اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۹۰۳۸
باشگاه نفت در حالی در 15 شهریور به شرکت پارس طلائیه برای مدت یک ماه داده شد که مبایعه‌نامه‌ای که بین هیأت واگذاری این باشگاه و شرکت متقاضی امضا شده بود به رؤیت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و سازمان لیگ، نرسیده است.
۱۷:۰۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| 15 شهریور سال جاری بود که مالکیت باشگاه نفت تهران از شرکت بهنام پیشروی کیش گرفته شد و شرکت پارس طلائیه که در زمینه امور نفتی فعالیت می‌کند عهده دار مالکیت این باشگاه شد اما با این تفاوت که مجوز فعالیت این شرکت یک ماهه بود و قرار شد پس از این یک ماه تعهداتی که مالکان جدید داده‌اند بررسی شود. در صورتی که آنها به تعهدات‌شان عمل کرده بودند این مجوز از یک ماه به یک سال تمدید می‌شد و از طرف دیگر اگر تعهدات برای این یک ماه انجام نمی‌شد مجوز فعالیت این شرکت نفتی باطل می‌شد.

از طرفی باشگاه نفت شاکیان زیادی دارد که در فدراسیون فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا شکایات خود را ثبت کردند. این موضوع باعث شده تا حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین دریافت مجوز حرفه‌ای این باشگاه با اما و اگر همراه باشد چرا که برای ثبت مجوز حرفه‌ای در سامانه AFC باید استادیوم محل بازی، زمین تمرین تیم بزرگسالان، استادیوم محل بازی و محل تمرین تیم‌های رده پایه، آکادمی، هیأت مدیره، مالکیت، مدیریت و بقیه موارد مشخص و مستند باشد تا بتوان با ثبت در این سامانه در نهایت مجوز حرفه‌ای را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کنیم. هر چند که تاریخ این کار 8 مهر ماه بود که با تلاش مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال این تاریخ تا 11 آبان تمدید شد وگرنه نفت تهران شانسی برای کسب مجوز حرفه‌ای نداشت چرا که زمانی برای اینکار باقی نمانده بود. از طرفی چندین بازیکن و مربی سابق این تیم شکایات متعددی از باشگاه نفت ثبت کرده‌اند. به طور مثال سانتوس برزیلی، نانگ کامرونی و ... در فیفا شکایات خود را به ثبت رساندند و برخی بازیکنان هم به کنفدراسیون فوتبال آسیا پناه بردند تا مطالبات‌شان را از نفت بگیرند که البته تا این لحظه موفق به انجام این کار نشدند.

با وجود تمدید 4 روزه مهلت یک ماهه مسئولان باشگاه نفت برای رسیدگی و مشخص کردن بدهی‌های مالیاتی و شخصی این باشگاه فعلا اقدام خاصی در این باره صورت نگرفته و در حالی که دیروز قرار بود کمیسیون ماده 5 اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص تعیین تکلیف مالکیت این باشگاه جلسه‌ای تشکیل دهد اما به دلیل نامه قاضی پرونده تا اطلاع ثانوی جلوی تکلیف مالکیت باشگاه نفت گرفته شد. این اقدام به دلیل شکایت شرکت بهنام پیشروی کیش مالک پیشین باشگاه نفت صورت گرفته و آنها از خریدار و فروشنده بازیکن نفت به عنوان فروش مال به غیر،‌ شکایت کردند و تا مشخص شدن ابعاد مختلف این پرونده قرار است جلوی نقل و انتقال و مالکیت باشگاه نفت، گرفته شود.از طرفی برای هیأت واگذاری این باشگاه و همچنین خریدار که شرکت پارس طلائیه است احضاریه‌ای از سوی دادگاه رفته که برخی به این احضاریه احترام گذاشته و به دیدار قاضی رفتند و برخی هم پاسخی به این احضاریه ندادند.

از طرفی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران زمانی که مجوز فعالیت یک ماهه به شرکت پارس طلائیه می‌داد 3 محور اساسی را برای مدیران این شرکت تعریف کرد تا اقدامات اساسی در این باره صورت بگیرد. اول؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان و مربیان نفت که 10 درصد به حساب بازیکنان پول واریز شد. دوم؛ پرداخت و تعیین تکلیف بخشی از دیون قبلی که این اتفاق رخ نداد به طوری که روز گذشته و پس از ادعای سرپرست تیم نفت مبنی بر پرداخت مطالبات بازیکنانی مثل بیرانوند، سیدجلال حسینی و وحید امیری این پرداخت، تکذیب شد تا مشخص شود که آنها نتوانسته‌اند مطالبات و دیون قبلی را بپردازند و یا حداقل در این مدت یک ماهه آن راتعیین تکلیف کنند. موضوع سوم هم حل مشکل مالیاتی بود که رقم آن در حدود 9 میلیارد و 600 میلیون تومان است که البته بخش عمده‌ای از این بدهی بابت جریمه‌هایی است که در این سال‌ها روی هم انباشته شده است. این موضوع باعث شده برخی مدیران سابق باشگاه و همچنین برخی معاونین این وزارتخانه ممنوع‌الخروج شوند که البته مسئولان نفت طلائیه مدعی شدند که مشکل مالیاتی را حل کردند اما ظاهرا این موضوع به صورت ریشه‌ای حل نشده و بیشتر تعهد داده شده تا این دیون پرداخت شود.

موضوعی در این باره وجود دارد و آن اینکه پروانه فعالیت یک ماهه در حالی به شرکت پارس طلائیه برای مالکیت باشگاه نفت، داده شده که بیع‌نامه و توافق‌نامه‌ای بین هیأت واگذاری این باشگاه و شرکت پارس طلائیه به امضا رسیده که در اقدامی عجیب به رؤیت سازمان لیگ و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، این بیع‌نامه، نرسیده است و مشخص نیست اداره ورزش و جوانان استان تهران چطور بدون رؤیت این بیع‌نامه پروانه فعالیت برای شرکت پارس طلائیه و فعالیت در باشگاه نفت برای این شرکت صادر کرده است. این در حالی است که رضا گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در تاریخ 11 مهر سال جاری نامه‌ای خطاب به جهانیان نوشته و از او خواستار بیع‌نامه، مدارک مفاصا حساب مالیاتی، اقدامات انجام شده در خصوص تسویه دیون بازیکنان، کادر فنی و روند تأدیه سایر دیون مرتبط و هر گونه مستند مأخوذه از مبادی ذیربط دایر بر تجویز فعالیت، شده است. همچنین سعید فتاحی عنوان کرده بود که ما مبایعه‌ نامه را از مسئولان پارس طلائیه خواسته‌ایم اما به ما داده نشده است و به نظر می‌رسد به همین دلیل بود که کارت مربیگری علی کریمی و برخی از بازیکنان تیم نفت، با نام نفت تهران صادر شد نه نفت طلائیه. چرا که سازمان لیگ این نام را به رسمیت نشناخته بود.

به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقات رخ داده شانس شرکت پارس طلائیه برای ادامه فعالیت در باشگاه نفت به حداقل برسد چرا که آنها نتوانسته‌اند به صورت کامل به تعهداتی که برای در اختیار گرفتن باشگاه نفت داده بودند، جامه عمل بپوشانند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: نفت تهران
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری