اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۵۶۵۱
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان، گفت: همیشه در ناکامی‌های استقلال مرا متهم کرده‌اند، لابد اکنون هم من مقصر ناکامی استقلال هستم!
۰۳:۰۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز|  امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از تساوی یک بر یک تیمش مقابل ذوب آهن در هفته هفتم لیگ برتر، گفت: اعتقاد دارم یک فوتبال خوب همه دیدند. به این بازیکنان خدا قوت و خسته نباشید می‌گویم. اگر عدالت فوتبال انجام می‌شد با اختلاف سه یا چهار گل باید برنده می‌شدیم.

وی در ادامه عنوان کرد: استقلال فوتبال خوبی را بازی کرد. توپ‌هایی وارد دروازه نمی‌شد که بالای ۹۰ درصد احتمال گل داشت. خدا را شکر که بازی خوبی بود و با این همه موقعیت شانس آوردیم شکست نخوردیم. به منصوریان و کادر فنی‌اش با وجود اینکه در یک شب خاص قرار داشتند، خسته‌نباشید می‌گویم. همه از بازی لذت بردند. امیدوارم من اشتباه کرده باشم اما یک پنالتی و یک تک به تک طلب داریم. در صحنه پنالتی دو بار خطا شد که یک بار خارج از محوطه و یک بار داخل محوطه بود. داور نباید به وضعیت جوی کاری داشته باشد. او باید خطا را اعلام کند. امیدوارم من اشتباه کرده باشم. در یک صحنه تک به تک هم نمی‌دانم چرا کمک‌داور پرچم زد که می‌گفتند انگار پرچم افتاده که من هم تعجب کردم. به خانواده استقلال و ذوب‌آهن تبریک می‌گویم چراکه هر دو تیم شرایط خاصی داشتند و یک فوتبال زیبا را مشاهده کردیم. حداقل درون زمین شرایط این‌طور بود. امیدوارم این زیبایی‌ها در فوتبال ادامه داشته باشد. 

سرمربی استقلال د رمورد اینکه با وجود اینکه توقف استقلال هواداران این تیم او را مورد تشویق قرار دادند، گفت: اعتقاد من این است که هواداران مالکان اصلی استقلال هستند. تیم‌هایی مانند راه‌آهن، شاهین، بانک ملی، هما، تهرانجوان، دارایی و... بودند که در مقطعی از فوتبال ایران خیلی تأثیرگذار بودند اما آنها چون پشتوانه جمعیت نداشتند، الان در فوتبال نیستند. البته سیاست‌های غلط بعد از انقلاب هم در این امر دخیل بود. اعتقاد من این است که هواداران سرمایه هستند، خوشحالم دوباره هواداران را دیدم، اگر وقتی آنها من را تشویق کردند عکس‌العملی نشان ندادم به این خاطر است که می‌دانستم با فرهنگ هفتاد و خرده‌ای سال استقلال بازی کرده‌اند. خدا لعنت کند افرادی را که این وضعیت را در استقلال به وجود آوردند. تاج سابق و استقلال همیشه تیمی اخلاق‌مدار بوده است. هواداران این تیم چه آنهایی که به ورزشگاه می‌آمدند و چه آنها که در خانه می‌ماندند اخلاق را رعایت می‌کردند. یک روز مشخص می‌شود چه کسانی این کار را کردند. امروز فضای استقلالی‌ بود، وظیفه من بود سمت هواداران بروم.

قلعه‌نویی تاکید کرد: با استقلال خاطرات بسیار خوبی دارم. با این تیم قهرمان آسیا شدم، تیم دسته ۳ رفت و بعد از ۱۱ ماه آمدم کنارشان ایستادم، در شرایطی که تیم سیزدهم و نهم جدول بود کنارش ماندم. در بدترین شرایط کنارش بودم. موقعی که به سمت هواداران نرفتم به خاطر این بود که شرایط باشگاه از لحاظ اخلاقی به این شکل نشود. متأسفانه این اتفاق افتاد. جا دارد این بازی خوب در نیمه دوم را به هواداران ذوب‌آهن تقدیم کنم. هم تیم و هم هوادارانش با اخلاق هستند، ۱۰۰ یا ۵۰ نفر بودند فرقی نمی‌کند، آنها از تیمشان حمایت کردند. این بازی خوب را به هواداران تقدیم می‌کنم.

قلعه‌نویی در حالی که خواهان سوال کردن در مورد ذوب آهن بود و مدیررسانه‌ای ذوب آهن نیز اظهار داشت که این کم‌لطفی به باشگاه بزرگی مثل ذوب‌آهن که تمرکزها روی استقلال است و از سرمربی تیم اصفهانی در مورد استقلال صحبت می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته می‌شود علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال می‌شود و از آنجایی که به او خیلی علاقه دارد به عنوان سرمربی جدید استقلال در فصل آینده انتخاب خواهد شد، گفت:‌فتح‌الله ‌زاده آنطور که شما می‌گویید به من علاقه‌ای ندارد. او برای مجموعه استقلال زحمت کشیده است اما من به همه مقدسات و این ماه عزیز قسم می‌خورم که تمام فکر و ذهنم روی ذوب ‌آهن است.  مربی پروازی نیستم قسم می‌خورم در زندگی‌ام به یک بازیکن و مربی و لیدر زنگ نزدم، عاشق کار کردن هستم، بعد از تیم ملی به مس کرمان و بعد از استقلال به ملوان رفتم که از بهترین دوره کاری من است. تمام فکرم، ذهنم روی ذوب‌آهن است این بازیکنان با نظر من بسته شدند و کم‌ لطفی است که فکر آدم جای دیگری باشد.

وی افزود: در این مدت به من کم لطفی شده است و می‌گویند قلعه‌نویی از استقلال بازیکن برده است کی این کار را کردم؟ سال اولی که به سپاهان رفتم بازیکن بردم، خسرو حیدری قصد داشت به استیل‌آذین برود که با توصیه دوستان به سپاهان آمد. مهدی کیانی شاهد است او با من تماس گرفت و سوال پرسید که چه کند؟ من هم گفتم باید در تبریز بماند و تاریخ‌ساز مردم خوب تبریز شود، اگر امیرحسین صادقی را به تراکتورسازی بردم به این خاطر است که او را از این تیم بیرون کردند. صادقی را نخواستند و مجید عرب برادر بزرگم تماس گرفت و خواهش کرد او را به تراکتورسازی ببرم. افتخارم جام‌هایی نیست که آوردم، افتخارم این است که استقلال را در شرایط بد تنها نگذاشتم فتح‌الله‌زاده هم آنچنان  که شما می‌گویید به من علاقه ندارد. البته هر وقت او یک آلبالو‌پلو به من بدهد می‌فهمم بار دیگر علاقه‌مند شده است. خودش می‌داند چه می‌گویم چند وقتی است که به ما آلبالوپلو نداده است (باخنده). 

سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که استقلال بعد از سال آخر حضورش در این تیم دیگر حال و روز خوبی نداشته است، اظهار داشت:‌ حتما مقصر من هستم، قدیم‌ها یک دیوار هم خراب می‌شد می‌گفتند تقصیرقلعه‌نویی است، به شما ارادت دارم اول از لحاظ فنی پاسخ شما را بدهم؛ تیم بزررگی مثل منچستر یونایتد بعد از رفتن فرگوسن دیگر آن روند رو به جلو را ندارد، حرف‌های من در مورد استقلال به یک صحتش ثابت می‌شود. یک روزی دست استقلال رو می‌شود که چرا در سال آخر نتیجه نگرفتیم، خیلی زود این اتفاق می‌افتد. مجموعه با ماه‌ها تلاش استقلال را به رتبه 55 جهان رساند.  دوستان من با یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمپ را ساختند. چه کسی می‌گوید من را دوست دارد از یک میلیارد و 200 قراردادم 200 میلیون دادند که 270 میلیون آن را مالیات دادم. استقلال را سوم آسیا کردم، در نیم‌فصل گفتم محسن مسلمان و کاوه رضایی  و بابک حاتمی را می‌خواهم بازیکن که نگرفتند هیچ آندرانیک تیموریان را هم دادند رفت. سیامک قلیچ‌خانی شاهد زنده است بعد از بازی با نفت آندرانیک تیموریان پیش من آمد گفت به روح پدرم و عیسی مسیح قسم حرف‌هایی که زدم منظورم او نیست پولم را دادند رفتم دیوار کوتاه‌تر از قلعه‌نویی نداشتند، من اصول و چارچوب دارم.به نظر من یک دقیقه ماندن بهتر از حضور با ذلت است. به کسی در چارچوبم باج نمی‌دادم البته برای این کار هزینه دادم و گاهی فحش خوردم اما باز اصولم را زیر پا نگذاشتم. اگر یکسری بی‌معرفتی‌ها نبود ما همان دوسال هم نتیجه می‌گرفتیم.

وی در ادامه تأکید کرد: یک روز رامین همتی حقیقتی را بعد از بازی با فولاد که یک بر سه بردیم و در اینجا سه بر یک به تراکتورسازی باختیم می‌گوید، اگر آرش برهانی خودش خواست این مسئله را می‌گوید. سال بعد از آن هم 13 بازی از حریفان پیش بودیم اما سه چهار بازیکن آن 13 بازی را چیز کردند؟ فوتبالی که تیم با کمترین امکانات 55 جهان شد این بود که حتی در آن زمان فکر کنم از آژاکس و میلان هم بالاتر بودیم. در نهایت هم شرایط این طور می‌شود. اعتقاد دارم که هواداران استقلال خاص هستند. آنها اگر اعتراضی هم دارند روی اصول است. علیرضا منصوریان برای استقلال زحمت کشیده است، خودم او را به استقلال آوردم و هر کسی اگر چنین حرفی زد دروغ می‌گوید. او را از پارس‌خودرو در شرایطی که در شهرداری کار می‌کردم به استقلال آوردم. از عمو نصیر هم که سرمربی ما بود هم تشکر می‌کنم و با توجه به اینکه کاپیتان تیم بودم حرفم را پذیرفت. منصوریان جوانی‌اش را برای استقلال گذاشت یعنی او نمی‌خواهد استقلال نتیجه بگیرد؟! قطعا اینطور است. او به دنبال موفقیت تیم است. او وقت می‌گذارد و برنامه‌ریزی می‌کند اما گاهی هر کاری کنی نمی‌شود. مگر برای منچستر یونایتد اتفاق نیفتاد. تیم‌های میلان و اینترمیلان دو دهه قبل هر جامی وجود داشت درو می‌کردند اما الان چه شرطی دارند؟ نباید سرمایه‌ها و قداست‌ها را بشکنیم. خدا لعنت کند برنامه‌ایی را که قداست‌ها را شکاند، نخندید باید گریه کرد. از روزی که امیرعابدینی را روبه‌روی بازیکن قرار داد فوتبال ایران مُرد. عوامل آنها اینجا هستند و به چشمان من نگاه می‌کنند. حرفم را می‌زنم آنها باعث شدند بی‌احترامی‌ها وارد فوتبال شود و این کار را به خاطر منافعشان کردند. پرونده‌هایشان یک روز در می‌آید که چه رفتارهایی شده و چه پول‌هایی گرفتند که فلانی را حمایت کنند و حسن و حسین را بزنند. در همه جای دنیا گاهی نتیجه حاصل نمی‌شود اما سرمایه‌سوزی نکنید.افرادی که برای استقلال،‌ذوب‌آهن، پرسپولیس و ... زحمت کشیدند را نسوزانید اگر هم اعتراض دارید قداست‌ها را نشکنید. استقلال یک تیم مردمی است ان‌شاءالله به شرایط ایده‌آلش باز گردد. هواداران استقلال به من هم فحش دادند اما آنها هنوز هم در دنیا جزء بهترین‌ها هستند.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد اینکه بحث فوتبال مدرن و سنتی مطرح شده است  و در اصفهان دو قطب فوتبال سنتی قطب فوتبال مدرن را داریم گفت: منظورتان از بخش سنتی چه کسی است؟ واضح بگویید. 

آن خبرنگار اعلام کرد:‌بخش سنتی را قلعه‌نویی دنبال می‌کند، که سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ تصریح کرد: خدا کند همه سنتی باشند و تیم‌ها را 55 جهان کنند و همه رکوردها را بزنند. چند سال طول می‌کشد که یک رکورد سنتی شکسته شود. چقدر زمان می‌برد کسی رکورد من را بشکند؟ باید فاتحه آن علم را خواند که مربی سنتی رکوردها را می‌زند. در آسیا چند مربی بزرگ را بردم، مگر استقلال را سوم آسیا نکردم و به جمع هشتم تیم  نرساندم؟ مگر برای اولین بار تراکتورسازی از گروهش در آسیا با من صعود نکرد؟ این چه سنتی است که می‌تواند علم را شکست دهد؟

وی در پاسخ دوباره آن خبرنگار که واژه سنتی معنای بدی ندارد، گفت: سنت چیز خوبی است که متأسفانه 37 ـ 38 است مخصوصا در 10 سال اخیر نابود شده است.

قلعه‌نویی در رابطه با اینکه به نظر می‌رسد استقلال به شرایطی رسیده نیاز به مربی خارجی دارد و هواداران این مسئله را با صدای بلند فریاد می‌زنند و حتی به حضور قلعه‌نویی پرافتخار راضی نیستند، اظهار داشت: اعتقاد دارم اهل فن باید تصمیم‌گیری کند. اگر به نتیجه‌ برسند که مربی خارجی می‌تواند به تیم کمک کند چه ایرادی دارد ولی به ایرانی بودن خودتان افتخار کنید. ایرانی نژاد بزرگی است اگر بستر در این 37 ـ 38 سال فراهم بود .

وی ادامه داد: ما در همه مسائل جزو 20 کشور برتر جهان هستیم. متأسفانه یکسری خودفروخته نوکر چشم‌ آبی‌ها هستند، نوکری کردن اشکال هست اما اینکه ایرانی را زیر سوال ببریم ایراد است. در دنیا اگر بگردید متوجه می‌شوید یک عده هستند که چون فضا فراهم نبوده به خارج رفتند و چه کارهایی کردند. باید  به خودمان اعتقاد داشته باشیم. ایرانی‌ها از نظر هوش، تیپ و قیافه جزو 10 تای اول جهان هستند. مربی خارجی هم بیاورند انشاالله جواب دهد. می‌گویند من سنتی هستم بالاترین مدرک مربیگری چست؟ مدرک حرفه‌ای است؟ من این دوره را گذراندم هر دوره‌ای لازم بوده گذرانده‌ام، با چند مربی کار کرده‌ام. همکاران خوبی کنارم هست چطور یک مربی سنتی تاریخ گل زده و امتیاز را می‌شکند. همه این مسائل اتفاقی است اگر مربی خارجی این کار را بکند علم نام می‌گیرد و این کار را مربی ایرانی انجام دهد سنتی لقب می‌گیرد، دنیا دهکده جهانی شده است به جای اینکه دنبال این صحبت‌ها برویم از مسئولان بخواهیم زیرساخت‌ها را درست کنند به غیر از زمین آزادی چمن در حد بازیکن ایرانی نداریم. اگر ارتباط نباشد فایده ندارد، خودم از مربیان بزرگ خیلی چیزها یاد گرفتم، با مربیان خارجی کار کردم یکی از آنها استانکو بود که همیشه از آن ممنون هستم. در ایران هم از ناصر ابراهیمی چیزهایی یاد گرفتم، علم خوب است اما یک عده آقایان که می‌خواهند خودشان را به چشم‌ آبی‌ها بفروشند برای بزرگ کردن آنها ایرانی را می‌زنند. یک مثال بزنم داورزنی رئیس فدراسیون والیبال اعتقاد به مربی خارجی دارد اما مربی ایرانی را خراب نمی‌کند ولی آقایانی هستند که بعدها مشخص می‌شود چه کارهایی کردند و برای بالا بردن مربیان خارجی ایرانی‌ها را زده‌اند. 

انتهای پیام/ر
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین