اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۴۸۱۱
پرسپولیس در شرایطی به مصاف پیکان خواهد رفت که برای بازپس‌گیری صدر جدول انگیزه‌های زیادی دارد و شاگردان مجید جلالی هم نمی‌خواهند جدال خود را با شکست خاتمه دهند.
۱۳:۱۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| پرسپولیس بعد از پیروزی تاریخی خود در لیگ قهرمانان و صعود جالب توجه به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا اکنون باید تغییر ذهنیت داده و خود را برای تقابل در لیگ برتر و مقابل پیکان مهیا کند. برانکو ایوانکوویچ این تغییر فضا را یکی از اتفاقات دشوار تیمش نامید که حتی می‌تواند شرایط بحرانی را برای سرخپوشان ایجاد کند و در سمت مقابل نیز مجید جلالی که نتوانسته با پیکان پرسپولیس برانکو را شکست دهد اکنون انگیزه زیادی برای این تقابل دارد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به شرایط دو تیم پیش از این تقابل:

0 – پرسپولیس تاکنون در لیگ هفدهم و با گذشت شش هفته شکستی را نپذیرفته تا از این حیث در کنار پارس جنوبی رکورد جالبی را به خود اختصاص دهد.
1- پیکان با گذشت شش هفته از لیگ برتر تنها یک برد برابر فولاد خوزستان در هفته پنجم به دست آورده است. 
2- دو دیدار قبلی دو تیم دو اخراجی به همراه داشته است. محمد انصاری، مدافع بااخلاق پرسپولیس در لیگ پانزدهم در استادیوم شهر قدس از زمین اخراج شد و در فصل گذشته نیز صادق بارانی بعد از درگیری با مهدی طارمی با کارت قرمز مواجه شد. 
3- پیکان تاکنون 4 بار به لیگ دسته اول سقوط کرده و جالب اینکه هر بار در پایان فصل بعد از آن به لیگ برتر بازگشته و از این حیث رکوردار است.
5- پیکان در 5 دیدار آخر خود مقابل پرسپولیس شامل لیگ و جام حذفی موفق به گلزنی نشده است و اکنون بعد از 450 دقیقه است که در سودای باز کردن دروازه سرخپوشان است.
6- این ششمین تقابل برانکو ایوانکوویچ و مجید جلالی خواهد بود. سرمربی کروات سرخپوشان که در چهار تقابل ابتدایی خود مقابل جلالی ناکامی را تجربه کرده بود و با سه تساوی و یک شکست نتوانسته بود بردی را به نام خود ثبت کند، فصل گذشته این تابو را شکست و مقابل پیکان با دو گل به برتری دست یافت. 
8- فاصله امتیازی پرسپولیس و پیکان پیش از شروع بازی هشت امتیاز است. این دو تیم فصل گذشته را با فاصله 22 امتیازی به پایان رساندند و پیکان با 44 امتیاز لیگ شانزدهم را در جایگاه ششم تمام کرد.
15- دو تیم در این فصل جمعا 15 گل (پرسپولیس 11 گل و پیکان 4 گل) به ثمر رسانده‌اند. مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده (3 گل)، وحید امیری، شجاع خلیل زاده،علی علیپور،گادوین منشا، کمال کامیابی نیا (یک گل) برای پرسپولیس و مهدی مومنی، حجت حق وردی، بختیار رحمانی و مرتضی آقاخان (یک گل) گلزنان دو تیم بوده‌اند.
19- پرسپولیس 19 گل در فصل جدید به ثمر رسانده و در بازی با پیکان فرصت ثبت بیستمین گل خود را دارد. آنها 11 گل در لیگ برتر، 3 گل در سوپرکاپ و 5 گل در لیگ قهرمانان تا به اینجا به ثمر رسانده‌اند.
26- دو تیم در حالی در تاریخ 26 شهریور به مصاف یکدیگر می‌روند که پرسپولیس یکی از تاریخی‌ترین قهرمانی‌های خود را 30 سال پیش و در همین تاریخ به دست آورد و با تک گل محمدحسن انصاریفرد و مقابل بوتان قهرمان باشگاه‌های تهران شد.
45- مهدی طارمی اکنون با 45 گل زده در رتبه پنجم برترین گلزنان پرسپولیس قرار دارد و 4 گل دیگر برای رسیدن به رتبه چهارم و پشت سر گذاشتن ناصر محمدخانی نیاز دارد.
48- در تاریخ 48 ساله دو تیم سه مربی مشترک سابقه حضور روی نیمکت پرسپولیس و پیکان را دارند. حمید درخشان، محمد مایلی کهن و آلن راجرز سه مربی‌ای هستند که هم روی نیمکت پرسپولیس و هم پیکان حضور داشته‌اند.
50- اولین تقابل دو تیم با گلزنی علی پروین با پیراهن پیکان به سود این تیم خاتمه یافت. علی پروین بعد از آن راهی پرسپولیس شد و اکنون اسطوره این باشگاه محسوب می‌شود.
71- این هفتاد و یکمین حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس است. سرمربی کروات سرخپوشان تاکنون 143 امتیاز کسب کرده است.
2465- آخرین شکست پرسپولیس مقابل پیکان به آذرماه سال 89 بازمی‌گردد و مدت زیادی از خاطره باخت سرخپوشان گذشته است تا یک عدد چهار رقمی را برای روزهای بی شکستی مقابل پیکان برای پرسپولیس شکل دهد.
منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری