اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۳۸۵۰
مربی تیم ملی کاراته گفت:‌ با توجه به المپیکی شدن کاراته مدال گرفتن در این رشته از این به بعد آسان نخواهد بود و به همین دلیل از امروز باید استارت کار را بزنیم.
۰۵:۱۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| حسین روحانی مربی تیم ملی کاراته در گفت‌وگویی، در مورد اینکه برای موفقیت کاراته ایران در المپیک توکیو کاراته باید فعالیت خود را هر چه زودتر آغاز کند،گفت:‌ به عنوان کسی که سال‌ها در ورزش قهرمانی فعالیت کرده پیشنهاد می‌کنم برای موفقیت کاراته در المپیک توکیو از همین امروز باید کار را آغاز کنیم. باید برنامه‌ریزی دقیق در یک جدول زمانی مشخص اعلام شود و از همین امروز استارت کار را بزنیم. خیلی از کشورها برای حضور و کسب نتیجه در المپیک 2020 کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی در ادامه، افزود: اگر می‌خواهیم در المپیک توکیو موفق شویم باید یک جدول زمانی مشخص داشته باشیم. به عنوان مثال باید دوره‌های تمرینی تیم ملی مشخص شود، باید زمان حضور در اردوهای مشترک مشخص شود، باید برای حضور در تورنمنت ها و کاراته‌وان‌‌ها برنامه‌ریزی شود. اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم.

مربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: با توجه به المپیکی شدن کاراته مدال گرفتن از این به بعد در مسابقات کاراته آسان نخواهد بود. ایران در کاراته جایگاه خوبی دارد، اما حالا با توجه به حضور کاراته در المپیک کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده‌اند. امروز شاهدیم که روسیه و خیلی کشورهای دیگر در کاراته‌وان آلمان طلا کسب می‌کنند و در اوزان مختلف با ترکیب کامل راهی مسابقات می‌شوند. 

روحانی در ادامه، عنوان کرد:  تقریباً سه وزن حاضر در المپیک در بخش کومیته مشخص شده است و یک نفر هم در بخش کاتا در المپیک حضور خواهد داشت. در سه وزن کومیته ۱۰ کاراته‌کا در هر وزن مجوز حضور در المپیک را کسب خواهند کرد. ورودی المپیک مسابقات سنگینی خواهد داشت که کاراته‌وان‌های سال ۲۰۱۸ از جمله مسابقاتی است جزو ورودی المپیک محسوب می‌شود. البته این در حد صحبت‌هایی است که من شنیده‌ام و آبان‌ماه در اسپانیا همه چیز مشخص خواهد شد.

دارنده چندین مدال طلای مسابقات جهانی در ادامه صحبت‌های خود، گفت: شرایط مسابقات ورودی به المپیک خیلی سخت خواهد بود؛ چرا که بهترین‌های دنیا برای رسیدن به المپیک در این سه وزن جدال خواهند کرد. البته کاراته‌کاهایی که سال آینده در مسابقات جهانی اسپانیا مدال طلا و نقره کسب کنند به صورت مستقیم در المپیک توکیو حضور خواهند داشت. هر کسی بالاترین امتیاز را در این سه وزن کسب کند راهی المپیک خواهد شد. کاراته ایران اگر واقعاً بخواهد نتیجه بگیرد و در کاروان ورزشی ایران شگفتی‌ساز شود باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد. شاید بگوییم سه سال تا المپیک زمان زیادی است، اما باید به این نکته دقت کنیم که زمان به صورت برق و باد می‌گذرد. باید در همه مسابقات ورودی به المپیک حضور داشته باشیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد:‌ تیم ملی اگر می‌خواهد در المپیک موفق شود باید از همین امروز برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهد قطعاً اگر ما برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم مطمئن باشید موفق خواهیم شد، اما اگر اینطور نباشد همه چیز را باید به قضا و قدر بسپاریم. البته مسئولان فدراسیون در صحبت‌های خود با رسانه‌های مختلف این امیدواری را داده‌اند  ملی‌پوشان و کادر فنی دغدغه‌ای نداشته باشند. امیدواریم تیم ملی کاراته ایران مثل همیشه موفق باشد.

مربی تیم ملی کاراته در ادامه افزود: به نظرم بزرگترین هدف کاراته ایران موفقیت در المپیک است و پیش‌نیاز این موفقیت بزرگ در سه وزن المپیکی کومیته در درجه اول حضور در مسابقات ورودی المپیک و کسب نتیجه در بازی‌های آسیایی اندونزی و قهرمانی جهان در اسپانیا است. مطمئن هستیم این رویدادها در بالاترین سطح ممکن برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که حضور شما به عنوان سرمربی تیم ملی ازبکستان چه زمانی از سوی فدراسیون کشور ازبکستان اعلام خواهد شد، گفت: کارهایم تقریباً انجام شده و رفتنم به ازبکستان ۱۰۰درصد قطعی است. پروسه اداری این موضوع در حال طی شدن است و پس از صادر شدن روادید من راهی کشور ازبکستان خواهم شد.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری