اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۳۷۰۳
تیم ملی والیبال ایران از روز سه‌شنبه هفته جاری سومین‌بار حضور در رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ جهان را تجربه خواهد کرد.
۰۳:۵۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| جام قهرمانان بزرگ جهان یک تورنمنت والیبال در سطح بین‌المللی است که در سال 1993 برای نخستین‌بار به پیشنهاد ژاپن و با موافقت فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برگزار شد. این رقابت‌ها همواره یک سال بعد از بازی‌های المپیک در دو گروه مردان و زنان به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود و به جام جهانی کوچک یا جام بین قاره‌ای نیز معروف است.

این رویداد بعد از المپیک، قهرمانی جهان، جام جهانی و لیگ جهانی پنجمین تورنمنت معتبر والیبال در جهان محسوب می‌شود که با حضور قهرمانان پنج قاره جهان و تیم ژاپن به عنوان میزبان برگزار می‌شود. هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان سال 2017 در گروه زنان از 14 تا 19 شهریورماه سال جاری با حضور تیم‌های ژاپن (میزبان)، چین (آسیا)، روسیه (اروپا)، برزیل (آمریکای جنوبی)، آمریکا (نورسیکا) و کره جنوبی (سهمیه فدراسیون جهانی) برگزار می‌شود.

همچنین در گروه مردان تیم‌های ژاپن (میزبان)، ایران (آسیا)، فرانسه (اروپا)، برزیل (آمریکای جنوبی)، آمریکا (نورسیکا) و ایتالیا (سهمیه فدراسیون جهانی) از 21 تا 26 شهریورماه به مصاف یکدیگر می‌روند.

* سومین حضور ایران، این بار با ایگور

تیم ملی والیبال ایران در ادامه رویدادهای سال 2017، خود را برای شرکت در جام قهرمانان بزرگ جهان در ژاپن آماده می‌کند. ملی‌پوشان کشورمان در دو دوره قبلی جام قهرمانان بزرگ جهان (2009 و 2013) در این رقابت‌ها شرکت کردند که به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های پنجم و چهارم شدند.

تیم ایران در سال 2009 با هدایت زنده یاد حسین معدنی یک برد برابر مصر به دست آورد و در چهار مسابقه برابر برزیل، لهستان، کوبا و ژاپن مغلوب شد. در سال 2013 تیم ایران با هدایت خولیو ولاسکو دو شکست برابر برزیل و روسیه تجربه کرد، اما در سه مسابقه برابر تیم‌های ایتالیا، آمریکا و ژاپن به پیروزی رسید. در سال 2017 تیم ملی والیبال ایران سومین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند که با ایگور کولاکوویچ خواهد بود.

* برزیل در صدر مدال‌آوران

تیم ملی والیبال مردان برزیل همانند بسیاری از رقابت‌های والیبال در سطح جهان، در این رقابت‌ها هم پرافتخارترین است. برزیل در شش دوره قبلی رقابت‌های والیبال مردان جام قهرمانان بزرگ جهان شرکت کرده است و 4 مدال طلا و دو نقره به دست آورده است. این به این معنی است که برزیل همیشه بر روی سکو این رقابت‌ها رفته است.

کوبا که در هفتمین دوره غیبت دارد با چهار مدال (یک طلا، یک نقره و دو برنز) در رتبه دوم افتخارآفرینان والیبال مردان قرار دارد و ایتالیا با یک طلا و دو برنز در رتبه سوم است. تیم‌های هلند، روسیه و آمریکا نیز با یک مدال نقره در رتبه چهارم این داده آماری قرار دارند. ژاپن به رغم حضور در شش دوره به عنوان میزبان به همراه صربستان (یوگسلاوی) تنها یک مدال برنز در پرونده کاری خود دارد.

* حضور پانزده کشور در ادوار گذشته جام قهرمانان بزرگ جهان

تاکنون و در شش دوره قبلی این رقابت‌‎ها 15 کشور مجوز حضور در این مسابقات را کسب کردند که برزیل و ژاپن با شش دوره حضور در صدر جدول قرار دارند که این دو تیم امسال هم هستند. تیم ملی والیبال کوبا چهار بار تجربه حضور در این رقابت‌ها را دارد، اما امسال غایب است. تیم‌های ایتالیا و آمریکا نیز هر کدام با سه حضور در رتبه‌های بعدی قرار دارند که امسال چهارمین حضور خود را تجربه می‌کنند.

تیم‌های ملی والیبال ایران، کره جنوبی، چین و مصر دو دوره در این رقابت‌ها حضور داشتند و امسال ایران از این گروه تنها تیم حاضر است تا سومین تجربه خود را به دست آورد. تیم ملی والیبال ایران در سال 2009 رتبه پنجم و در سال 2013 رتبه چهارم جام قهرمانان بزرگ جهان را به دست آورد. کشورهای هلند، استرالیا، صربستان (یوگسلاوی)، آرژانتین، لهستان و روسیه نیز هر کدام یک دوره در این رقابت‌ها حضور داشتند که امسال هیچ کدام نیستند اما فرانسه نخستین حضور خود را تجربه خواهد کرد.

* برنامه بازی‌ها و رویارویی با ایتالیا در گام نخست

بر این اساس در این رقابت‌ها تیم‌های ایران از آسیا، آمریکا از آمریکای شمالی، فرانسه از اروپا، برزیل از آمریکای جنوبی و ایتالیا با سهمیه وایدکارت فدراسیون جهانی به همراه میزبان، ژاپن شرکت خواهند کرد.دو روز نخست این مسابقات یعنی روزهای 21 و 22 شهریورماه در ناگویا انجام می‌شود و پس از یک روز استراحت برای تیم‌های شرکت کننده، در 3 روز دیگر نیز رقابت‌ها در شهر اوساکا در روزهای 24 تا 26 شهریورماه دنبال خواهد شد.

برنامه کامل جام بزرگ قهرمانان به وقت تهران به شرح زیر است:

سه شنبه 21 شهریورماه : ناگویا
ساعت 8/10 : برزیل - فرانسه
ساعت 11/10 : ایران - ایتالیا
ساعت 14/45 : ژاپن - آمریکا

چهارشنبه 22 شهریورماه : ناگویا
ساعت 8/10 : برزیل - ایتالیا
ساعت 11/10 : ایران - آمریکا
ساعت 14/45 : ژاپن - فرانسه

پنج شنبه 23 شهریورماه : استراحت

جمعه 24 شهریورماه : اوزاکا
ساعت 8/10 : ایران - برزیل
ساعت 11/10 : فرانسه - آمریکا
ساعت 14/45 : ژاپن - ایتالیا

شنبه 25 شهریورماه : اوساکا
ساعت 8/10 : برزیل - آمریکا
ساعت 11/10 : فرانسه - ایتالیا
ساعت 14/45 : ژاپن - ایران

یکشنبه 26 شهریورماه : اوساکا
ساعت 7/10 : ایتالیا - آمریکا
ساعت 10/10 : ایران - فرانسه
ساعت 13/45 : ژاپن - برزیل

* ادوار گذشته در یک نگاه

تیم‌های برزیل، روسیه، ایتالیا، ایران، آمریکا و ژاپن در رقابت‌های سال 2013 جام قهرمانان بزرگ جهان در گروه مردان رتبه‌های اول تا ششم را به دست آوردند.

فهرست تیم‌های اول تا ششم شش دوره گذشته گروه مردان این رقابت‌ها به شرح زیر است:

1993: ایتالیا – برزیل – کوبا – ژاپن – آمریکا – کره جنوبی

1997: برزیل – هلند – کوبا – چین – ژاپن – استرالیا

2001: کوبا – برزیل – یوگسلاوی – کره جنوبی – ژاپن – آرژانتین

2005: برزیل – آمریکا – ایتالیا – ژاپن – مصر – چین

2009: برزیل – کوبا – ژاپن – لهستان – ایران – مصر

2013: برزیل – روسیه – ایتالیا – ایران – آمریکا – ژاپن

2017:؟؟؟

انتهای پیام/س

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری