اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۵۲۰۹
وزیر ورزش و جوانان با معاون رئیس جمهور و رئیس کابینه وزرا در امور ورزش فرهنگ و آموزش و بهداشت ترکمنستان دیدار کرد.
۲۳:۵۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| مسعود سلطانی فر در این دیدار گفت: سند همکاری فی مابین دو کشور در مسائل مختلف آماده و تنظیم شده و منتظر امضا رسمی این قرارداد توسط دوطرف هستیم. خوشحال هستم در کشور دوست و همسایه ترکمنستان هستم.گسترش روابط با همسایگان از جمله ترکمنستان برای ما مهم است.

وی افزود:روحانی رئیس جمهوری ایران هم همواره در گسترش روابط با ترکمنستان با توجه به شرایط موجود به وزرا تاکید جدی داشتند و حجم روابط میان دو کشور به اعتقاد بنده باید گسترش یابد. در بخش ورزش، ما در یک سری از رشته ها در جهان در سطح بالایی قرار داریم و ظرفیت ان را داریم تا با فرستادن مربی و مدرس کمک کنیم به کشور های دوست که در ورزش بتوانند توسعه پیدا کنند.

سلطانی‌فر در این دیدار اضافه کرد: ما علاوه بر کشتی که مربیان ایرانی اینجا حضور دارند در خیلی رشته های دیگه مربی داریم که مربیانی هستند که به رشد و توسعه ورزشها در کشورهای مختلف کمک میکند. قطعا پیشرفت ورزش ترکمنستان برای ما مهم است. دو کشور ایران و ترکمنستان، که مرز بین آن ها به «مرز دوستی» مشهور است، علاوه بر ظرفیت های غیرقابل انکار همکاری اقتصادی و امنیتى ، در حوزه هایی نظیر ورزش و جوانان نیز با فرصت ها و چالش های نسبتا مشترکی مواجه می باشند.

وی خاطرنشان کرد: رابطه ترکمنستان و ایران، رابطه ای است که در قالب هایی بالاتر و بیش تر از رابطه دو کشور همسایه قابل تعریف است و این ویژگی، مزیت بی نظری در تعمیق و گسترش روابط بین دو کشور است. باید تبریک بگویم به خاطر برگزاری خوب مسابقات داخل سالن آسیا که این روزها برگزار میشود. مراسم زیبای افتتاحیه نشان از آن دارد که شما سرمایه گذارس خوبی در پیسرفت ورزش انجام داده اید.

کیومرث هاشمی در دیدار با رئیس کمیته شورای المپیک آسیا گفت: رئیس جمهور ایران توجه ویژه ای به ورزش کشور دارند. امیدواریم بتوانیم شاهد گسترش ارتباطات روابط خوبی که اکنون جاری است میان شورای المپیک آسیا و ایران باشیم. حضور ایشان در تهران میتواند خیلی تاثیرگذار باشد و به ورزش ایران کمک کند.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری