اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۵۱۳۹
سرمربی تیم پارس جنوبی گفت: از باخت پرسپولیس به خاطر هواداران ناراحت شدم، اما از اینکه این تیم به ما نرسید ناراحت نشدم.
۲۰:۴۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| پرسپولیس شب گذشته مقابل پیکان شکست خورد تا پارس جنوبی تک و تنها در صدر جدول باقی بماند. تیمی که امسال برای اولین بار به لیگ برتر صعود کرده و توانسته با نتایجش و بازی‌های خوب،‌در صدر جدول قرار بگیرد.

مهدی تارتار سرمربی پارس جنوبی، تماشاگر ویژه بازی پرسپولیس و پیکان بود. با مهدی تارتار در مورد شکست پرسپولیس و همچنین شرایط پارس جنوبی گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دادیم.

چه شد که برای دیدن بازی پرسپولیس و پیکان به ورزشگاه رفتید؟

روز گذشته در تهران بودیم و با یکی از همکارانم بعد از تمرین تیم، به ورزشگاه آزادی رفتیم، خیلی وقت بود که بازی پرسپولیس را از نزدیک ندیده بودم و به این ترتیب فرصتی دست داد هم بازی تیم محبوبم و هم رقیب حال حاضر پارس جنوبی را ببینم.

این مسابقه را چطور دیدی؟

پرسپولیس با توجه به تغییراتی که در ترکیبش داشت، در نیمه اول هماهنگی لازم را نداشت، گل زودهنگام پیکان هم باعث شد که بازیکنان در نیمه اول کارشان سخت‌تر شود، چند نفر از آنها برای اولین‌بار بود که در ترکیب پرسپولیس قرار می‌گرفتند. پرسپولیس کیفیت همیشگی را نداشت و در نیمه دوم هم بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس، احساسی تصمیم گرفتند. همه به دنبال حمله بودند، برانکو می‌خواست هر طور شده پیکان را شکست بدهد، به همین دلیل تمام بازیکنان تهاجمی خود را وارد میدان کرد و سیستم پرسپولیس ۴ـ۳ـ۳ شد و پرسپولیس با سه مهاجم حمله می‌کرد، این در حالی بود که بازیکن ارسال‌ کننده‌ای در ترکیب تیم حضور نداشت و وقتی امیری به عقب آمد، کار این تیم سخت شد. پیکان هم سه امتیاز حساس را گرفت. به نظر من این برای پرسپولیس تجربه خوبی شد که لیگ را فدای آسیا نکند و در سه جام با تمام قدرت شرکت کند، هر چند بازیکنان ذخیره پرسپولیس هم بازیکنان کوچکی نیستند.

شما از پرسپولیس واژه «تیم محبوبتان» یاد کردید و این خیلی جالب است.

شاید من نباید این کلمه را به کار ببرم، چون در پارس جنوبی مسئولیت خطیر و حساسی دارم، اما واقعیت این است که من این تیم رادوست دارم و دیروز هم از ناراحتی هواداران پرسپولیس هم ناراحت شدم، اما از اینکه پرسپولیس نتواند به ما برسد و ما صدرنشین ماندیم، ناراحت نشدم.

 روز جمعه با تیم سایپا بازی دارید، نظرتان راجع به این بازی چیست؟

سایپا تیم خوبی است، شاید دو هفته در لیگ خوب نتیجه نگرفته، اما این تیم با حضور علی دایی، شخصیت گرفته است، ما بازی سنگینی با این تیم داریم و یکی دو بازیکنمان هم محروم هستند. بازیکنان ذخیره تلاش می‌کنند که جای آنها را به خوبی پر کنند. تیم پارس جنوبی تلاش می کند که در این بازی هم سه امتیاز را بگیرد.

 تقابل شما با علی دایی که زمانی در پرسپولیس دستیارش بودید جالب است.

این پنجمین یا ششمین رویارویی ما است، پیش از این هم با تیم‌هایی مثل گسترش، گهردرود و داماش گیلان مقابل علی دایی قرار گرفته‌ام، به هر حال این مسئله هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد، من علی دایی را دوست دارم و او را در مربی‌گری قبول دارم، به همین خاطر که در کشورمان فقط دستیار علی دایی بوده‌ام، اما در بازی روز جمعه ما با هم رقیب هستیم و جنگ تمام‌عیاری بین ما ایجاد می‌شود و هر دو برای موفقیت تیم‌مان تلاش می‌کنیم.

 بسیاری از کارشناسان نقش شما را به عنوان سرمربی در موفقیت‌های پارس جنوبی بسیار پررنگ می‌دانند و بازیکنان تیم هم می‌گویند شما به آنها تلنگر می‌زنید تا مغرور نشوند.

فکر می‌کنم من مهدی تارتار کمترین نقش را در موفقیت پارس جنوبی دارم، موفقیت پارس جنوبی، موفقیت تمام مجموعه باشگاهست، هم کادر فنی و بازیکنان و هم مدیریت و مسئولیت باشگاه برای موفقیت تلاش کردند به این نقطه رسیده‌ایم. من کار دیگری جز فوتبال ندارم و سعی می‌کنم به همراه همکارانم روند موفقیت‌آمیز پارس جنوبی را ادامه بدهیم. موفقیت‌های پارس جنوبی هم نشان می‌دهد که فوتبال ایران بازیکن خوب زیاد دارد و در لیگ‌های پایین‌تر از لیگ برتر هم بازیکنان خوب زیادی داریم که باید ‌آنها را شناخت و به آنها اعتماد کرد. اسکلت اصلی تیم ما اسکلت تیم لیگ یک فصل گذشته است و ما با سرمایه‌گذاری روی جوانان و بها دادن به آنها، به آینده هم بسیار امیدوار هستیم.

بعد از شکست استقلال، منصوریان با شما تماسی نداشت؟

نه، با او تماسی نداشتم و او هم با من تماسی نگرفت، اما شرایط منصوریان را درک می‌کنم، خودم در یکی دو تیم شرایط سختی مثل او را تجربه کرده‌ام، اما یک مربی همیشه باید امیدوار باشد. ممکن است ورق یک روز برگردد. منصوریان هم مربی جوانی است و باید امیدوار باشد.

 مهدی تارتار به مربیگری در پرسپولیس فکر می کند یا نه؟

اگر بگویم نه دروغ گفته‌ام، اما دوست دارم زمانی این اتفاق برایم بیفتد که بتوانم در پرسپولیس موفق باشم، نه اینکه فقط در چند بازی مهمان این تیم باشم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین