اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۵۷۲۴
یک کارشناس داوری گفت:خطای پنالتی روزبه چشمی و گل آفسايد نژادمهدی تمام تلاش تيم داوري را برباد داد.
۱۸:۰۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| سیدرضا غیاثی در گفت و گویی در مورد نحوه قضاوت تیم داوری بازی استقلال و ذوب آهن گفت:داورپیام حیدری کمکها محمد رضا ابولفضلی ومهدی عالیقدر داور چهارم وحیدکاظمی این بازی را قضاوت کردند. درنیمه اول یک قضاوت روان وکم اشتباه رااز تیم داوری شاهد بودیم دراین نیمه داور می توانست به غفوری به علت دخالت درداوری واعتراض به تصمیمات داور وبه چشمی برای خطا روی حریف بهنگام حمله موثر اخطاردهد.

غیاثی تصریح کرد: متاسفانه درنیمه دوم دو اشتباه اثرگذار از کمک داور دوم و شخص داور طومار قضاوت تیم داوری را درهم پیچید. پیام حیدری در دقیقه ٦٨ بازی باید خطای هل دادن با دست چپ روزبه چشمی روی شریفات را در داخل محوطه جریمه استقلال پنالتی اعلام می کرد که اعتقادی به خطا نداشت. شاید در آن لحظه داور در فکر پنالتی هایی افتاده بود که شریفات در طول سال های فوتبالش با شبیه سازی خطا از دیگر داوران گرفته است.

وی افزود: در دقیقه ٧٢ بعداز اعلام یک ضربه آزاد از سوی داور بر علیه تیم استقلال که در پشت محوطه جریمه به درستی اعلام کرده بود ضربه خطا از سوی یکی از بازیکنان تیم ذوب آهن روی محوطه ٦متری فرستاده شد. به هنگام ضربه زدن بازیکن پاس دهنده توپ نژادمهدی مهاجم تیم ذوب آهن که حدود یک بدن جلوتر از مدافعان استقلال در وضعیت آفساید جایگیری کرده بود و در وضعیت آفساید قرار داشت توپ را باروی پا وارد دروازه استقلال کرد این گل یقینا آفساید بود. تا اینجای کار بنده به هر دو تیم حق می دهم که تصمیمات تیم داوری را در این دو صحنه اشتباه بدانند.

این کارشناس داوری فوتبال اظهار داشت: داور در طول بازی به سه بازیکن از دو تیم اخطارداد که درست بود ضمن آنکه داور در پایان نیمه اول و به هنگام رفتن تیم ها به سوی رختکن مک درموت دستیار منصوریان را به دلیل اهانت به امیر قلعه نوعی از بازی اخراج کرد که این تصمیم موردقبول مک درموت واقع نشد و او در شروع بازی مجددا روی نیمکت ذخیره های استقلال حضور یافت. متاسفانه این امر از چشم مچ کمشنر بازی و رئیس هیت فوتبال تهران برگزار کننده بازی پنهان ماند اما تیم داوری خیلی زود متوجه حضور او در روی نیمکت شد و داور مجدداً او را از بازی اخراج کرد. جالب بود به هنگام اخراج مجدد او از بازی امیر قلعه نوعی با صدای بلند داور را صدا می زد «آقای حیدری ، آقای حیدری، بذار او روی نیمکت بشینه» که صدای او به وضوح توسط میکروفون کنار زمین فوتبال برتر دریافت و پخش شد. مک درموت با اخراج از این بازی مسابقه هفته بعد تیم استقلال در مقابل تیم سپیدرود را از دست داد و نمی تواند تیمش را از روی نیمکت هدایت کند. اگر داور به روزبه چشمی در نیمه اول اخطارداده بود او بهنگام دریافت اخطار در نیمه دوم به علت دوکارته شدن باید از بازی اخراج می شد.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین