اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۳۱۹۲
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: در صورتی که شرکت پارس طلائیه نتواند طی یک ماه آزمایشی به تعهداتش در قبال باشگاه نفت عمل کند آن وقت وثیقه ۱۵ میلیاردی این شرکت ضبط خواهد شد.
۱۷:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| رضا گل‌محمدی در گفت‌وگویی، در خصوص واگذاری باشگاه نفت به شرکت پارس طلائیه و ادعاهایی که شرکت بهنام پیشروی کیش مطرح کرده، گفت: یک مسئله خصوصی بین شرکت بهنام پیشروی کیش و وزارت نفت وجود دارد که من به آن ورود نمی‌کنم. باشگاه نفت تقریباً به حالت انحلال رسیده بود و تا ساعت ۲۴ شب گذشته پنجره نقل و انتقالات فیفا بسته می‌شد. از طرفی هم تیم فوتبال نفت در این چند روز کاری انجام نداده بود و از روز شنبه تمرینات این تیم تعطیل شده بود. دخالت من برای این بود که تیم نفت که متعلق به استان تهران است آسیب نبیند و حتی به مدیران این باشگاه اولتیماتوم دادم که اقدامات شما باعث می‌شود یک تیم تهرانی از رده خارج شود و این به سود ورزش و فوتبال تهران نیست.

وی ادامه داد: از طرفی شرکت بهنام پیشروی کیش ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنانش را پرداخت کرده بود و چکی هم برای ضمانت به اداره دارایی داد اما نامه‌ای که باید از سوی اداره دارایی صادر می‌شد، برای این شرکت صادر نشد. وقتی که اداره دارایی می‌خواهد نامه‌ای برای ضمانت بدهد شما باید یا وثیقه ملکی داشته باشید یا اینکه پول نقد بگذارید و یا اینکه کسی ضمانت شما را انجام دهد که پرونده‌ای در دارایی نداشته باشد و دارای اعتبار باشد. از طرفی مدیران باشگاه نفت ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله بودند و مشکل شرکت بهنام پیشروی کیش با وزارت نفت لاینحل باقی مانده بود. از طرفی یک سال قبل که باشگاه نفت به شرکت بهنام پیشروی کیش واگذار شده بود، قرار بود قبل از اینکه باشگاه بنام این شرکت بشود، مشکل دارایی باشگاه نفت حل گردد و این موضوع در تفاهمنامه به امضای طرفین رسیده بود اما اختلاف آنجا به وجود آمد که شرکت بهنام پیشرو اعلام کرده بود ابتدا سند قطعی بنام آنها بخورد و بعد آنها مشکل دارایی را حل کنند اما وزارت نفت می‌گفت که شما دستان زیر سنگ شماست و کاری انجام نمی‌دهید وای به اینکه سند قطعی بنام شما بخورد!

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران تصریح کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که بین طرفین امضا شده بود به‌صراحت آمده بود که ابتدا مشکلات دارایی حل شود اما با رخ ندادن این اتفاق، تیم فوتبال نفت دچار آسیب شد و از روز شنبه هفته جاری تمرینات این تیم تعطیل شد. اولتیماتومی هم که من دادم این بود که اگر مشکلات حل نشود، برای جلوگیری از آسیب فوتبال تهران باشگاه نفت را به شرکت دیگری واگذار می‌کنیم و بعد از آن بود که از سوی وزارت نفت دو شرکت به ما معرفی شدند تا اهلیت و صلاحیت آنها را تأیید کنیم. ما هم از طریق حراست این موضوع را پیگیری کردیم و متوجه شدیم که آنها مشکل ممنوع‌المعامله بودن و ممنوع‌الخروج بودن ندارند و پرونده‌ای هم در دادگاه بنام آنها نیست. موضوع دیگر هم این بود که هر شرکتی که قرارداد می‌بندد، ضمانت لازم را انجام دهد. این ضمانت‌ها شامل تسویه‌حساب با طلبکاران قبلی‌، دادن پیش‌پرداخت به بازیکنان و مربیان فعلی و همچنین حل شدن بدهی مالیاتی و اداره دارایی بود. بعد از آن وزارت نفت، شرکت پارس طلائیه را به ما معرفی کرد و ما هم اعلام کردیم که مجوز فعالیت یک ماهه و آزمایشی را به آنها می‌دهیم که این مجوز موقت به این‌صورت است که مشکلاتی که عنوان کردم رفع گردد و اگر در این یک ماه این اتفاق رخ داد، آن‌وقت مجوز فعالیت یک ساله به این شرکت داده خواهد شد.

گل‌محمدی در مورد اینکه شرکت بهنام پیشروی کیش با انتشار بیانیه‌هایی عنوان کرده که حقش پایمال شده و حتی از وزارت ورزش درخواست کمک کرده است، افزود: من آنچه را که واقعیت دارد را تأیید می‌کنم. شرکت بهنام پیشروی کیش یکسری هزینه‌ها انجام داده که صد درصد درست است و حتی وزارت نفت هم این موضوع را تأیید می‌کند، اما صحبت وزارت نفت این است که تضامین لازم در این خصوص انجام نشده است، البته گفته می‌شود که شرکت بهنام پیشروی کیش پول‌هایی هم از اسپانسرهایش گرفته، به‌طورمثال همین شرکت پارس طلائیه که مدتی اسپانسر باشگاه نفت بود مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان به این باشگاه پول داده بود، اما مسئولان بهنام پیشروی کیش نمی‌توانند کتمان کنند که باشگاه نفت در حال انحلال بود. این تیم چند روز دیگر بازی دارد و از طرفی نماینده ایران در آسیاست اما کارهایی که باید انجام می‌دادند انجام نشده است اما از همین جا اعلام می‌کنم برای رسیدگی به همه امور و برای اینکه حقی از گروهی ضایع نشود، کمیته‌ای را راه‌اندازی خواهیم کرد که در این کمیته یک نماینده از اداره کل ورزش و جوانان تهران، یک نماینده از شرکت پارس طلائیه و یک نماینده هم از سوی وزارت نفت در این کمیته فعال خواهند بود تا ناظر بر عملکرد شرکت پارس طلائیه باشیم. به همین منظور ما روز یکشنبه نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان تهران را معرفی می‌کنیم تا به همراه دو عضو دیگر در این کمیته نظارتی بر عملکرد صحیح این شرکت در انجام تعهداتش داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر در طی این یک ماه مسئولان پارس طلائیه نتوانند به هر دلیلی به تعهداتشان عمل کنند آن وقت تکلیف باشگاه نفت دوباره چه خواهد شد، گفت: باید بگویم این شرکت یک ضمانت ۱۵ میلیارد تومانی داده و اگر در این یک ماه به تعهداتشان عمل نکنند، وثیقه آنها ضبط خواهد شد حتی در قرارداد آمده که اگر مجوز این باشگاه لغو شود، وثیقه آنها پس داده نخواهد شد.

انتهای پیام/س
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری