اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۳۷۲۲
مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان از ۲۱ تا ۲۶ شهریور در دو شهر ناگویا و اوساکا با حضور شش تیم ابر قدرت والیبال جهان برگزار می شود.
۱۲:۰۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ جهان با حضور شش تیم تراز اول والیبال دنیا شامل ایران، ایتالیا، آمریکا، برزیل، ژاپن و فرانسه به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و در پایان تیم‌ها براساس تعداد برد، امتیاز، معدل ست، معدل پوئن و در آخر بازی رو در رو در جدول رده‌بندی قرار خواهند گرفت و به سه تیم برتر مدال و کاپ این رقابت‌ها اهدا خواهد شد.

فدراسیون بین‌المللی والیبال (FIVB)، برای هفتمین دوره رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ در بخش مردان مبلغ 635 هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته است که به شرح زیر به تیم‌ها تعلق می‌گیرد:

تیم اول: 250 هزار دلار

تیم دوم: 125 هزار دلار

تیم سوم: 100 هزار دلار

تیم چهارم: 70 هزار دلار

تیم پنجم: 50 هزار دلار

تیم ششم: 40 هزار دلار

دور روز اول این مسابقات در شهر ناگویا برگزار می‌شود و تیم‌ها پس از یک روز استراحت و عزیمت (۵شنبه) به شهر اوساکا، این رقابت‌ها را در این شهر پیگیری می‌کنند.

مسابقات و تمرینات در شهر ناگویا در سالن ورزشی نیپون گایشی که ظرفیت ۸۰۰۰ نفر تماشگر دارد، برگزار می‌شود.

مسئولان برگزاری مسابقات در شهر ناگویا در هتل آنا کرون پلازا در ۷ کیلومتری سالن مسابقات و ۴ کیلومتری فرودگاه اسکان دارند و تیم‌های شرکت کننده در هتل کانکور در ۷ کیلومتری سالن مسابقات و ۴ کیلومتری فرودگاه مستقر هستند.

هر شش تیم شرکت کننده تا روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه در هتل کانکو اسکان پیدا کردند و ایران نیز به دلیل حضور در اردوی سه روزه کاریا و نزدیکی این شهر به ناگویا به عنوان آخرین تیم به جمع تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها در هتل کانکو اسکان یافت.

به غیر از ژاپن که میزبان این رقابت‌ها است، تیم آمریکا ۱۴ شهریور، تیم ایران ۱۶ شهریور، تیم‌های برزیل و ایتالیا ۱۷ شهریور و فرانسه هم ۱۸ شهریور به منظور شرکت در این رقابت‌ها وارد کشور ژاپن شدند.

نشست خبری پیش از آغاز مسابقات، ساعت ۱۸:۳۰ روز دوشنبه ۲۰ شهریور با شرکت سرمربیان هر شش تیم حاضر در این رقابت‌ها در هتل کانکو شهر ناگویا برگزار می‌شود.

علاوه بر جایزه تیم‌های شرکت کننده که بر اساس رده بندی نهایی به آنها تعلق خواهد گرفت، در این رقابت ها به هشت بازیکن برتر که از سوی کمیته کنترل مسابقات و فدراسیون جهانی انتخاب می‌شوند، جایزه نقدی و تندیس اهدا خواهد شد.

به این ترتیب که به ارزشمندترین بازیکن مبلغ ۲۵ هزار دلار و به هفت بازیکن برتر در پست‌های بهترین پشت خط زن، بهترین قدرتی زن (۲ نفر)، سرعتی زن (۲نفر)، بهترین پاسور و بهترین لیبرو هر کدام ۱۰ هزار دلار جایزه نقدی و تندیس یادبود اهدا خواهد شد.

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری مسابقات زمان استراحت بین ست‌ها در طول همه ست‌ها ۳ دقیقه است و فقط در بازی‌های تیم ملی ژاپن زمان استراحت بین ست ۲ و ۳، پنج دقیقه خواهد بود.

تیم ملی والیبال ایران روزهای سه شنبه و چهار شنبه (۲۱ و ۲۲ شهریور) در ساعت ۱۱:۱۰ به وقت تهران به ترتیب به مصاف تیم‌های ملی ایتالیا و آمریکا خواهد رفت.

انتهای پیام/س

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین