اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۵۶۰۱
مشاور اجرایی باشگاه نفت آبادان نسبت به اظهارات سیروس پورموسوی سرمربی فولاد موضع‌گیری کرد.
۲۳:۱۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز|  پس از اعتراض‌هایی که مسئولان باشگاه نفت آبادان به داوری‌های لیگ برتر انجام دادند، سیروس پورموسوی سرمربی فولاد در آستانه بازی دربی خوزستان طی مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرد که داور مسابقه تحت تاثیر بیانیه‌ نفتی ها قرار نگیرد. این ادعا با واکنش نفت آبادان مواجه شده است.

مهران فرقانی، مشاور اجرایی باشگاه نفت آبادان در واکنش به اظهارات پورموسوی به خبرنگار "ورزش سه" گفت: «ما هرگز هدفمان این نبوده که داوری را تحت تاثیر خودمان قرار دهیم و بیشترین آسیب‌ها را از داوری خوردیم. داوران در 5 مسابقه ما اشتباهات تاثیرگذاری داشتند. این در حالی است که تیم ما در گرمای 55 درجه تمرین می‌کند و از طرفی تمام زندگی مردم آبادان، تیم صنعت نفت است؛ به همین خاطر تمام خواسته ما این است که داورانی برای بازی‌هایمان انتخاب شوند که حساسیت مردم روی تیم را بدانند و کمترین اشتباه را داشته باشند. 

وی ادامه داد: فکر می‌کنم آقای پورموسوی باید تمرکزش را به جای این حرف‌ها روی تیم خودش بگذارد. ما دنبال این نیستیم که داور را تحت تاثیر قرار دهیم. تیم مان به اندازه کافی قدرتمند است و نیازی به حساس کردن بازی برای داور نداریم. ما نگران هستیم که زحمات مان به باد نرود و این موضوع ارتباطی به پورموسوی و باشگاه فولاد خوزستان پیدا نمی‌کند.

مشاور اجرایی باشگاه نفت همچنین گفت: قصد ما این است که ساز و کاری در فدراسیون تعریف شود تا همانقدر که بازی‌های پخش زنده برای داوران حساس است، به دیگر مسابقات نیز نگاه بهتری داشته باشند. داوری که اشتباه می‌کند مثل بازیکنی که کارت قرمز می‌گیرد، باید مورد مواخذه قرار بگیرد. باید کاری شود تا اشتباهات داوری در هر بازی کمتر شود. 

فرقانی افزود: اتفاق دیگری که در بحث داوری‌ها رخ داده، این است که داوران اشتباهات خود را نمی‌پذیرند. خوشبختانه اکنون اکثر داوران ما افراد تحصیلکرده و باسواد هستند ولی نمی‌شود با آنها حرف زد و از عملکردشان انتقاد کرد. درست است که مراقبت از امنیت داور وظیفه فدراسیون است اما قرار نیست داور سیاستی داشته باشد که مقابل هر حرفی موضع بگیرد. الان اصلا نمی‌شود با داوران حرف زد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: الان شما می‌دانید که فغانی یکی از بهترین داوران فوتبال جهان است اما فدراسیون به خاطر حساسیت‌های موجود چند سال است او را به تبریز نمی‌فرستد. این به معنای آن نیست که فغانی داور ضعیفی است. در این شرایط برای ما سوال است که چرا سیدعلی که در بازی نفت و پدیده سال گذشته اشتباه داشت و 5 هفته هم محروم شد، دوباره برای بازی این هفته ما انتخاب شده است. این شرایط نگران کننده است. 

فرقانی در پایان افزود: ما به هواداران آبادانی افتخار می‌کنیم. برای ما تفاوتی نمی‌کند که هوادار پولدار باشد یا خیر. باعث خوشحالی است که مردم آبادان بازی‌های ما را در ورزشگاه تماشا کنند. به همین خاطر بازی نفت با فولاد را رایگان کردیم تا همه اقشار بتوانند به ورزشگاه بیایند و تیم شان را تشویق کنند.
منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری