اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۵۰۸۵
قهرمان رقابت های جام جهانی تیراندازی معلولین با اهداف پروازی گفت: تماشای بازی های پارالمپیک لندن، انگیزه ام برای ورود به تیراندازی بود.
۱۶:۰۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| عبدالرضا توسلی خواه، با کسب عنوان قهرمانی از رقابت های جام جهانی تیراندازی با اهداف پروازی، شب گذشته به کشور بازگشت.

وی گفت: در حال حاضر تنها تیرانداز دارای معلولیتی در کشور هستم که در این رشته فعالیت می کنم و نزدیک به چهار سال است که وارد تیراندازی شده ام.

توسلی خواه افزود: 10 سال پیش به علت حادثه ای دچار ضایعه نخاعی شدم و نزدیک به 5 سال طول کشید تا دوره های سختی را که پیش رو داشتم سپری کنم و شرایط جسمی ام بهتر شود.

دارنده عنوان قهرمانی مسابقات جهانی گفت: زمان برگزاری بازی های پارالمپیک لندن دچار زخم بستر بودم و شرایط جسمی خوبی نداشتم. در این دوران رقابت های تیراندازی پارالمپیک لندن را تماشا می‌کردم و با خودم عهد بستم که پس از عمل جراحی که در پیش داشتم فعالیتم را آغاز کنم.

وی اضافه کرد: پس از بهبود، فعالیتم را در رشته اهداف پروازی آغاز کردم و در کنار ورزشکاران غیر معلول تمرین می کردم. این شرایط به من کمک کرد تا مسیری حرفه ای را در پیش بگیرم و توانستم در کنار ورزشکاران غیر معلول به 4 نشان در سطح A و سه مدال در سطح B دست یافتم و در سال 2014 نیز توانستم درجایگاه دوم رنکینگ جهانی قرار گیرم.

توسلی خواه تصریح کرد: در مسابقات جهانی اهداف پروازی که در ایتالیا برگزار شد، کشورهای مثل انگلستان، اسپانیا، استرالیا، هند، روسیه، چین، ژاپن، فیجی و نیوزلند حضور داشتند و بسیاری از کشورها با پشتوانه ای قوی و برگزاری اردوهای آمادگی، نمایندگان خود را به ا ین مسابقات اعزام کرده بودند و بسیاری از شرکت کنندگان نیز به دلیل حضور در رقابت های متعدد، تجربیات بیشتری از من داشتند، اما توانستم به بهترین مقام دست پیدا کنم و این را ناشی از پتانسیل خوب ایرانیان می دانم که همیشه با کمترین امکانات بزرگ ترین کارها را انجام می دهند.

قهرمان طلایی مسابقات جهانی در پایان افزود: کسب این مقام با لطف خدا، دوستان عزیزم و همراهی فدراسیون تیراندازی، جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک میسر شد و امیدوارم مسئولین آن را ببینند و حمایت کنند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری