اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۵۱۲۸
تیم فوتبال سپاهان لیگ شانزدهم را با حاشیه های بسیاری ناشی از خانه تکانی اساسی عبدالله ویسی آغاز کرد.
۱۹:۴۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| ویسی تقریبا تمام بازیکنان با تجربه تیم را در لیست مازاد قرار داد. این اقدام ویسی که در اکثر موارد با خرید جایگزین نامناسب هم همراه بود منجر به این شد که کادر فنی برای ترمیم نقاط ضعف تیم اجباراً از مهره های تیم امید سپاهان استفاده کند، برای مثال ویسی به فاضلی میدان داد ، بحیرایی را در ترکیب گذاشت و رضا میرزایی را به هواداران معرفی کرد .

میرزایی در طول فصل هربار جواب اعتماد ویسی را با عملکرد درخشان و بازی چشم نواز میداد و هواداران را به ظهور یک مهره کارامد و بومی امیدوار کرده بود.

اما «افراط و زیاده روی» در جوان کردن تیم باعث شد سپاهان ویسی فاکتور تجربه را کم داشته باشد و در نتیجه علیرغم میدان دادن به جوانان نتوانست انتظارات هواداران و مدیران باشگاه را براورده کند .  

با اخراج ویسی در پایان سال 95 ، زلاتکو کرانچار از ابتدای سال 96 هدایت سپاهان جوان ویسی را برعهده گرفت و با بهره گیری هر چه بیشتر از معدود بازیکنان با تجربه در کنار جوانان مستعد که ویسی به تیم معرفی کرده بود، توانست ضمن ارائه بازی چشم نواز، نتایج خوبی هم بدست آورد و حتی تا یک قدمی سهمیه آسیایی هم رفت .

با آمدن کرانچار که سابقه معرفی علی کریمی و امین جهان عالیان و مهدی شریفی را به فوتبال اصفهان داشت، تصور تمام فوتبال دوستان اصفهانی از سپاهان لیگ هفدهم تیمی با ترکیب مناسب بازیکنان جوان و با تجربه بود؛ اما در واقعیت اتفاق دیگری افتاد .

کرانچار برای پست دفاع راست که مدتها پاشنه آشیل سپاهان به حساب می آمد اقدام به جذب ابولحسن جعفری مدافع راست سالهای قبل طلایی پوشان کرد و در خط حمله با جذب ساسان انصاری و مروان حسین و در کنار مهرداد محمدی و جلال علی محمدی تقریبا تمام درها را روی رضا میرزایی جوان بست .

در سپاهان کرانچار خبری از حامد بحیرایی نیست و حسین فاضلی شانس چندانی برای خودنمایی ندارد . بطور مثال در دیدار مقابل صنعت نفت ابادان که منجر به حذف سپاهان از جام حذفی شد، کرانچار به تمام مهره های تهاجمی خود میدان داد؛ اما ترجیح داد از حسین فاضلی و رضا میرزایی که در فصل گذشته گاهاً بار تیم را به دوش می کشیدند و گره گشای تیم بودند ، حتی به عنوان یار تعویضی استفاده نکند .

«تفریط و سخت گیری» کرانچار در اعتماد به جوانان حاصل آکادمی سپاهان که پیش از این شایستگی های خود را با درخشش در ترکیب تیم و یا حضور در رده های متفاوت تیم ملی به اثبات رسانده اند ، ضمن عدم کسب نتایج مناسب میتواند با انجامیدن به کوچ این بازیکنان ضربه بزرگتری به سپاهان بزند ، اتفاقی که در مورد رضا اسدی بازیکن رده های پایه باشگاه سپاهان رخ داد و این روزها شاهد درخشش این بازیکن در ترکیب تیم سایپا هستیم.
منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین