اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۴۹۳۷
آبی های تهرانی برای حل مشکلات مالی خود کمتر از دو هفته فرصت دارند.
۱۹:۰۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| استقلال با قرار گرفتن در رده دوم لیگ شانزدهم یکی از نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود و به همین دلیل دریافت مجوز حرفه ای لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم از اهمیت زیادی برخوردار است.


استقلالی ها مانند دیگر نمایندگان حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برای شرکت در این مسابقات نیاز دارند تا این مجوز را دریافت کنند اما شرایط این باشگاه باعث شده تا صدور این مجوز در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

29 شهریور فرصت اولیه
باشگاه استقلال باید تا تاریخ 29 شهریور مدارک مربوط به مسائل پرسنلی، ورزشی، زیرساخت و حقوقی را در اختیار فدراسیون فوتبال آسیا قرار دهد. آبی پوشان البته در این چهار موضوع نگرانی ندارند و احتمالا مانند سال های گذشته مدارک باشگاه استقلال تکمیل خواهد شد.
آبی پوشان در این 4 گروه با مشکل خاصی رو به رو نیستند با توجه به تکمیل شدن مجموعه ورزشی امام رضا(ع) و معرفی این مجموعه به فدراسیون فوتبال آسیا احتمالا حتی نمرات بالاتری کسب کنند اما دغدغه اصلی آبی ها جای دیگری است.

8مهر آخرین فرصت برای مسائل مالی و مالیاتی
آبی پوشان کمتر از دو هفته دیگر برای تعیین تکلیف با طلبکاران خود فرصت دارند. تیموریان و کاوه رضایی طی روزهای گذشته نامه یادآوری به فدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردند تا به این فدراسیون یادآوری کنند که آبی پوشان همچنان بدهی های تعیین و تکلیف نشده ای دارند.
آرش برهانی و میلاد فخرالدینی همچنین طی روزهای گذشته مدارک خود با استفاده وکیل مشترک خود به AFC ارسال کردند تا در کنار غلام نژاد تعداد پرونده های حل نشده استقلال به عدد 5 برسد.
البته آبی ها برای حل این 5 پرونده الزامی برای پرداخت بدهی خود ندارند و تنها باید این پرونده ها را تعیین و تکلیف کنند و اسناد این موضوع را به اطلاع AFC برسانند. تعیین و تکلیف از نظر قوانین فدراسیون فوتبال آسیا شامل پرداخت بدهی، قسط بندی و توافق برای پرداخت در آینده و البته طرح دعوای حقوقی در کمیته انضباطی فدراسیون است اما آبی ها تا به امروز هیچکدام از این سه گزینه را استفاده نکرده اند تا استقلال در آستانه حذف از آسیا قرار داشته باشد.

ملکی مشکلات مالیاتی را حل می کند؟
مشکلات مالیاتی دیگر گره کار استقلالی ها است. اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال طی روزهای گذشته عباس ملکی را به عنوان مامور برای حل مشکلات مالیاتی انتخاب کرده و این مدیر بانکی وظیفه دارد تا این موضوع را پیگیری کند. استقلال بیش از 30 میلیارد بدهی مالیاتی دارد و باید هر چه سریعتر این بدهی را نیز تعیین تکلیف کند اما در این مورد سنگین نیز به توفیقی دست پیدا نکرده است.

باشگاه استقلال در صورتی که تا تاریخ 8 مهرماه مشکلات مالی خود را حل نکند، با توجه به سختگیری های فدراسیون فوتبال آسیا شانسی برای دریافت مجوز حرفه ای سازی ندارد و همین موضوع قطعا با جدیت AFC باعث حذف آبی ها از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و جایگزینی تراکتورسازی تبریز خواهد شد.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری