اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۶۳۴۳
با انتشار نامه فیفا درباره محرومیت طارمی و باشگاه پرسپولیس از ورود به نقل و انتقالات زمستان 96 و تابستان 97، پرده سُست جایگاه بالای جدولی پرسپولیس هم افتاد.
۱۸:۵۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶
وانانیوز| تا وقتی استقلال نتایج ضعیفی در فصل جاری لیگ برتر کسب می کرد و در نقطه مقابل پرسپولیس سر بر آسمان فوتبال ایران در کشور و قاره آسیا می سایید، طرفداران دو تیم یک کری مشترک برای هم می خواندند. آبی ها مثل همیشه به دو ستاره آسیایی شان می بالیدند و در عوض ضعف مدیریت در انتخاب کادر فنی قابل اعتنا را عامل بدبیاری های تیم شان می دانستند. پرسپولیسی ها نیز به مدیریت باشگاه شان می بالیدند و شش گل العین به استقلال را در بوق می کردند!

استقلال در این مدت به شدت از لحاظ مدیریتی زیر سئوال رفته و به ویژه با اتفاقاتی که در برنامه نود هفته پیش رخ داد انبوهی از مصاحبه های تأسف بار استقلالی ها را با خود همراه دید. موجی از انتقادها بابت 7 بازی و 2 گل زده و تنها 5 امتیاز به راه افتاد و قعرنشینی تیم در جدول این غمنامه را برای طرفدارانش تکمیل کرد تا وزارت ورزش به خود آمده و داورزنی سینه جلو داده و بگوید:«اوضاع استقلال را رصد می کنیم!».

در حالی که کارمندان وزیر در حال رصد کردن(!) اوضاع باشگاه استقلال بودند خبر اهمال کاری بزرگ دیگری که این بار منجر به آبروریزی در سطح بین المللی شده بود روی خط خبری رفت! محرومیت 4 ماهه مهدی طارمی و جریمه 4 میلیاردی پرسپولیس، به اضافه بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی و تابستانی پیش رو مثل بمب مهیبی در آستانه بازی این تیم با الهلال صدا کرد!

به گزارش مشرق، آنهایی که تا دیروز مدیریت باشگاه پرسپولیس را بی نقص و کارآمد توصیف می کردند و در قیاس با اعضای "عشق مصاحبه" همین هیأت در استقلال، مدیران قرمز را افرادی کم حرف و مرد عمل(!) می دانستند، متوجه شدند سال قبل چه اشتباهاتی درباره جذب دوباره مهدی طارمی صورت گرفته است! استخدام کردن بازیکنی که هنوز قراردادش با باشگاه ترکیه ای را بطور کامل فسخ نکرده بود اشتباه کمی نیست. در نقطه مقابل بررسی این موضوع هم کار دشواری نبود.

-موضوع گم شدن رقم یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی که حسین هدایتی مدعی است بابت فسخ قرارداد به پرسپولیس داده کم است؟

-وخامت اوضاع پرونده مهدی طارمی آنقدر بوده که برانکو بگوید:«مهدی شانس آورد بیشتر از 4 ماه محروم نشد».

-البته در پرسپولیس اتفاقات عجیب دیگری هم رخ داده که در سایه قهرمانی فصل قبل و درخشش این تیم در آسیا کمتر به چشم آمده است. نمونه بارز آن نیز به خدمت گیری اوکراینی های این تیم در فصل قبل بود!

پیش از آن هم شاهکاری دیگر در دوران مدیرعاملی سردار رویانیان مدیر قبلی پرسپولیس درباره استخدام ژوزه در این باشگاه اتفاق افتاد و پرسپولیس را درگیر یک بدهی 8 میلیاردی کرد که تا چند وقت پیش پرسپولیسی ها به دنبال جور کردن مبلغ جریمه این مربی پرتغالی بودند!

البته پس از آن نیز مدیرعامل بعدی که سیاسی نام داشت سر از زندان اوین درآورد و یک شاهکار دیگر را در کارنامه مدیران باشگاه برجای گذاشت.

آنچه در یک نگاه سطحی به دو باشگاه بزرگ پایتخت و پرطرفدار ایران نمایان می سازد، این است که استقلال و پرسپولیس به شدت از نظر مدیریتی دچار ضعف هستند و در حال حاضر تنها تفاوت این دو تیم جایگاه شان در جدول رده بندیست. این نیز تنها به خاطر تفاوت سرمربیان این دو تیم بود. برانکو ایوانکویچ که در دوره مدیریت نژادفلاح به پرسپولیس آمد پس از اتفاقات تلخی که برای کاپیتان فقید این تیم(هادی نوروزی) رخ داد با یاری شرایط انگیزشی و غیره به توفیقات دو فصل اخیر (نایب قهرمانی و سپس قهرمانی) دست پیدا کردند! وگرنه در بحث مدیریت هزینه و اجرایی هر دو باشگاه در یک جهت و با یک سرعت در حرکت هستند. متأسفانه با دنبال کردن حلقه های زنجیر مدیریتی در این دو باشگاه به اتفاقات مشابه بیشماری برمی خوریم که هیچ یک درسی برای مدیر بعدی نبوده است!

کما اینکه همین حالا AFC بابت روشن نبودن وضعیت بدهی های این دو باشگاه پس از مهلت تعیین شده(8 مهر) مجوز حرفه ای هر دو تیم را باطل می کند!

بی گمان اگر یکی از این همه اتفاقات مفتضحانه در مجموعه ای در هر نقطه این دنیا رخ می داد اولین کسی که استعفا می کرد مدیرعامل آن بود اما در ایران عزیز! همواره مدیران آخرین نفری هستند که به این موضوع(کناره گیری) فکر می کنند و بر خلاف انتظار، به طرفداران تیم وعده می دهند که چنین می کنیم و چنان خواهد شد...!!

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین