بازی گرفته شده اند در جدول اصلی و باقی دروازه بان در جدول فرعی حضور دارند، بابت هر کلین شیت نیم امتیاز و هر مهار ضربه پنالتی یک امتیاز مثبت وارد کارنامه دروازه بان ها می شود. هر گل خورده نیز نیم امتیاز منفی برای هر دروازه بان به همراه دارد. البته فرناندو ده خسوس به دلیل دو پاس گل مستقیمی که برای هم بازیان خود ارسال کرده دو امتیاز دریافت کرده است.

 

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری