اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۰۳۱۲۸
مشکل جدیدی که پرسپولیس با آن دست و پنجه نرم می کند، خستگی بازیکنان ملی‌پوش است؛ حالا برانکو برای بازی های دشوار آینده به بازیکنان جایگزین امیدوار است.
۲۱:۴۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
وانانیوز| پرسپولیس در اردوی اخیر تیم ملی برای دو مسابقه با کره جنوبی و سوریه 5 بازیکن ملی پوش به نام های علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، مهدی طارمی و وحید امیری داشت. در این بین حسینی به دلیل مصدومیت جایی در ترکیب تیم ایران نداشت؛ اما 4 بازیکن دیگر هرکدام حدودا یک مسابقه در ترکیب تیم ملی به میدان رفتند. همچنین بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس نیز در ترکیب تیم ملی کشورش حضور داشت و اگرچه مقابل تایلند بازی نکرد؛ اما در مصاف با امارات 60 دقیقه حضور پیدا کرد. باهم نگاهی به دقایق بازی ملی پوشان پرسپولیس در ترکیب تیم های ایران و عراق می اندازیم:


علیرضا بیرانوند؛ تنها 180 دقیقه‌ای
دروازه بان پرسپولیس مدت ها است خود را به عنوان شماره یک تیم ملی معرفی کرده است. همانطور که پیش بینی می شد، بیرانوند مقابل کره جنوبی و سوریه نیز وظیفه حراست از دروازه تیم ملی ایران را برعهده داشت و 180 دقیقه در ترکیب تیم ملی به میدان رفت.


محمد انصاری؛ جایگزین سیدجلال
در غیاب سیدجلال حسینی مصدوم، کارلوس کی روش که پژمان منتظری را نیز خط زده بود، از محمد انصاری در مرکز خط دفاع و در کنار مرتضی پورعلی گنجی استفاده کرد. انصاری در بازی با کره جنوبی 90 دقیقه در ترکیب تیم ایران به میدان رفت و با توجه به شرایط مسابقه نظیر جو ورزشگاه و 10 نفره شدن تیم از اوایل نیمه اول فشار زیادی را مقابل حملات کره ای ها تحمل کرد. عملکرد خوب انصاری باعث اعتماد دوباره کی روش شد و او مقابل سوریه نیز در ترکیب تیم ملی به میدان رفت. البته این بار انصاری در دقیقه 57 تعویض شد و جای خود را به عزت پورقاز داد. انصاری جمعا 147 دقیقه در دو مسابقه اخیر تیم ملی به میدان رفت.


وحید امیری؛ کمتر از سایرین
در بین ملی پوشان پرسپولیس که در ترکیب تیم ملی به میدان رفتند، وحید امیری کمترین سهم را داشت. امیری در بازی با کره جنوبی فیکس بود؛ اما در دقیقه 76 تعویض شد. او بازی با سوریه را از روی نیمکت آغاز کرد؛ اما در دقیقه 76 به زمین آمد تا جمعا 90 دقیقه برای تیم تحت هدایت کی روش بازی کند.


مهدی طارمی؛ گوش کلیدی تیم کی روش
مهدی طارمی در تیم ملی برخلاف پرسپولیس به عنوان بازیکن کناری حضور دارد. آقای گل دو فصل گذشته لیگ برتر اگرچه در مصاف با کره جنوبی نیمکت نشین بود اما در دقیقه 63 جای دژاگه را در زمین گرفت. او همچنین مقابل سوریه 90 دقیقه بازی کرد تا جمعا 117 دقیقه در ترکیب تیم ملی به میدان رفته باشد.


بشار رسن؛ حضور 60 دقیقه ای مقابل امارات
ملی پوش عراقی پرسپولیس مقابل تایلند نیمکت نشین بود و فرصتی برای حضور پیدا نکرد اما سرمربی عراقی ها در بازی شب گذشته مقابل امارات 60 دقیقه به بشار رسن فرصت بازی داد.


***
با توجه به سفر طولانی به کره جنوبی و بازی کردن در دقایق زیادی از دو مسابقه اخیر، بازیکنان ملی پوش پرسپولیس با خستگی به اردوی سرخپوشان ملحق می شوند. در این شرایط احتمال نیمکت نشینی نفراتی مانند انصاری، طارمی، بشار رسن و امیری در بازی با گسترش فولاد زیاد خواهد بود.


به همه اینها باید مصدومیت محسن مسلمان و سیدجلال حسینی را نیز اضافه کنیم که حداقل بازی با گسترش فولاد را از دست خواهند داد. سیدجلال با وجود مصدومیت در اردوی تیم ملی حضور داشت و در روزهای گذشته نیز کنار پرسپولیسی ها نبوده است. مسلمان نیز همانطور که خودش اعلام کرده است، مقابل گسترش فولاد به میدان نمی رود.


با توجه به اینکه سرخپوشان فردا باید مقابل گسترش فولاد قرار بگیرند، باید دید برانکو ایوانکوویچ چه تدبیری برای خستگی بازیکنان اصلی اش دارد؛ البته او نگرانی خاصی از این بابت نخواهد داشت. بازیکنان جایگزین خوبی که در پست های مختلف پرسپولیس حضور دارند، تاحدی خیال سرمربی کروات را راحت کرده اند. سرمربی پرسپولیس حتی اگر نخواهد به بشاررسن، انصاری، طارمی و امیری بازی بدهد، بازیکنان جایگزینی مثل شایان مصلح، گادوین منشا، سیامک نعمتی و علی علیپور حضور دارند که می توانند در کنار مهره هایی چون شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده و ... برای تیم مفید باشند. حتی بوژیدار دروازه بان ذخیره پرسپولیس نیز نشان داده می تواند در ترکیب تیمش بدرخشد و جایگزین خوبی برای علیرضا بیرانوند باشد.

البته شرایط برای پرسپولیس شاید بعد از بازی با گسترش فولاد سخت تر باشد؛ آنها علاوه بر سفر به تبریز، بلافاصله بعد از مسابقه فردا باید به ابوظبی بروند تا مقابل الاهلی عربستان در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرند؛ سپس در لیگ برتر مسابقات خود را برگزار می کنند. اگر پرسپولیس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم صعود کند، کار بازهم سخت تر می شود و خستگی بیشتری به سراغ بازیکنان خواهد آمد.


در چنین شرایطی پرسپولیس هرچه بازیکن بیشتری در اختیار داشته باشد، به سودش خواهد بود. به همین خاطر برانکو بسیار امیدوار است هرچه زودتر احمد نوراللهی به جمع شاگردانش ملحق شود. نوراللهی که 29 شهریورماه خدمت سربازی اش پایان می یابد، بعد از آن تاریخ می تواند برای سرخپوشان به میدان برود و در بهترین حالت 4 مهرماه در بازی با نفت آبادان در هفته هشتم جواز حضور در زمین را پیدا می کند.


پرسپولیس به عنوان مدافع قهرمانی در لیگ برتر و البته تیمی که برای قهرمانی در آسیا نیز به صورت همزمان تلاش می کند، مسیری پرپیچ و خم در پیش دارد. اتفاقی که در زمان اعلام برنامه های تیم ملی خیلی ها پیش بینی اش را کرده بودند، حالا فرا رسیده و شاید به قول کی روش، پرسپولیس باید مثل رئال مادرید باشد و تبعات حضور در چنین سطحی از فوتبال آسیا را بپذیرد و با چالش های موجود کنار بیاید.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین