اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۶۷۳۴
پس از مشکلات دروازه پرسپولیس، هر روز نام جدیدی به عنوان دروازه‌بان جدید پرسپولیس بر سر زبان ها می افتد. آخرین نامی که در رسانه ها مطرح شده ایگناتی نستروف دروازه‌بان مطرح ازبکستانی است.
۱۳:۴۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-اگر پرسپولیس موفق به جذب علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی پوش نفت نشود، یکی از گزینه‌هایی که برای رسیدن به دروازه قرمزپوشان پایتخت به این تیم معرفی شده «ایگناتی نستروف» ازبک است که در صورت پیوستن به جمع سرخپوشان، به عنوان بازیکن آسیایی محسوب شده و نیازی به خروج یک بازیکن خارجی پرسپولیس نیست.

روز گذشته برخی رسانه ها از این دروازه بان ملی‌پوش ازبکستانی به عنوان یکی از گزینه‌های مد نظر باشگاه پرسپولیس نام بردند.

اما ایگناتی 32 ساله که متولد سمرقند است و احتمالا به زبان فارسی هم مسلط خواهد بود، در فصلی که گذشت چه عملکردی داشت و اصولا چه سابقه ای در تقابل با ایرانی ها داشته است؟

* دروازه بانی با 10 جام
ایگناتی در فصل اخیر لیگ برتر ازبکستان با لوکوموتیو تاشکند بعد از پاختاکور 75 امتیازی نایب قهرمان شد در شرایطی که تیمش 74 امتیاز گرفت اما از نظر تفاضل گل عملکردی بهتر از قهرمان رقابت‌ها داشت.
جالب اینکه پاختاکور قهرمان 23 مرتبه دروازه اش در برابر ضربات رقبا باز شد اما لوکوموتیو با استفاده از توانایی‌های ایگناتی و مامور اکرم‌اف در درون دروازه اش 22 گل در 30 بازی دریافت کرد.

گزینه ای که می تواند به عنوان بازیکن سهمیه آسیایی جذب پرسپولیس شود تاکنون در لیگ برتر ازبکستان به افتخارات زیادی دست پیدا کرده است. نستروف با تیم های سرشناس پاختاکور، بنیادکار و لوکوموتیو 10 عنوان ارزشمند را به کارنامه اش اضافه کرده است.

 این دروازه بان ملی‌پوش سه مرتبه در سالهای 2010، 2011 و 2013 قهرمان ازبکستان شده و البته سه مرتبه هم در سالهای 2012، 2014 و 2015 تا نایب قهرمانی لیگ برتر کشورش پیش رفته است.

ایگناتی سه بار هم جام حذفی فوتبال ازبکستان را به طور متوالی در سالهای 2012 تا 2014 بالای سر برده است.

دروازه بان ملی پوش ازبک ها برای تکمیل افتخارات داخلی خود در سال 2015 سوپرکاپ کشورش را هم همراه با لوکوموتیو برد تا به دهمین عنوان خود درفوتبال ازبکستان دست پیدا کند.

* 17 بازی،8 کلین شیت و 10 گل خورده
آمار ایگناتی در فصل اخیر لیگ برتر ازبکستان فوق العاده بود. دروازه‌بان اول لوکوموتیو طی 17 بازی 8 کلین شیت انجام داد و تنها 10 مرتبه تسلیم شد تا به طور متوسط هر 153 دقیقه یک بار دروازه اش باز شده باشد. این در شرایطی بود که مامور اکرم‌اف 33 ساله گلر دوم تیم لوکوموتیو هم در 13 دیدار برای این تیم به میدان رفت تا 12 گل دریافت کند.

نستروف در دیدار برابر دیناموسمرقند، قیزیلقوم (2بار) سوگدیانا، بنیادکار، نسف قرشی، بوکسورو، و مشعل کلین شیت داشت تا همه جوره سرمربی آذربایجانی تیم، وادیم آبراموف از عملکردش راضی باشد.

* 12 تقابل با ایرانی ها و12 گل خورده
ایگناتی نستروف تاکنون 4 مرتبه در رده ملی و 8 بار در لیگ قهرمانان آسیا برابر ایرانی ها قرار گرفته که نتیجه ثبت 4 کلین شیت و دریافت 12 گل بوده است.

اولین تقابل ملی این بازیکن با ایرانی ها شنبه 4 شهریورماه سال 88 بوجود آمد. در دیدار دوستانه ای که  به تساوی 0-0 انجامید. در دیدار 6 سال و 4 ماه و 6 روز قبل سید مهدی رحمتی دروازه بان تیم ایران بود و امیرقلعه نویی سرمربی آن.

ایگناتی بعد از آن با دو شکست در وقت های تلف شده برابر ایرانی ها روبرو شد و البته یک پیروزی عجیب که منجر به دوری مهدی رحمتی از تیم ملی ایران شد.

نستروف یکشنبه 14 خردادماه سال 91 پیش چشم هواداران ازبک روی حرکت دقیقه 93 محمدرضا خلعتبری مات شد تا ازبکستان در مرحله مقدماتی مسابقات انتخابی جام جهانی برزیل شکست بدی را پذیرا شود.

البته که ایگناتی و هم تیمی هایش چهارشنبه 24 آبان ماه با گل دقیقه 71 باکائف در استادیوم آزادی هم تلخی شکست خانگی خود در دور رفت مسابقات انتخابی را فراموش کردند و هم زمینه دوری گلر اول تیم ملی ایران از اردوها را فراهم کردند.از آن دیدار با حواشی بحث برانگیزش برای سید مهدی رحمتی دقیقا 3 سال و یک ماه و 27 روز می گذرد.

آخرین تقابل ایگناتی نستروف و تیم ملی ایران هم چند ماه پس از جام ملت های آسیا کلید خورد. پنجشنبه 21 خرداد ماه سال 1394 دیدار دوستانه دو تیم ایران و ازبکستان تا دقیقه 94 بدون گل دنبال می شد که تعویض طلایی کارلوس کی روش – مهدی ترابی – با حرکات انفرادی خود یک تنه مدافعان ازبک را به هم ریخت.

* کابوسی به نام خلعتبری
ایگناتی در رده باشگاهی 8 مرتبا با تیم های پاختاکور، بنیادکار و لوکوموتیو برابر تیم های ایرانی قرار گرفته که نتیجه قبول 4 شکست و رسیدن به 3 پیروزی بوده است.

ایگناتی اولین بار در سال 2009 همراه با پاختاکور در گروه A لیگ قهرمانان آسیا 2-0 و 2-1 از سد صبا گذشت. تک گل صبا را محمد نوری(5) در بازی شهر تاشکند وارد دروازه نستروف کرد.

نستروف در سال 2010 به ذوب آهن آماده و سرحال ایرانی رسید تا تلافی هر دو پیروزی قبلی اش برابر صبا در بیاید. ذوب آهن تیم فیلیپه اسکولاری و دروازه اش را در فولادشهر با محمد حسینی(38) محمد قاضی(54) و محمد رضا خلعتبری(80) به توپ بست. در بازی برگشت هم خلعتبری یک بار دیگر(29) به این دروازه بان گل زد تا تبدیل به کابوس ایرانی او شود.

سال 2011 پرسپولیس با نستروف روبرو شد. سه شنبه 16 فروردین ماه سال 1390 بازی دو تیم در تاشکند 0-0 تمام شد اما در دیدار برگشت هم بازی های ایگناتی سه گل زدند و تنها گل پرسپولیس میزبان را اشپیتیم آرفی وارد دروازه ایگناتی (87) کرد.

در رقابت‌های سال 2011 لیگ قهرمانان صعود بنیادکار به مرحله بعد عاملی شد تا این بار سپاهان با امیر قلعه نویی و دروازه بان سرشناسش سید مهدی رحمتی برابر نماینده ازبک ها صف آرایی کند. جالب اینکه انتقام شکست 3-1 پرسپولیس را قلعه نویی و شاگردانش از ایگناتی و بنیادکار گرفتند. چهارشنبه 31 فروردین ماه سال 90 یعنی 25 روز بعد از شکست پرسپولیس فابیو جانواریو(27)ابراهیم توره(32) و هادی عقیلی(69) دروازه نستروف را به توپ بستند در شرایطی حریف با دوردوویچ(57) یکی از گلهای خورده اش را جواب داد.

و اما آخرین تقابل نستروف با ایرانی ها که سه شنبه 15 شهریورماه سال جاری انجام پذیرفت. 8 ماه و 5 روز قبل فولاد در اهواز با گل دقیقه 89 بهمن جهان تیغ نستروف و لوکوموتیو را با هم شکست داد. هر چند که نه خودش در لیگ قهرمانان آسیا به جایی رسید و نه ازبک ها.

به این ترتیب ایگناتی نستروف طی 8 دیدار باشگاهی برابر ایرانی ها 10 گل خورد و 2 کلین شیت انجام داد تا در مجموع عملکردی قابل قبول از خود بر جای بگذارد.

شاید نکته قابل تامل در صورت پیوست احتمالی او به پرسپولیس تقابل سپاهان و ارتش سرخ در ایستگاه 18 لیگ برتر باشد . به عبارت واضح تر اگر ایگناتی به دروازه بان شماره یک قرمزها تبدیل شود آن وقت در اولین قدم با کابوس ایرانی خود محمد رضا خلعتبری روبرو خواهد شد که تا کنون 3 گل به او زده است.
منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین