اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۴۶۱۵
مدتی است اخباری در خصوص تمایل باشگاه بارسلونا به خرید ماکسیم لوپز، هافبک مارسی منتشر شده و ظاهراً برنامه کاتالان‌ها برای تقویت خط میانی‌شان با جذب این بازیکن بسیار جدی است.
۲۰:۲۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| بعد از ناکامی در خرید مارکو وراتی از پاری‌سن‌ژرمن و فیلیپه کوتینیو از لیورپول، بارسلونا قصد بازگشت به بازار نقل و انتقالات را دارد و اگر در ماه ژانویه نتواند هافبک مورد نظرش را بخرد، در پایان فصل به سراغ او خواهد رفت اما لوپز چه کسی است و آیا او می‌تواند همان مهره‌ای باشد که بارسلونا برای تقویت خط میانی‌اش می‌خواهد؟

قهرمانی بومی


برای لوپز رویایی در حال محقق شدن است. او هنوز از سنین نوجوانی خارج نشده است – ماه دسامبر 20 ساله می‌شود – اما همین حالا فرصت بازی برای تیم باشگاهی پرطرفدار کشورش را به دست آورده است. این اما پایان داستان نیست. لوپز نه تنها برای مارسی توپ می‌زند بلکه یکی از مهم‌ترین مهره‌های تیم است. لوپز کسی است که خیلی‌ها او را پس از سمیر نصری، خوش‌‌آتیه‌ترین بازیکن پرورش یافته در آکادمی باشگاه مارسی می‌دانند و با عملکرد خوبش در اولین بازی خود در ترکیب تیم جنوب فرانسه در ماه آگوست سال 2016 – جایی که زمینه‌ساز یک گل شد – نشان داد خوشبینی‌هایی که درباره آینده‌اش وجود دارد بی‌دلیل نیست. با این حال دوران درخشش لوپز در مارسی بعد از روی کار آمدن گارسیا در ماه اکتبر بود و او از آن زمان به بعد در سیستم بازی 3-3-4 گارسیا به مهره‌ای در ترکیب اصلی تبدیل شد و زیر ذره‌بین استعدادیاب‌های باشگاه قرار گرفت.

هافبکی با شیوه بازی بارسایی


اغلب اوقات مقایسه‌هایی میان فوتبالیست‌ها صورت می‌گیرد اما لیست بازیکنانی که لوپز با آنها مقایسه شده است، نشان می‌دهد او در همین سن و سال پایین توانسته در مسیر پیشرفت راهی طولانی را بپیماید. او بازیکنی است که خیلی‌ها سبک بازی‌اش را شبیه نصری، وراتی، متئو والبوئنا، آندرس اینیستا و ژاوی هرناندس می‌دانند. گارسیا درباره او می‌گوید: «لوپز بازیکنی است که دوست دارد زیاد پا به توپ شود و برای این کار از تکنیک و دید بالا برخوردار است. او می‌تواند پاس‌های تکضرب بدهد. با وجود سن و سال پایینش او بسیار پخته است. چیزی که من در او می‌پسندم، شخصیتش است.»
نصری می‌گوید که او بازیکنی با سبک فوتبال اسپانیایی است و هواداران بارسلونا و رسانه‌های کاتالونیا هم معتقدند که اگر بارسا بتواند لوپز را به خدمت بگیرد، جانشینی ایده‌آل برای اینیستا و ژاوی به‌عنوان پرچمدار جدید فلسفه بازی آبی‌و‌اناری‌ها جذب کرده است. با تنها یک متر و 67 سانت قد، شاید آسان باشد که چرا از لوپز به‌عنوان ژاوی بعدی بارسلونا یاد می‌شود و ویژگی‌های فنی‌اش هم قطعاً بر شدت این مقایسه‌ها می‌افزاید، اگرچه واقعیت این است که سبک بازی لوپز بیشتر شبیه وراتی است؛ بازیکنی که بارسلونا تابستان امسال به شدت خواهان جذب وی بود و در نهایت به او نرسید.

حلقه فرانسوی

لوپز یکی از بازیکنان جوان پرشماری است که در چند سال اخیر از دل فوتبال فرانسه بیرون آمده‌اند و به‌عنوان بازیکنانی خوش آتیه معرفی شده‌اند. آینده تیم ملی فرانسه با ظهور بازیکنانی مانند کیلیان امباپه، توما لمار و عثمان دمبله، به نظر می‌رسد تا یک دهه دیگر تأمین باشد اما خط تولید بازیکنان بااستعداد در فوتبال فرانسه ظاهراً قصد توقف ندارد. بارسلونا هم به این موضوع توجه داشته و به همین دلیل در یکی دو سال اخیر به شدت بازار فوتبال فرانسه را زیر نظر گرفته است که نتیجه آن اضافه شدن بازیکنانی مانند لوکاس دینیه، ساموئل اومتیتی و دمبله به ترکیب این تیم طی 18 ماه گذشته بوده است. اضافه شدن لوپز به این بازیکنان، می‌تواند حلقه فرانسوی بازیکنان بارسلونا را گسترده‌تر از قبل کند.

روابط اسپانیایی

لوپز اگرچه فرانسوی است اما به نوعی می‌تواند خودش را اسپانیایی هم بداند که این هم دلیلی دیگر برای موجه بودن انتقالش به بارسلونا است. او اگرچه زاده مارسی است اما هیچ یک از والدینش فرانسوی نیستند. مادر او اهل الجزایر است و پدرش هم اسپانیایی. یک رابطه اسپانیایی دیگر که می‌تواند راه انتقال لوپز به بارسلونا را هموار کند. آندونی سوبی‌سارتا، مدیر ورزشی اسپانیایی سابق بارسلونا است که اکنون در همین پست برای مارسی فعالیت دارد.


رقابتی برای بالا رفتن قیمت

اتفاقی که باعث شد بارسلونا قید خرید کوتینیو را بزند، جنون‌آمیز بودن اوضاع بازار تابستانی و رسیدن قیمت بازیکن برزیلی موردنظرش به 200 میلیون یورو بود. با این حال بعید به نظر می‌رسد خودداری بارسلونا از خرید کوتینیو و شکایتش از بالا بودن قیمت او تغییری در اوضاع به وجود آورد و به این ترتیب انتظار می‌رود مارسی هم تمام تلاشش را برای هرچه بیشتر بالا بردن قیمت بازیکن 19 ساله‌اش انجام دهد بخصوص اگر او چند مشتری پرو پاقرص دیگر هم پیدا کند. تیم‌های لیگ برتر لوپز را از 16 سالگی زیر نظر داشته‌اند و این در حالی است که زین‌الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید هم که مانند لوپز متولد مارسی است و رگ و ریشه‌ای الجزایری دارد، جزو کسانی است که بدشان نمی‌آید بازیکنی خوش‌آتیه مانند این هافبک فرانسوی داشته باشند.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین