اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۵۵۹۶
در ادامه بازی های داخل سالن آسیا موی تای کران ایران موفق به کسب3 مدال برنز شدند.
۲۰:۴۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| در ادامه بازی های داخل سالن آسیا و در رشته موی تای عصر امروز 3 موی تای کار ایران روی رینگ رفتند که نتایج زیر بدست آمد:

رضا احمدنژاد برنزی شد

رضا احمد نژاد برای حضور در دیدار فینال وزن 67- کیلوگرم در مقابل مانا از تایلند قرار گرفت و علیرغم تلاش فراوان در نهایت با نتیجه 30 بر 27 این مسابقه را به حریف قهرمان جهان خود واگذار و به مدال برنز قناعت کرد.

سعیده غفاری با اقتدار به فینال رسید

سعیده غفاری جهت مشخص شدن فینالیست‌های وزن60- کیلوگرم رشته موی‌تای در بخش زنان، مقابل انجان از ترکمنستان قرار گرفت و در همان راند اول با دو ناک دان و در نهایت ناک اوت کار می‌وتای کار ترکمنستانی را تمام کرده و راهی فینال شد.

کیوان سلیمانی فینالیست 76- کیلوگرم شد

پس از حضور 3 موی‌تای کار ایرانی به فینال این رشته ورزشی در عشق آباد، این بار نوبت کیوان سلیمانی بود که شانس خود را برای حضور در فینال آزمایش کند. وی در دیدار ما قبل نهایی وزن خود در مقابل مصطفی تکریتی از عراق قرار گرفت و در مجموع 3 راند با امتیاز 30 بر 27 به پیروزی رسید و در فینال این وزن و کسب مدال طلا فردا مبارزه خود را برگزار خواهد کرد. وی چهارمین موی‌تای کار ایرانی است که به فینال این رشته راه یافته است.

زهرا بوربور برنزی شد
زهرا بوربور اژدری موی‌تای کار وزن منهای 63 کیلوگرم کشورمان که برای حضور در فینال این وزن در برابر هونگ از ویتنام قرار گرفته بود، علیرغم تلاش بسیار زیاد متاسفانه نتوانست از سد این حریف عبور کرده و باخت را با امتیاز 30 بر 27 پذیرا شد. او با وجود شایستگی فراوان برای حضور در فینال، به مدال برنز قناعت کرد. این دومین مدال برنزی است که امروز نصیب موتای کاران ایرانی شده است.

مجید هاشم‌بیگی با ناک اوت میزبان راهی فینال شد

هنوز دو دقیقه از دیدار مجید هاشم بیگی دلاور موی‌تای کار کشورمان در وزن81- کیلوگرم با حریف ترکمنستانی وی دیمیترات نگذشته بود که وی با یک ضربه روی پا حریف ترکمنستانی را به کف رینگ انداخت و با ناک اوت این دیدار را قاطعانه به سود خود پایان داد. وی پنجمین موی‌تای کار کشورمان است که به فینال مسابقات موی‌تای بازیهای داخل سالن قهرمانی آسیا 2017 راه یافته و فردا برای کسب مدال طلا مبارزه خواهد کرد.

برگزاری آئین‌های سنتی در زمان برگزاری مسابقات موی‌تای

انجام مراسم آیینی سنتی در زمان برگزاری مسابقات موی‌تای ویژگی خاصی را به این رقابتها بخشیده است. هر ورزشکار موی‌تای کار قبل از آغاز رقابت خود بر طبق رسم و رسوم خاص این رشته، حرکاتی آیینی نمایشی را اجرا کرده و به داوران، حریف خود و تماشاگران ادای احترام می‌کند که همراهی گروه موسیقی مخصوص با این حرکات و همچنین موسیقی ویژه ای که در طول مدت مبارزه موتای کاران نواخته می‌شود جلوه و حال و هوای خاصی را به سالن رقابتهای این رشته رزمی بخشیده است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری